General Motors и Ford влошават представянето си в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

General Motors и Ford влошават представянето си в Китай

Спадът създава опасения, че забавеният икономически растеж в страната може да доведе до дълготрайно влошаване на автомобилния пазар

General Motors и Ford влошават представянето си в Китай

Продажбите на коли в страната се забавят през февруари

3162 прочитания

Спадът създава опасения, че забавеният икономически растеж в страната може да доведе до дълготрайно влошаване на автомобилния пазар

© SHI TOU


Двете най-големи американски автомобилни компании General Motors и Ford Motor отчитат рязък спад на продажбите в Китай през миналия месец. Макар влошаването да се отдава на ефекта от дългата почивка за Лунната нова година, данните създават опасения за перспективите пред най-големия пазар за нови автомобили в света, пише Wallstreet Journal.

Продажбите на двете компании са спаднали с по 9% на годишна база през февруари. Това идва след няколко месеца на ръст, движен от въведените от правителството субсидии и данъчни облекчения, целящи стимулиране на търсенето на коли с нисък разход на гориво. Благодарение на тези инициативи, които могат да се приложат към 70% от продаваните в страната превозни средства, китайският автомобилен пазар се възстанови от спада през лятото на 2015 г.

Основен пазар

За първите два месеца на годината продажбите на GM и Ford са нараснали със съответно 11 и 18%. Анализаторите обикновено гледат данните за януари и февруари заедно, за да бъдат изгладени ефектите от понижената активност по време на Лунната нова година.

Спадът през февруари обаче създава опасения, че забавеният икономически растеж в страната може да доведе до дълготрайно влошаване на този пазар, който е сред най-печелившите за индустрията. През последните години повечето големи автомобилни компании бързат да увеличат производствения си капацитет в Китай, за да се възползват от нарастващото търсене на нови коли, движено от разрастването на средната класа и бързата урбанизация.

Други големи производители на автомобили също отчитат по-ниски продажби в Китай през февруари, включително Hyundai и Mazda. Тези на най-големия китайски производител - SAIC, са се понижили със 7% за месеца. Голяма част от намалението се дължи на съвместните предприятия на компанията с GM и Volkswagen, които имат водещи позиции на вътрешния пазар.

През 2015 г. общите продажби на превозни средства в Китай нараснаха със 7.3% до рекордните 24.6 млн. броя. Темпът на растеж обаче беше по-бавен от двуцифреното покачване, отчетено през 2013 и 2014 г. Китайската асоциация на автомобилните производители прогнозира ръст на продажбите на леки коли със 7.8% през 2016 г.

Сезонен ефект

Януари 2016 г. беше особено силен месец за автомобилната индустрия в Китай, като продажбите са нараснали с 9.3%. "През февруари се получи вакуумен ефект за пазара заради пътуванията за празниците. Резултатите за март ще се реалната проверка за това дали държавните стимули ще продължат да поддържат търсенето", коментира Найджъл Грифитс, анализатор в IHS Automotive. Според него растежът на китайския пазар през тази година ще облагодетелства само определени производители. Експертите също така обръщат внимание, че в последно време търсенето се насочва към местни марки, а много световни производители отчитат намаление на продажбите.

Ford държи 4% от пазара в Китай и наскоро приключи програма за изграждане на нови заводи и въвеждане на нови модели на стойност 5 млрд. долара. Компанията планира да инвестира още 1.8 млрд. долара за нови разработки в страната. GM също се опитва да увеличи пазарния си дял в Китай чрез нови модели, най-вече от луксозната марка Cadillac. "Този пазар вече е много пренаселен, особено по отношение на производствения капацитет. Това може да навреди на продажбите и печалбите на производителите", предупреждава Бил Русо от консултантската фирма Gao Feng Advisory.

Двете най-големи американски автомобилни компании General Motors и Ford Motor отчитат рязък спад на продажбите в Китай през миналия месец. Макар влошаването да се отдава на ефекта от дългата почивка за Лунната нова година, данните създават опасения за перспективите пред най-големия пазар за нови автомобили в света, пише Wallstreet Journal.

Продажбите на двете компании са спаднали с по 9% на годишна база през февруари. Това идва след няколко месеца на ръст, движен от въведените от правителството субсидии и данъчни облекчения, целящи стимулиране на търсенето на коли с нисък разход на гориво. Благодарение на тези инициативи, които могат да се приложат към 70% от продаваните в страната превозни средства, китайският автомобилен пазар се възстанови от спада през лятото на 2015 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK