С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 фев 2016, 15:27, 5067 прочитания

Морският транспорт страда от спада в световната търговия

Свръхкапацитетът в сектора продължава да тежи върху резултатите на превозвачите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преди малко повече от година морските транспортни компании, превозващи всичко - от мебели до електроника - през световните океани, очакваха период на растящо търсене на услугите си. Ситуацията обаче не се разви точно така и сега те продължават да страдат, отбелязва Bloomberg.

В края на 2014 г. водещият доставчик на услуги по корабни превози в света – Clarkson, прогнозира, че обемът на морската търговия, измерван в 20-футовите стоманени контейнери на сектора, ще се повиши със 7% до 182.1 млн. броя, което би било най-високият темп на нарастване за последните четири години. Реалното увеличение се оказа в най-добрия случай наполовина по-ниско на фона на отслабващия световен растеж, отчитат от най-големия световен корабен брокер. А тъй като междувременно капацитетът на флота се увеличава, цените за корабните превози рязко намаляват.


"Точно в момента е трудно да се види светлина", коментира Каспер Блом, анализатор от скандинавската финансова група ABG Sundal Collier Holding, базиран в Копенхаген. "Въпреки че обърнахме календара на 2016 г., проблемът със свръхкапацитета все още е налице и просто не изчезва", допълва той.

През януари секторът записа най-лошото начало на годината от три години насам. Възвращаемостта от плавателните средства е била едва 5957 долара средно на ден, отчитат от Clarkson. За сравнение, средна стойност през периода 2010 - 2014 г. е била 7712 долара на ден, отбелязва Bloomberg.

Много от най-натоварените морски пътища за превоз на контейнери в света са засегнати от забавянето на развиващите се пазари и от слабия растеж в Европа. През миналата година икономиката на Китай отчете увеличение с 6.9%, което беше най-слабият й резултат от 1990 г. насам. Прогнозираният за Европа растеж от 1.5% през 2015 г. ще е сред най-ниските в глобален мащаб. Отслабването на растежа в Азия и Европа означава по-малко експорт по търговските пътища между двата континента, които са един от най-важните източници на търсене в сектора. Същевременно очакванията за развиващите се пазари също не предвиждат те скоро да се съживят, което в съчетание с високото предлагане на услуги за превоз означава, че ситуацията може да не се промени и през тази година, смята Блом.



Натискът за възвращаемост от корабните контейнери се усеща от някои от най-големите компании в сектора. Датският конгломерат AP Møller-Maersk отчете 84% срив в печалбата си за 2015 г., след като дейността на контейнерното му подразделение беше притисната от свръхпредлагането на кораби. Резултатите на други оператори на контейнерни линии, сред които Evergreen Marine Corp., Mitsui O.S.K. Lines и Orient Overseas International, вероятно ще покажат ефекта от същите пазарни условия, прогнозират анализаторите от Bloomberg Intelligence Лий Класкоу и Тейлън Къстър.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 1270 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 1029 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Средна гора" с план да произвежда 1 млн. стола за IKEA до 2020 г.

Компанията е най-дългогодишният български доставчик на шведската верига

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Зараза за 300 млрд. долара

Китай и страните от региона ще пострадат най-много от вируса, но ако разпространението продължи по-дълго, западните икономики също ще понесат сериозни щети

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10