Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 29 фев 2016, 17:35, 5068 прочитания

Starbucks навлиза в Италия

Компанията очаква силна конкуренция в родината на еспресото

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската кафе верига Starbucks планира да отвори първия си обект в Милано през следващата година, с което по думите на главния изпълнителен директор Хауърд Шулц ще се осъществи "30-годишна мечта", пише Financial Times. Това, че компанията влиза в Италия с такова забавяне спрямо останалите европейски пазари, подчертава трудната конкуренция, която Starbucks очаква в родината на еспресото, отбелязва изданието.

Пример за това е веригата McCafe на McDonald’s, която не успява да завоюва значим пазарен дял след стъпването си в страната. Отличителната кафе култура в Италия е базирана на независими кафенета и барове, които според данните на Евромонитор отговарят за 90% от пазара.


Осъществена мечта

"Мечтата на компанията винаги е била някога да затвори цикъла и да отвори кафенета в Италия, но досега не бяхме готови", заявява Шулц. По думите му италианските кафенета са били основно вдъхновение при създаване на концепцията за веригата Starbucks.

За навлизането си в Италия Starbucks ще работи заедно с фирма Percassi, която има опит в налагането в страната на редица чуждестранни марки като Nike, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger и Zara. Percassi също така има 30-годишно сътрудничество с Benetton.



Основателят и президент на Percassi Антонио Перкаси признава трудностите при отваряне на нова кафе верига в страната. "Наясно сме, че ще се изправим пред уникални предизвикателства при отварянето на първото кафене Starbucks в Италия, която е страната на кафето. Ние обаче сме убедени, че италианците са готови за преживяването Starbucks, което вече е налично в много други пазари", заявява той.

Starbucks заявява, че еспресото ще е основен акцент на бизнеса в Италия, но менюто за бъдещите кафенета в страната все още не е напълно готово. "Смятаме да съобразим предложенията си с италианските клиенти по начин, който демонстрира респект и уроците, които сме научили", изтъква говорителят на компанията.

Местни особености

Starbucks не е първата щатска верига, която се опитва да въведе американската интерпретация на класическия италиански вкус на този пазар. През миналия октомври веригата пицарии Domino’s Pizza също обяви намерението си да отвори обекти в Италия. Подобно на Starbucks Domino’s Pizza също подчертава, че предлаганите в страната пици ще са съобразени с италианските особености и ще използват местни съставки.

Starbucks има 21 хил. обекта по цял свят, включително и в България, и планира да отвори още 1800 през тази година. Компанията обаче е претърпявала и неуспехи при разрастването си. През 2008 г. Starbucks затвори почти всички свои магазини в Австралия. Италия е един от най-големите потребители на кафе в Европейския съюз и един от най-големите вносители на кафени зърна в световен мащаб.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 430 прочитания

Александър Палешутски от мебелната "Средна гора": Магазините на IKEA са затворени, складът ни е пълен с продукция Александър Палешутски от мебелната "Средна гора": Магазините на IKEA са затворени, складът ни е пълен с продукция

Работниците са в отпуск, ще се наложат съкращения, казва изпълнителният директор на компанията пред "Капитал"

1 апр 2020, 948 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Amazon навлиза в търговията с хранителни стоки в Европа

Традиционните вериги променят бизнес моделите си, за да се справят с конкуренцията

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10