General Motors инвестира 1 млрд. долара в самоуправляващи се автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

General Motors инвестира 1 млрд. долара в самоуправляващи се автомобили

Google са най-напреднали в разработката на автономни коли

General Motors инвестира 1 млрд. долара в самоуправляващи се автомобили

6411 прочитания

Google са най-напреднали в разработката на автономни коли

© Reuters


General Motors е купила стартъп компанията за самоуправляващи се автомобили Cruise за над 1 млрд. долара, съобщава Financial Times. Тази сделка е част от все по-интензивната надпревара между традиционната автоиндустрия и технологичния сектор за контрола над бъдещето на транспорта, отбелязва изданието.

Нови реалности

Придобиването на Cruise от GM, която е най-големият производител на коли в САЩ, се вписва в серията мерки на компаниите от сектора и регулаторите да се подготвят за очакваните в бъдеще радикално различни тенденции при мобилността.

GM е отказала да коментира детайлите около сделката, но според източник на FT, близък до Cruise, компанията е платила над 1 млрд. долара в брой и акции. Сделката идва само дни след като Ford обяви създаването на ново подразделение - Ford Smart Mobility, специализирано в развитието на иновативни услуги.

В петък щатският пътен регулатор National Highway Traffic Safety Administration обяви, че ще организира публични изслушвания, посветени на разработката на правила за безопасност за автономните превозни средства.

Президентът на GM Дан Амман коментира, че компанията е била впечатлена от скоростта на развитие на Cruise, която разработва технологии за преработване на конвенционални превозни средства в самоуправляващи се. "Те са се заели с най-трудните проблеми в тази сфера и успяват да намират решения с поразителна скорост", изтъква той.

Подреждане на пъзела

През януари GM инвестира 500 млн, долара в друг стартъп - Lyft, който предлага алтернативни таксиметрови услуги. Компанията също така създаде собствена услуга за споделяне на автомобили, наречена Maven. Придобиването на Cruise трябва да позволи на GM да осъществи плановете си за създаване на автономни таксита, които да станат част от услугите на Lyft. "Съюзът ни с Lyft в съчетание с бранда Maven и сега Cruise ни осигуряват много парчета от пъзела, който ще ни позволи да дефинираме бъдещето на мобилността", заявява Амман.

Традиционните автомобилни компании и технологичните гиганти от Силициевата долина едновременно се конкурират и си сътрудничат в паралелните си усилия за създаване на истински автономни коли. Първоначално технологични групи с огромни ресурси като Google и Apple изглеждаха решени само да изместят конвенционалните автомобилни компании. Предизвикателствата пред развитието на нужните технологии обаче ги накараха да формират партньорства с автомобилната индустрия, които им позволяват да се възползват от силните страни на двата сектора.

"Много малко автомобилни или технологични компании могат да се справят сами с разработката на автономни и свързани превозни средства. Очакваме в бъдеще да има повече партньорски споразумения в тази сфера", коментира Марк Уейкфийлд, директор на консултантската фирма AlixPartner.

Google, които са най-напреднали в разработката на технологии за самоуправляващи се коли, също официално заявява, че търси партньор от автомобилната индустрия. Анализаторите изтъкват, че сделката с Cruise ограничава перспективите за сътрудничество между Google и GM, като технологичната компания вероятно ще се обърне към Ford.

General Motors е купила стартъп компанията за самоуправляващи се автомобили Cruise за над 1 млрд. долара, съобщава Financial Times. Тази сделка е част от все по-интензивната надпревара между традиционната автоиндустрия и технологичния сектор за контрола над бъдещето на транспорта, отбелязва изданието.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..

    Повечето големи компании купуват такива старъпи само за да СПРАТ развитието им и като символ на техническия им прогрес. Навремето спряха развитието на електромобилите /вкл. разработки за ефективни батерии/ само за да запазят продажбите.
    В близките 37г. няма как софтуеруправляеми коли да се качат на пътищата, защото променливите за безопасност са недефинируемо хаотични. Представете си например такава кола - паркиране в близост до обект в ценър Селофия, когато бездомно куче/котка е в близост.

    От друга страна - преди Фридман компаниите се оценяваха с какво допринасят за развитието на света, а не с големината на финансовите отчети..

  • 2
    rael avatar :-|
    Rael

    Не съм съгласен. Самоуправляващите се коли на Гугъл въртят милиони километри и непрекъснато се самоубочават. Германците инвестират в такива технологии. Волво инвестира. Цели градове дадоха разрешение такива коли да се движат по улиците им. Великобритания ги разреши на магистралите... Не става въпрос за заговори и конспирации, а за технолоагия, която е вече доста зряла и до 10-на години ще се разпространи. В света на инвестициите 5-10 години са нищо, важното е да се качиш навреме на влака.
    Като цяло бизнесът от години се оглежда за следващото голямо "нещо" след компютрите. Някои мислят, че ще са новите реактори с торий, малките, модулни ядрени реактори, или системите за обезсоляване на морска вода. Други виждат идващия бум при колите.
    И още една разлика от 70-те, когато под натиска на петролния бизнес GM уби електрическата си кола: днес има много голям брой бизнеси и хора с пари. Милиардерите са хиляди. Сред тях има и свестни хора, като Лари Пейдж от Гугъл, и мнозина други. Така че не е лесно да убиеш технология през 21 в.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Игри без граници

Игри без граници

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK