България ще има първи завод за части за самолети
Американската компания Woodward ще инвестира над 9 млн. лв. през следващите три години в предприятие за авиокомпоненти за Airbus, Boeing и други световни производители


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Американската компания Woodward започва да изгражда предприятие в България, в което ще произвежда части за самолетите на световни производители като Airbus и Boeing. Това ще е първото дружество в страната, което ще работи за световната авиоиндустрия. Чрез регистрираната тук "Уудуърд България" през следващите три години американският инвеститор ще вложи над 9 млн. лв. в подготовката и оборудването на цех за електромеханични компоненти и възли за сектора. Това ще са различни части за управление на горивната система и задвижващите механизми.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
14 коментара
Добра новина.
Малцина знаят че БГ е 4-тия в света производител на самолети. Правели са се в Божурище, в ДАР - Държавната Аеропланна Работилница. https://goo.gl/DgHbXS
" ... След края на Втората световна война са доставени трофейни германски самолети, добре познати на българските летци. По разпореждане на правителството те са унищожени, а националното производство на самолети е преустановено през 1954 г. Самолетният парк на ВВС се попълва изключително с внос на самолети от СССР... "
Закриването на ДАР става по настояване на СССР, които изпълняват целта си да направят БГ военно нищожна и зависима. Това като наказание за съюза с Германия през ВСВ. Ма русофилите мълчат по темата - едните защото не знаят, другите защото знаят :-)
[quote#2:"misho73"]Закриването на ДАР става по настояване на СССР, които изпълняват целта си да направят БГ военно нищожна и зависима. Това като наказание за съюза с Германия през ВСВ.[/quote]Вярно е, че във Варшавския договор само ние, Унгария и ГДР не произвеждахме самолети. Поляците и чехите правеха МиГ-ове по лиценз, а след като Чаушеско се изпокара с руснаците започна да се кооперира с Югославия и заедно произвеждаха леки бомбардировачи.
Нито сме били 4-я в света производител, нито ДАР е била закрита по искане на СССР.
Последната от 3-те самолетостроителни фабрики, които сме имали - тази в Ловеч, е преустановила производството на самолети поради специализация в СИВ. ДАР - Божурище и Капрони - Казанлък са закрити много години преди това.
Да погледнем реално - кабели, капачки и тръбички с накрайници - това и в "гараж" може да се произвежда.
Обаче това било "инвестиция" ...
"Woodward" са най-добрите и най-разпространени регулатори в света!
А на модела UG-8, има специално изработен от злато, защото той направи компанията златна!
До коментар [#5] от "kiril petrov":
Имам едно хале, 1200 кв.м. искаш ли да ти го дам да започнеш да цъкаш кабели и капачки за аероплани, даже ще ти дам 6 месеца гратисен период без наем.
До коментар [#5] от "kiril petrov":
Да, ама когато от тия "кабели и капачки" зависи живота на няколкостотин души, нещата вече не изглеждат по същия начин...
Новината е много добра. Ако ще и 10 хиляди долара само да беше инвестицията - това е сигнал към други потенциални инвеститори че щом Уудвърд е тук, значи не е толкова страшно...
Интересна новина. И поздравления за инвестицията.
А дано да има още, и не само в София!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.