Подобреното отношение към клиентите връща Ryanair на върха
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Подобреното отношение към клиентите връща Ryanair на върха

Директорът на Ryanair Майкъл О'Лиъри е известен със своята ексцентричност

Подобреното отношение към клиентите връща Ryanair на върха

Нискотарифният превозвач отново е най-добре представящата се авиокомпания в Европа

3960 прочитания

Директорът на Ryanair Майкъл О'Лиъри е известен със своята ексцентричност

© ALBERT GEA


Най-големият нискотарифен авиопревозвач в Европа - Ryanair, успява да подобри значително финансовите си резултати благодарение на стратегия, в основата на която е идеята да се отнася по-добре с клиентите си, пише Wall Street Journal.

Под ръководството на ексцентричния си директор Майкъл О'Лиъри Ryanair се утвърди като лидер при нискотарифните превози, като в някои случаи билетът за полет между европейски държави може да струва едва 15 долара.

Това обаче изисква драстични мерки за поддържане на ниски оперативни разходи. В миналото компанията беше известна с налагането на допълнителни такси за почти всичко, включително солени глоби за пътници, забравили бордните си карти. О'Лиъри е предлагал дори салони за правостоящи и такса за ползване на тоалетната.

Променени условия

Благодарение на този осигуряващ ниски цени модел Ryanair се превърна във втората най-голяма авиокомпания в Европа по брой на пътниците след германската Lufthansa. Преди няколко години ценовата война с традиционните превозвачи и нови нискотарифни компании започна да помрачава този успех. През 2013 г. Ryanair на два пъти предупреди инвеститорите за спад на печалбите заради увеличаващата се конкуренция.

В опит да върне клиентите О'Лиъри облекчи ограниченията за ръчен багаж и обнови тромавия сайт на компанията. Персоналът също така получи инструкции да е по-малко конфликтен с клиентите. "Залите за правостоящи и плащането за тоалетни бяха чудесен PR шум, когато бяхме млади, глупави и бързо растящи. След като конкурентите почнаха да ни изместват, този детински шум стана пречка да се виждат отличните ни тарифи, брилянтната точност и новите ни самолети", заявява О'Лиъри в интервю за WSJ.

Новата стратегия, изглежда, дава резултати. През 2013 г. ръстът на пътниците на Ryanair се беше забавил до 1.3% през някои месеци, а около 20% от местата оставаха непродадени. През тази година компанията отчита месечен ръст от над 10%. Средната заетост на местата е достигнала 92% спрямо 83% преди две години. Ryanair ще представи резултатите за цялата предишна финансова година през май. Компанията очаква общият брой на пътниците да достигне 106 млн., което е с 6% повече от досегашните очаквания.

Финансови показатели

"Ryanair си връща първенството като най-добре представяща се европейска авиокомпания по всеки показател за марж на печалба, възвращаемост на капитала и генериране на парични потоци", коментира анализаторът от банка Barclays Оливър Слийт. Някои инвеститори се притесняваха, че усилията за връщане на отчуждени клиенти ще повишат разходите, но ниските цени на горивата и усилията за финансова дисциплина помагат това да се избегне. "Само ако знаех, че да се държиш по-добре с клиентите помага на бизнеса, щях да съм го направил преди години", заявява О'Лиъри в типичния си стил.

Ryanair също така успява да избегне трудови конфликти, които затрудняват други европейски превозвачи като Lufthansa и Air France. Това обаче се дължи на практиката да се използват пилоти и екипаж на граждански договори, което води до критики от страна на профсъюзи и правителства. Миналата година кметът на Копенхаген обвини компанията в "социален дъмпинг", а синдикатът Ryanair Pilot Group описва условията на договорите на пилотите като "правно безотговорни".

Бъдещите планове на Ryanair включват разширяване на операциите извън второкачествени летища, за да може да привлича повече бизнес клиенти. Основна цел е разрастване в Германия, където Ryanair планира да разшири пазарния си дял от 5% сега до 15-20% след пет години.

Най-големият нискотарифен авиопревозвач в Европа - Ryanair, успява да подобри значително финансовите си резултати благодарение на стратегия, в основата на която е идеята да се отнася по-добре с клиентите си, пише Wall Street Journal.

Под ръководството на ексцентричния си директор Майкъл О'Лиъри Ryanair се утвърди като лидер при нискотарифните превози, като в някои случаи билетът за полет между европейски държави може да струва едва 15 долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK