Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
General Motors е купила стартъп компанията за самоуправляващи се автомобили Cruise за над 1 млрд. долара, съобщава Financial Times. Тази сделка е част от все по-интензивната надпревара между традиционната автоиндустрия и технологичния сектор за контрола над бъдещето на транспорта, отбелязва изданието.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Повечето големи компании купуват такива старъпи само за да СПРАТ развитието им и като символ на техническия им прогрес. Навремето спряха развитието на електромобилите /вкл. разработки за ефективни батерии/ само за да запазят продажбите.
В близките 37г. няма как софтуеруправляеми коли да се качат на пътищата, защото променливите за безопасност са недефинируемо хаотични. Представете си например такава кола - паркиране в близост до обект в ценър Селофия, когато бездомно куче/котка е в близост.
От друга страна - преди Фридман компаниите се оценяваха с какво допринасят за развитието на света, а не с големината на финансовите отчети..
Не съм съгласен. Самоуправляващите се коли на Гугъл въртят милиони километри и непрекъснато се самоубочават. Германците инвестират в такива технологии. Волво инвестира. Цели градове дадоха разрешение такива коли да се движат по улиците им. Великобритания ги разреши на магистралите... Не става въпрос за заговори и конспирации, а за технолоагия, която е вече доста зряла и до 10-на години ще се разпространи. В света на инвестициите 5-10 години са нищо, важното е да се качиш навреме на влака.
Като цяло бизнесът от години се оглежда за следващото голямо "нещо" след компютрите. Някои мислят, че ще са новите реактори с торий, малките, модулни ядрени реактори, или системите за обезсоляване на морска вода. Други виждат идващия бум при колите.
И още една разлика от 70-те, когато под натиска на петролния бизнес GM уби електрическата си кола: днес има много голям брой бизнеси и хора с пари. Милиардерите са хиляди. Сред тях има и свестни хора, като Лари Пейдж от Гугъл, и мнозина други. Така че не е лесно да убиеш технология през 21 в.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход