С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 мар 2016, 16:30, 5581 прочитания

Хотелиерската индустрия се подготвя за край на бума

Икономическите и структурните проблеми говорят за край на цикъла на растеж

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвеститорите се отдръпват от сектора въпреки добрите резултати за 2015 г.
Устойчивостта на световната хотелиерска индустрия вероятно ще бъде тествана отново в близките години, пише Financial Times. На пазара в САЩ приходите на стая и нивата на заетост надминаха предишните рекорди, достигнати преди финансовата криза от 2008 г. и дотком балона през 2000 г. Публикуваните през последните седмици финансови резултати на големите хотелски групи също надминаха очакванията.
Въпреки това обаче акциите на вериги като Accor и Marriott почти не поскъпват, отбелязва FT. Макар че приходите на легло за хотелите в САЩ растат за седма поредна година, от началото на 2016 г. индексът на акциите на сектора Baird/STR е спаднал с близо една трета. Същевременно широкият индекс S&P 500 отчита 4% ръст.

Отдръпване на инвеститорите


Инвеститорите обясняват нежеланието си да инвестират в сектора с убеждението, че добрите времена едва ли ще продължат още дълго. "Всички от сектора спряха да говорят за това как очакват ръст от 4-6% през следващите години и започват да пресмятат как ще се променят нещата, защото се намираме в края на бизнес цикъла. От гледна точка на търсене и предлагане вероятно през тази година ще бъде постигнато равновесие", коментира Уес Голадей, анализатор в RBC.

Големите хотелски вериги преживяха срива след финансовата криза чрез продажба на имоти и превръщането си основно в мениджъри, а не собственици на хотели. През последните години компаниите активно се опитват да увеличат мащаба на операциите си и да се консолидират.

През миналата година Marriott купи конкурента Starwood срещу 12.2 млрд. долара, докато Accor придоби собственика на веригите Fairmont, Raffles и Swissotel срещу 2.9 млрд. долара. В края на февруари Hilton обяви, че ще отдели голяма част от недвижимите си имоти в специален инвестиционен тръст. Компаниите от сектора увеличават и разходите си за привличане на инвеститори - наскоро InterContinental Hotels Group обяви специален дивидент от 1.5 млрд. долара.

Ръководствата на Marriott и Starwood обаче сигнализираха, че времената на експанзия са към края си, като понижиха прогнозите си за ръст на приходите за тази година. "Изправени сме пред реалност, в която очевидно има повече неспокойствие на пазарите най-вече заради неяснотите как ще нараства световната икономика през 2016 г.", коментира Арне Соренсон, главен изпълнителен директор на Marriot.
Наблюдават се все повече сигнали, че вероятно идва краят на бързия растеж в търсенето на хотелски услуги, който през последните години бе особено изразен в САЩ. Към края на миналата година влошаването на корпоративните резултати в световен мащаб доведе до свиване на разходите за бизнес пътувания. Силният долар също се отразява негативно на пътуванията на чужденци в САЩ.



Нови конкуренти

Секторът е изправен и пред някои структурни трудности като конкуренцията на алтернативни хотелски услуги от платоформата Airbnb. Макар че Airbnb отговаря за едва между 2 и 4 на сто от общия хотелиерски бизнес в САЩ, според изчисленията на Bank of America в големите градове делът й достига 8-15%. Много представители на традиционната хотелиерска индустрия обаче продължават да омаловажават възхода на алтернативните услуги. "Клиентите на Airbnb очевидно търсят специфично преживяване. Това се отнася само за определени пазари, на много от които ние дори не присъстваме", изтъква Лийни Оберг, финансов директор на Marriott. "Много е трудно да се измери реалният ефект от Airbnb, но реално това засяга само краищата на бизнеса", добавя той.

Главният изпълнителен директор на IHG Ричард Соломонс заявява, че разпределението на бизнеса на групата в над 100 държави я изолира от спад в някой отделен пазар. Трите най-големи хотелски вериги Hilton, Marriott и IHG имат присъствие в цял свят, но основните им пазари са в Америките – съответно 83, 81 и 65 на сто.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора 1 Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 666 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 481 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българските компании вече работят по глобалните цели за устойчиво развитие

Стратегическият план на местната мрежа на Глобалния договор на ООН включва конкретни действия и индикатори за постигане

Още от Капитал
Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10