С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 мар 2016, 17:18, 7339 прочитания

Придобиването на "КАИ груп" подкрепя резултатите на Mohawk Industries

Половината ръст в обема на продажбите на керамични плочки за 2015 г. е благодарение на българския производител

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Придобиването на българския производител на керамични плочки "КАИ груп" е допринесло за близо половината от отчетеното от американската Mohawk Industries увеличение в обема на продажбите на керамични настилки за 2015 г. През миналата година американският конгломерат, който е световен лидер в производството на подови настилки, отчита нарастване в обема на продажбите си в сегмента с близо 150 млн. долара (или 5%), от които близо 65 млн. долара са в резултат от придобиването на българската група.

Валутни ефекти


В нетно изражение продажбите на керамични настилки на Mohawk през 2015 г. са били на стойност 3.01 млрд. долара в сравнение с 3.02 млрд. долара година по-рано, като спадът се дължи на нетния ефект от валутни разлики, който се оценява на приблизително 252 млн. долара за годината. Положителният ефект на ценовия и продуктовия микс за годината се оценява на около 99 млн. долара.

Общите консолидирани продажби на групата, която освен керамични и порцеланови плочки произвежда още килими и мокети, ламинати и дървесни подови покрития, са за 8.07 млрд. долара през 2015 г., което е с 5.6% повече спрямо година по-рано. Нетната печалба за годината е 615.3 млн. долара при 532 млн. долара за 2014 г.

Развитие в България



Mohawk Industries купи "КАИ груп" през пролетта на 2015 г. за 195 млн. евро от американския инвестиционен фонд Advent. В подадена пред регулаторите в САЩ информация за дейността си през изминалата година от американската група посочват, че българската компания има силни позиции от гледна точка на пазарния си дял на местния пазар. "Продължаваме да ги подкрепяме за оптимизирането на този бизнес чрез подобряване на продуктовия им микс и като им даваме възможности да продават продуктите си извън местния си регион", отбелязват от Mohawk Industries.

От новия собственик на българските заводи за производство на керамични плочки "Хан Аспарух" в Исперих и "Хан Омуртаг" в Шумен посочват още, че фокусът в оптимизирането на местния бизнес е поставен върху подобряването на продуктовото портфолио. "Имаме силен мениджърски екип в България, който допринася за подобряването на вътрешните ни процеси и производствените методи", отчитат още от американската група.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Alibaba подобри рекорда си по продажби в "Деня на самотните сърца" Alibaba подобри рекорда си по продажби в "Деня на самотните сърца"

Темпът на нарастване на оборота обаче продължава да се забавя

12 ное 2019, 271 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 518 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Складовите запаси ще продължат да потискат цените на петрола

Натрупаните излишни количества могат да се изчистят чак към 2021 г.

Още от Капитал
Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10