С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 мар 2016, 17:31, 3025 прочитания

General Motors и Ford влошават представянето си в Китай

Продажбите на коли в страната се забавят през февруари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Двете най-големи американски автомобилни компании General Motors и Ford Motor отчитат рязък спад на продажбите в Китай през миналия месец. Макар влошаването да се отдава на ефекта от дългата почивка за Лунната нова година, данните създават опасения за перспективите пред най-големия пазар за нови автомобили в света, пише Wallstreet Journal.

Продажбите на двете компании са спаднали с по 9% на годишна база през февруари. Това идва след няколко месеца на ръст, движен от въведените от правителството субсидии и данъчни облекчения, целящи стимулиране на търсенето на коли с нисък разход на гориво. Благодарение на тези инициативи, които могат да се приложат към 70% от продаваните в страната превозни средства, китайският автомобилен пазар се възстанови от спада през лятото на 2015 г.


Основен пазар

За първите два месеца на годината продажбите на GM и Ford са нараснали със съответно 11 и 18%. Анализаторите обикновено гледат данните за януари и февруари заедно, за да бъдат изгладени ефектите от понижената активност по време на Лунната нова година.

Спадът през февруари обаче създава опасения, че забавеният икономически растеж в страната може да доведе до дълготрайно влошаване на този пазар, който е сред най-печелившите за индустрията. През последните години повечето големи автомобилни компании бързат да увеличат производствения си капацитет в Китай, за да се възползват от нарастващото търсене на нови коли, движено от разрастването на средната класа и бързата урбанизация.



Други големи производители на автомобили също отчитат по-ниски продажби в Китай през февруари, включително Hyundai и Mazda. Тези на най-големия китайски производител - SAIC, са се понижили със 7% за месеца. Голяма част от намалението се дължи на съвместните предприятия на компанията с GM и Volkswagen, които имат водещи позиции на вътрешния пазар.

През 2015 г. общите продажби на превозни средства в Китай нараснаха със 7.3% до рекордните 24.6 млн. броя. Темпът на растеж обаче беше по-бавен от двуцифреното покачване, отчетено през 2013 и 2014 г. Китайската асоциация на автомобилните производители прогнозира ръст на продажбите на леки коли със 7.8% през 2016 г.

Сезонен ефект

Януари 2016 г. беше особено силен месец за автомобилната индустрия в Китай, като продажбите са нараснали с 9.3%. "През февруари се получи вакуумен ефект за пазара заради пътуванията за празниците. Резултатите за март ще се реалната проверка за това дали държавните стимули ще продължат да поддържат търсенето", коментира Найджъл Грифитс, анализатор в IHS Automotive. Според него растежът на китайския пазар през тази година ще облагодетелства само определени производители. Експертите също така обръщат внимание, че в последно време търсенето се насочва към местни марки, а много световни производители отчитат намаление на продажбите.

Ford държи 4% от пазара в Китай и наскоро приключи програма за изграждане на нови заводи и въвеждане на нови модели на стойност 5 млрд. долара. Компанията планира да инвестира още 1.8 млрд. долара за нови разработки в страната. GM също се опитва да увеличи пазарния си дял в Китай чрез нови модели, най-вече от луксозната марка Cadillac. "Този пазар вече е много пренаселен, особено по отношение на производствения капацитет. Това може да навреди на продажбите и печалбите на производителите", предупреждава Бил Русо от консултантската фирма Gao Feng Advisory.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Финансовото министерство ще създаде платформа за диалог с финтех сектора Финансовото министерство ще създаде платформа за диалог с финтех сектора

Sofia RegTech Sandbox ще позволи на глобални компании да тестват своите иновативни продукти и услуги в сигурна регулаторна среда

27 фев 2020, 143 прочитания

Като няма Кой, трябва някой Като няма Кой, трябва някой

Държавата поема дистрибуцията на пресата, след като компаниите, свързани с Делян Пеевски спират да правят това на 1 март. По този начин държавата ще субсидира медиите

27 фев 2020, 150 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Втори опит за продажба на Банка "Виктория"

До седмица синдиците на КТБ ще отправят нова покана към потенциалните кандидат-купувачи

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10