Придобиването на "КАИ груп" подкрепя резултатите на Mohawk Industries
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Придобиването на "КАИ груп" подкрепя резултатите на Mohawk Industries

Придобиването на "КАИ груп" подкрепя резултатите на Mohawk Industries

Половината ръст в обема на продажбите на керамични плочки за 2015 г. е благодарение на българския производител

Мария Иванова
7966 прочитания

© Капитал


Придобиването на българския производител на керамични плочки "КАИ груп" е допринесло за близо половината от отчетеното от американската Mohawk Industries увеличение в обема на продажбите на керамични настилки за 2015 г. През миналата година американският конгломерат, който е световен лидер в производството на подови настилки, отчита нарастване в обема на продажбите си в сегмента с близо 150 млн. долара (или 5%), от които близо 65 млн. долара са в резултат от придобиването на българската група.

Валутни ефекти

В нетно изражение продажбите на керамични настилки на Mohawk през 2015 г. са били на стойност 3.01 млрд. долара в сравнение с 3.02 млрд. долара година по-рано, като спадът се дължи на нетния ефект от валутни разлики, който се оценява на приблизително 252 млн. долара за годината. Положителният ефект на ценовия и продуктовия микс за годината се оценява на около 99 млн. долара.

Общите консолидирани продажби на групата, която освен керамични и порцеланови плочки произвежда още килими и мокети, ламинати и дървесни подови покрития, са за 8.07 млрд. долара през 2015 г., което е с 5.6% повече спрямо година по-рано. Нетната печалба за годината е 615.3 млн. долара при 532 млн. долара за 2014 г.

Развитие в България

Mohawk Industries купи "КАИ груп" през пролетта на 2015 г. за 195 млн. евро от американския инвестиционен фонд Advent. В подадена пред регулаторите в САЩ информация за дейността си през изминалата година от американската група посочват, че българската компания има силни позиции от гледна точка на пазарния си дял на местния пазар. "Продължаваме да ги подкрепяме за оптимизирането на този бизнес чрез подобряване на продуктовия им микс и като им даваме възможности да продават продуктите си извън местния си регион", отбелязват от Mohawk Industries.

От новия собственик на българските заводи за производство на керамични плочки "Хан Аспарух" в Исперих и "Хан Омуртаг" в Шумен посочват още, че фокусът в оптимизирането на местния бизнес е поставен върху подобряването на продуктовото портфолио. "Имаме силен мениджърски екип в България, който допринася за подобряването на вътрешните ни процеси и производствените методи", отчитат още от американската група.

Придобиването на българския производител на керамични плочки "КАИ груп" е допринесло за близо половината от отчетеното от американската Mohawk Industries увеличение в обема на продажбите на керамични настилки за 2015 г. През миналата година американският конгломерат, който е световен лидер в производството на подови настилки, отчита нарастване в обема на продажбите си в сегмента с близо 150 млн. долара (или 5%), от които близо 65 млн. долара са в резултат от придобиването на българската група.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK