Като тролей, ама безжичен

Компанията "Чериът моторс" продаде първите си електробуси и има амбиции за цяла Европа

Милен Милев: "Изправяме се срещу големите в сектора, което е най-голямото предизвикателство"
Милен Милев: "Изправяме се срещу големите в сектора, което е най-голямото предизвикателство"
Милен Милев: "Изправяме се срещу големите в сектора, което е най-голямото предизвикателство"    ©  Анелия Николова
Милен Милев: "Изправяме се срещу големите в сектора, което е най-голямото предизвикателство"    ©  Анелия Николова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Спомняте ли си "Чавдар"? Наричани "гордостта на родното автобусостроене", машините обикаляха прашните пътища на родината, а снимките свидетелстват, че са стигнали (и се справят добре) дори и из далечни места като Афганистан. От фалита на ботевградската компания в страната няма такова производство. Сега регистрирана в България млада компания се опитва да навлезе на далеч по-конкурентен и модерен пазар - този на електрическите автобуси. И има амбицията да сглобява у нас, след като вече получи първите си поръчки.

Всъщност "Чериът моторс" е продукт на глобалната икономика - има български и израелски акционери и използва технология от Китай. А тя според управителя на фирмата Милен Милев е най-ефективната в сектора. Името на компанията стана известно в България, след като неин пилотен автобус се движеше в София и във Велико Търново в продължение на повече от година и половина, а неотдавна тя сключи и първия си договор - за доставка на пет машини за Белград. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor
    • - 1
    • + 31

    Успех!

    Така ми се искаше да го пробвам този електробус, ама цяла година все отлагах...

    Някой има ли впечатления?

    Нередност?
  • 2
    pag avatar :-|
    pag
    • - 18
    • + 17

    Както се вижда, ПР-ът им е добър.
    Но от комбина между евреи с интереси в недвижимите имоти и родни адвокати промишлено производство няма да излезе.........

    Нередност?
  • 6
    razlichen123 avatar :-|
    razlichen123
    • + 17

    Пожелавам успех!
    Дано да се намерят още много такива хора, готови да рискуват и създават, а не само да потребяват!

    Нередност?
  • 7
    casinoto avatar :-?
    casinoto
    • + 14

    Браво! В тази технология наистина има потенциал! Успех на хората! :)

    Нередност?
  • 8
    tie_interceptor avatar :-P
    tie_interceptor
    • + 5

    Ура! Пак ще се движи по линията на тролейбус 11.
    Този път ще се кача поне веднъж! :)

    Нередност?
  • 9
    leo_k avatar :-|
    Лео
    • - 1
    • + 9

    До коментар [#3] от "Ivan":

    Все ми е на акъла как ще пратиш светлинен сигнал от сателит на орбита 20 000 км и ще го приемеш вътре в колата.
    Иначе тук си говорим за автобуси на ток.

    Нередност?
  • 10
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 1

    Като гледам сайта на компанията, нямат никакво намерение да се идентифицират като българска компания. Не знам дали е за добро или лошо, но съм почти сигурен че няма да дойдат да произвеждат тук.

    Нередност?
Нов коментар