Филипинската IMI продължава да расте в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Филипинската IMI продължава да расте в България

Според изпълнителния директор на "Интегрейтид микро електроникс България" Ерик де Кандидо местният бизнес и в най-слабите си години има поне едноцифрен ръст.

Филипинската IMI продължава да расте в България

Близо 20% оборота на компанията за автомобилна електроника идват от българското производство

Александра Козбунарова
10606 прочитания

Според изпълнителния директор на "Интегрейтид микро електроникс България" Ерик де Кандидо местният бизнес и в най-слабите си години има поне едноцифрен ръст.

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


До средата на 2016 г. в Ботевград ще заработи разширеният завод на компанията
314 млн. лв.

са приходите  на "Интегрейтид микро електроникс България" за 2015 г.

Компанията за производство на автомобилна електроника "Интегрейтид микро електроникс България" продължава да подобрява представянето си и през миналата година е увеличила приходите си с близо 10% до 314 млн. лв. Това обявиха от дружеството пред "Капитал Daily", след като по-рано през седмицата станаха известни резултатите на собственика му - филипинската компания Integrated Microelectronics (IMI). Българското дружество, което има завод в Ботевград, осигурява близо една пета от оборота на филипинската компания.

Консолидираните годишни приходи на IMI са 814 млн. долара, което е лек спад в сравнение с 2014 г. Нетната печалба на групата е била 28.8 млн. долара. Лекото влошаване на резултатите, основно в Европа, е резултат от поевтиняването на еврото спрямо долара, обясняват от IMI. Според официалното съобщение на компанията европейските фабрики, които се намират в Чехия и България, са регистрирали 3% спад в оборотите, изчислени в долари. Според Ерик де Кандидо, главен изпълнителен директор на българското дружество, несъответствията в данните се дължат на промените във валутните курсове на долара. Европейското производство заедно със завода на IMI в Мексико отчитат общо 267.4 млн. долара оборот, което е почти без промяна спрямо година по-рано, се посочва още в отчета. Ако се изключат валутните ефекти, приходите са нараснали с 15%, допълват от компанията.

Фокус върху производството в България

Въпреки спада от 3% на годишна база в приходите в доларово изражение от бизнеса в България той остава приоритетен за компанията майка.

"Ще продължаваме да се разширяваме в България и Мексико, тъй като бизнесът с автомобилна електроника расте, а ние искаме да подсилим присъствието си в индустриалния и други перспективни сегменти", коментира Артур Тан, главен изпълнителен директор на компанията. Според него това e естествено продължение за започналата преди пет години стратегия за фокусиране върху сегменти с голям марж и разширяване на международното присъствие.  

До края на второто тримесечие 2016 г. се очаква да бъде завършено разширяването на производствените мощности в Ботевград. Проектът започна със закупуването на имот и нова сграда с размер 16 дка за 1.14 млн. евро през лятото на миналата година. Тогава от компанията съобщиха, че възнамеряват да инвестират общо 4.5 до 6.5 млн. евро в развитието си. В началото на 2016 г. от фирмата отчитат инвестиции за 8 млн. евро. Със старта на разширението на фабриката, чиято цел е да увеличи производствения капацитет и да отговори на нарастващото търсене на европейския пазар, както коментира Де Кандидо, са наети 80 служители. Желанието на дружеството е да разкрие над 300 нови работни места за следващите три години.

Откакто филипинската IMI купи ботевградския завод за автомобилна електроника от белгийския основател EPIQ през 2011 г., приходите на местното дружество бележеха траен и стабилен ръст.  През 2014 г. те са достигнали 277 млн. лв., което е годишен ръст от 30%. Предходната година растежът е аналогичен - 31%. Така за последните 4 години приходите са нараснали над два пъти - през 2010 г. продажбите са били 128 млн. лв. По думите на изпълнителния директор за България Ерик де Кандидо местният бизнес и в най-слабите си години има поне едноцифрен ръст.

До средата на 2016 г. в Ботевград ще заработи разширеният завод на компанията

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.