Danone очаква съживяване на пазара през 2016 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Danone очаква съживяване на пазара през 2016 г.

Главният изпълнителен директор Еманюел Фабер обяви, че групата няма да търси големи придобивания

Danone очаква съживяване на пазара през 2016 г.

Френският хранителен гигант прогнозира между 3% и 5% ръст на продажбите си през годината

4009 прочитания

Главният изпълнителен директор Еманюел Фабер обяви, че групата няма да търси големи придобивания

© CHARLES PLATIAU


Френският хранителен гигант Danone очаква подобряване на печалбите през 2016 г. благодарение на възстановяването на продажбите на млечни продукти, които са основният му бизнес. От най-големия производител на кисели млека в света посочват, че оперативният марж на печалбата ще отбележи "солидно" подобрение през годината за разлика от прогнозирания преди година "лек" растеж". За по-добрите резултати ще допринесат и свиването на разходите и повишаването на продажбите на бебешки храни в Азия, прогнозират от компанията.

Положителни резултати

За 2015 г. оперативният марж на печалбата достига 12.9% при 12.6% през 2014 г., което е първото му годишно нарастване от четири години. Пред Bloomberg Андрю Ууд, анализатор от Sanford C. Bernstein, коментира, че отчетените от френската група резултати са "леко изпреварващи очакванията, сравнително разбираеми, лишени от изненади и изцяло съответстващи на годишните насоки. По думите му това е "положително за компания като Danone, която се опитва да изгради наново репутацията си по отношение на отчетността".

През изминалата година продажбите на млечни продукти са се повишили с 0.6% до 11.1 млрд. долара, а рентабилността на подразделението е нараснала до 10% от продажбите при 9.3% година по-рано. Над половината от оборота на компанията идва от това бизнес направление, което в продължение на години е засегнато от повишаващите се цени на млякото и отслабването на потреблението в Западна Европа, отбелязва агенцията. Отчетеният в него ръст е и най-слабият за групата – за сравнение, през 2015 г. продажбите в направление "Води" са се увеличили със 7.1%, а ръстовете при бебешките и медицинските храни са съответно с 9.8% и 7.5%.

"Danone няма нужда да прави големи придобивания, макар че ще продължи да прави малки", посочва главният изпълнителен директор Еманюел Фабер при обявяването на годишните резултати, предава Bloomberg. Той не коментира скорошните спекулации, че френската група може да има интерес към придобиването на производителя на бебешки храни Mead Johnson Nutrition. Финансовият директор на компанията Сесил Кабани пък посочва, че "Danone е фокусирана върху подобряването на кешовата си позиция за инвестиции в органичен растеж и не планира обратни изкупувания на акции".

Френската компания имаше производствен бизнес и в България, но през 2013 г. американската компания Schreiber Foods придоби самостоятелен контрол върху производствената база на "Данон Сердика" и учреди "Шрайбер фуудс България" ЕООД. Сделката беше част от по-голямо придобиване, което засяга производствени мощности на Danone в Чехия и Португалия и което цели оптимизиране на производствения капацитет и разходите на групата на съответните пазари. След сделката "Данон Сердика" се ориентира само към търговска дейност.

Прогнози за ръст

За 2016 г. от групата очакват между 3% и 5% ръст на т.нар. сравними продажби (които според методологията на компанията изключват промени, свързани с консолидация, изменения в приложимите счетоводни практики и валутни разлики). През изминалата година повишението на показателя е с 4.4%, което е най-ниското нарастване от шест години насам, отбелязват от френския производител. Консенсусната прогноза на анализаторите е за ръст на приходите с 4.3% и повишение на маржа с 42 базисни точки, посочва пред Bloomberg Еди Харгрийвс от Canaccord Genuity.

Danone е поредната компания от сектора, която публикува умерени очаквания за годината на фона на икономическия застой по света. Преди седмица от Nestle обявиха, че за четвърта поредна година няма да постигнат дългосрочните си цели за нарастване на продажбите, тъй като става все по-трудно да се увеличават цените. На 19 февруари от Uniliver пък съобщиха, че се подготвят за по-тежки пазарни условия и по-силни колебания на пазарите през годината, припомня агенцията.

Френският хранителен гигант Danone очаква подобряване на печалбите през 2016 г. благодарение на възстановяването на продажбите на млечни продукти, които са основният му бизнес. От най-големия производител на кисели млека в света посочват, че оперативният марж на печалбата ще отбележи "солидно" подобрение през годината за разлика от прогнозирания преди година "лек" растеж". За по-добрите резултати ще допринесат и свиването на разходите и повишаването на продажбите на бебешки храни в Азия, прогнозират от компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK