С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 мар 2016, 16:52, 6339 прочитания

Българските компании вече работят по глобалните цели за устойчиво развитие

Стратегическият план на местната мрежа на Глобалния договор на ООН включва конкретни действия и индикатори за постигане

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
8
от заложените 17 глобални цели са определени като актуални за страната ни.
Само няколко месеца след като през септември 2015 г. генералната асамблея на ООН прие нов дневен ред за устойчиво развитие до 2030 г. с ясно дефинирани 17 световни цели, Българската мрежа на Глобалния договор (БМГД) представи своя стратегически план. Той включва подробен списък от действия на членовете на мрежата, както и индикатори, които да бъдат постигнати. При представянето на програмата стана ясно, че голяма част от компаниите в БМГД вече работят по конкретни инициативи, които адресират проблемните области.

Като актуални за страната ни са определени осем от заложените глобални цели. Те включват осигуряване на здравословен начин на живот, качествено образование, сигурна работа и икономически растеж, иновации и инфраструктура, устойчиви градове и общности, отговорно потребление, мир и справедливост и партньорства за целите.


Образование

Най-много действия в плана са заложени във вероятно най-проблемната област – образованието. "Липсва интерес към ключови специалности, а това означава, че на изхода на университета не може да има и достатъчно качествени кадри", каза председателят на БМГД Огнян Траянов. По думите му основно предизвикателство е гъвкавото образование, тъй като на сегашните деца ще им се наложи да минат през 4-5 професии.

Колкото по-рано една компания се ориентира към младите хора и потенциалните си бъдещи служители, толкова по-добре за обществото като цяло, коментира изпълнителният директор на "Овергаз инк" Сашо Дончев. Според него държавата няма място в системата на образованието, наложените учебни програми не работят в модерното общество, а на индивида трябва да се даде повече свобода в неговото развитие.



Като добър пример за доближаване на образованието до нуждите на бизнеса беше посочено въвеждането на няколко магистърски програми съвместно с бизнеса във Висшето училище по застраховане и финанси. По тази програма учебното заведение вече работи с няколко компании като KBC, SAP, Oracle и Cisco. "В бизнеса има много ментори, хора, които могат да хванат един "чирак" за ръка и да го направят майстор", каза президентът на ВУЗФ Григорий Вазов.

Добро здраве

Интересни инициативи вече се прилагат от българските компании в областта на здравето. Такъв е проектът на "Солвей-Соди" за популяризиране на необходимостта от използване на колани на задните седалки. "Идеята се роди от това, което виждаме по улиците на Варна. Децата почти никога не пътуват с колани, може би родителите не осъзнават, че това е опасно", обясни изпълнителният директор Спирос Номикос. Компанията планира да разработи компютърна симулация, която да показва какво се случва при катастрофа, включително да сравни удара с този, който се получава при падане от висок етаж. Пилотната симулация ще бъде готова през тази година и ще се бъде представена в няколко училища във Варна, а от 2018 г. се планира публична акция.

Иновации в индустрията

От няколко години "Солвей-Соди" изпълнява проекта Академия "Иновации в действие", като през 2016 г. ще бъде третото му издание. Инициативата е на българската компания, част от белгийската група Solvay, и цели да подкрепи младите хора с идеи, които могат да доведат до положителна промяна. Академията е отворена за студенти и наскоро завършили младежи, които имат интерес към областта на практическите иновации. Компанията създава условия за развитие на идеите в реални проекти, а най-добрите получават като награда безплатни образователни програми в престижни университети в чужбина.

В "Девня цимент" иновациите са насочени към процесите и продуктите. Въведената през миналата година нова производствена линия значително подобрява екологичните параметри на работа и затова преди броени дни компанията получи наградата "Инвеститор в околна среда". Сред продуктовите иновации на предприятието освен познатия вече прозрачен цимент са и цимент, който пропуска вода и позволява тя да бъде рециклирана, както и цимент, който на практика намалява замърсяването, като улавя част от замърсителите във въздуха и ги превръща в инертни соли. "Заинтересованите страни са тези, които ни правят иновативни", каза изпълнителният директор Стефано Коста.

Безопасност

"Девня цимент" е сред компаниите с инициативи за намаляване на трудовите злополуки и осигуряване на сигурна работна среда. "Имаме глобална програма за нулеви злополуки и повече от три години нямаме нито една злополука", каза Коста.

Много интересен резултат е дала и програмата "Безопасност за теб" на "Аурубис България", насочена към намаляване на трудовите злополуки. "В продължение на 3-4 години трудовите злополуки в предприятието бяха замръзнали на едно ниво, не успявахме да ги намалим повече и затова започнахме нова инициатива с помощта на външен консултант", обясни изпълнителният директор Тим Курт. Новият подход се оказал много мотивиращ за хората и дори още преди да стартира самият проект, инцидентите значително се понижили. "Така за последното тримесечие на миналата година постигнахме най-ниската стойност на трудови злополуки в историята на компанията", обясни той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За кожата на един гайджин За кожата на един гайджин

Бившият автомагнат Карлос Гон избра да е беглец от японската правосъдна система, но животът му тепърва ще става по-сложен

17 яну 2020, 625 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 679 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 2122 прочитания

17 яну 2020, 1453 прочитания

17 яну 2020, 1399 прочитания

17 яну 2020, 1233 прочитания

17 яну 2020, 1102 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Придобиването на "КАИ груп" подкрепя резултатите на Mohawk Industries

Половината ръст в обема на продажбите на керамични плочки за 2015 г. е благодарение на българския производител

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10