Собственикът на Zara започва онлайн продажби в България на 16 март
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на Zara започва онлайн продажби в България на 16 март

Reuters

Собственикът на Zara започва онлайн продажби в България на 16 март

Испанската текстилна група Inditex отчете 15.5% ръст на световния си оборот за 2015 г.

32838 прочитания

Reuters

© Reuters


Inditex ще разчита на онлайн продажбите в глобален мащаб, за да компенсира планираното забавяне в темповете на отваряне на нови физически магазини.

Испанската текстилна група Inditex (Industria de Diseño Textil) ще започне онлайн продажби на всички свои модни марки в България следващата седмица. Това става ясно от публикуваните в сряда годишни финансови резултати за 2015 г. От българската интернет страница на водещата си марка на групата – Zara, става ясно, че интернет магазинът ще заработи от 16 март.

Интернет експанзия

Онлайн дебютът на местния пазар е част от по-общия план на групата, която е най-големият производител на дрехи в света, да засили присъствието си в електронната търговия. По думите на главния изпълнителен директор Пабло Исла Inditex ще разчита на онлайн продажбите, за да компенсира планираното забавяне в темповете на отваряне на нови физически магазини. При публикуването на резултатите си от компанията не посочват информация за това каква част от продажбите са били онлайн и каква от физически магазини, тъй като, както обяснява мениджърът, те се допълват, предава Reuters. Все пак Исла отбелязва, че средният потребителски разход при онлайн покупки е по-висок в сравнение с пазаруването в традиционните обекти.

Общият обем на отчетените от испанската група продажби за 2015 г. е 20.9 млрд. евро, или с 15.5% повече спрямо реализираните година по-рано 18.1 млрд. евро. Нетната печалба за периода също расте и за изминалите 12 месеца е 2.9 млрд. евро при 2.5 млрд. евро за 2014 г. За увеличаването на финансовия резултат допринася и сравнителната слабост на еврото спрямо кошница от 60 валути.

За сравнение - в края на януари най-големият конкурент на Inditex – шведската H&M, отчете 19% ръст на продажбите си за финансовата 2015 г. до 210 млрд. шведски крони (22.63 млрд. евро) и печалба след данъчно облагане от 20.9 млрд. шведски крони (2.25 млрд. евро). Оборотът в България за годината е бил 511 млн. шведски крони (31% ръст на годишна база), което в български левове се равнява на 107.8 млн. лв. (27% ръст). От април миналата година шведската верига продава онлайн продукцията си в България.

Публикуваните до момента резултати на Inditex не съдържат разбивка на продажбите по региони или в отделните 88 пазара, на които испанската група присъства.

В сряда Inditex обяви началото на онлайн продажбите на всички свои марки в Хърватия, Словакия и Чехия, а за следващата седмица е предвидено началото им и в Българи, Финландия и Унгария. Онлайн присъствието на групата във всички пазари от Европейския съюз ще бъде завършено през април, когато платформата й за интернет продажби ще заработи и в Словения, Малта и страните от Прибалтика.

По-малко физически магазини

Освен Zara портфолиото на испанския производител включва още брандовете Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home и Uterque. Последните два от тях не са представени на българския пазар. Към 31 януари групата има 33 физически магазина в страната. Общият брой на обектите й по света е 7013, разположени в 88 държави. През финансовата 2015 г. са били отворени нетно 330 магазина на 56 пазара, отчитат от компанията. За сравнение - година по-рано нетният брой на новоокритите обекти е бил 343.

В презентацията си при представянето на годишните резултати от Inditex посочват, че общият обем на търговските им площи ще нарасне с 6 до 8% в следващите години. Предишните цели бяха за ръст в диапазона 8-10%, припомня Wall Street Journal.

Анализаторите приветстват забавянето на темповете на нови отваряния и са доволни от това, че Inditex ще бъде в състояние да увеличава пазарния си дял с променения си бизнес модел. Акциите на групата се повишиха с 2.5%, отбелязва Reuters.


5 коментара
  • 1
    intergalactic avatar :-P
    intergalactic

    И лека полека търговците на китайски дрешки онлайн ще умрат :)
    После не сме ставали цивилизована държава. Ставаме, за жалост по-бавно, отколкото ни се иска.

  • 2
    naf1451954092484678 avatar :-|
    A Penkov

    Дано фактът, че Зара има производство в България (и така по-ниски разходи за транспорт), бъде отразен в ценовата им политика в страната.

  • 3
    edin131 avatar :-|
    edin drugii

    До коментар [#1] от "intergalactic":
    да да , китайската стока е поне 10 пъти по ниска от всички останали и обикновено няма разлика в качеството

  • 4
    tie_interceptor avatar :-P
    tie_interceptor

    До коментар [#2] от "A Penkov":

    Ха, дано, ама надали...
    Транспортът на дрехи не е толкова скъп, а и защо да продават по-евтино, като има, кой да купува и по-скъпо... Също като горивата...

    Просто печалбите им ще са по-големи.

  • 5
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    До коментар [#1] от " intergalactic ": Щото на Зара не са китайски дрехите. Защо сте такива лаици се чудя. Още по-евтини са и с повече печалба. Как мислите се правят 80% отстъпки по моловете? Иначе закъсяха доста с онлайн продажбите, това е хубав бизнес, защото много хора не им се разхожда по магазините или нямат свободно време. Винаги съм се чудил как имат време да се разхождат в мола.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK