С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 13 мар 2016, 15:49, 6214 прочитания

General Motors инвестира 1 млрд. долара в самоуправляващи се автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
General Motors е купила стартъп компанията за самоуправляващи се автомобили Cruise за над 1 млрд. долара, съобщава Financial Times. Тази сделка е част от все по-интензивната надпревара между традиционната автоиндустрия и технологичния сектор за контрола над бъдещето на транспорта, отбелязва изданието.

Нови реалности


Придобиването на Cruise от GM, която е най-големият производител на коли в САЩ, се вписва в серията мерки на компаниите от сектора и регулаторите да се подготвят за очакваните в бъдеще радикално различни тенденции при мобилността.

GM е отказала да коментира детайлите около сделката, но според източник на FT, близък до Cruise, компанията е платила над 1 млрд. долара в брой и акции. Сделката идва само дни след като Ford обяви създаването на ново подразделение - Ford Smart Mobility, специализирано в развитието на иновативни услуги.

В петък щатският пътен регулатор National Highway Traffic Safety Administration обяви, че ще организира публични изслушвания, посветени на разработката на правила за безопасност за автономните превозни средства.



Президентът на GM Дан Амман коментира, че компанията е била впечатлена от скоростта на развитие на Cruise, която разработва технологии за преработване на конвенционални превозни средства в самоуправляващи се. "Те са се заели с най-трудните проблеми в тази сфера и успяват да намират решения с поразителна скорост", изтъква той.

Подреждане на пъзела

През януари GM инвестира 500 млн, долара в друг стартъп - Lyft, който предлага алтернативни таксиметрови услуги. Компанията също така създаде собствена услуга за споделяне на автомобили, наречена Maven. Придобиването на Cruise трябва да позволи на GM да осъществи плановете си за създаване на автономни таксита, които да станат част от услугите на Lyft. "Съюзът ни с Lyft в съчетание с бранда Maven и сега Cruise ни осигуряват много парчета от пъзела, който ще ни позволи да дефинираме бъдещето на мобилността", заявява Амман.

Традиционните автомобилни компании и технологичните гиганти от Силициевата долина едновременно се конкурират и си сътрудничат в паралелните си усилия за създаване на истински автономни коли. Първоначално технологични групи с огромни ресурси като Google и Apple изглеждаха решени само да изместят конвенционалните автомобилни компании. Предизвикателствата пред развитието на нужните технологии обаче ги накараха да формират партньорства с автомобилната индустрия, които им позволяват да се възползват от силните страни на двата сектора.

"Много малко автомобилни или технологични компании могат да се справят сами с разработката на автономни и свързани превозни средства. Очакваме в бъдеще да има повече партньорски споразумения в тази сфера", коментира Марк Уейкфийлд, директор на консултантската фирма AlixPartner.

Google, които са най-напреднали в разработката на технологии за самоуправляващи се коли, също официално заявява, че търси партньор от автомобилната индустрия. Анализаторите изтъкват, че сделката с Cruise ограничава перспективите за сътрудничество между Google и GM, като технологичната компания вероятно ще се обърне към Ford.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Имате пратка от Uniqlo Имате пратка от Uniqlo

Японският бранд вече доставя и до адреси в България за 3-4 работни дни

15 ное 2019, 87 прочитания

Ще си върне ли общината "Софийска вода" Ще си върне ли общината "Софийска вода"

Бъдещето на концесията на ВиК мрежата ще се решава в рамките на този мандат

15 ное 2019, 429 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Сан Стефано плаза" получи разрешение за ползване

Цените на апартаментите в комплекса стигат 5000 евро на квадрат

Още от Капитал
Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10