Новият брой:
Какво се случва в държавата

България ще има първи завод за части за самолети

Американската компания Woodward ще инвестира над 9 млн. лв. през следващите три години в предприятие за авиокомпоненти за Airbus, Boeing и други световни производители

В българския завод ще се произвеждат различни възли и компоненти, свързани с управлението на горивната система на самолетите и контрола на задвижващите механизми като задкрилките на крилата и опашния сектор
В българския завод ще се произвеждат различни възли и компоненти, свързани с управлението на горивната система на самолетите и контрола на задвижващите механизми като задкрилките на крилата и опашния сектор
В българския завод ще се произвеждат различни възли и компоненти, свързани с управлението на горивната система на самолетите и контрола на задвижващите механизми като задкрилките на крилата и опашния сектор    ©  Shutterstock
В българския завод ще се произвеждат различни възли и компоненти, свързани с управлението на горивната система на самолетите и контрола на задвижващите механизми като задкрилките на крилата и опашния сектор    ©  Shutterstock
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

В момента в предприятието работят малко над 70 души, като при приключването на проекта се очаква техният брой да достигне 160-190.

Американската компания Woodward започва да изгражда предприятие в България, в което ще произвежда части за самолетите на световни производители като Airbus и Boeing. Това ще е първото дружество в страната, което ще работи за световната авиоиндустрия. Чрез регистрираната тук "Уудуърд България" през следващите три години американският инвеститор ще вложи над 9 млн. лв. в подготовката и оборудването на цех за електромеханични компоненти и възли за сектора. Това ще са различни части за управление на горивната система и задвижващите механизми.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    izabell avatar :-|
    izabell
    • - 5
    • + 29

    Добра новина.

    Нередност?
  • 2
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 1
    • + 34

    Малцина знаят че БГ е 4-тия в света производител на самолети. Правели са се в Божурище, в ДАР - Държавната Аеропланна Работилница. https://goo.gl/DgHbXS

    " ... След края на Втората световна война са доставени трофейни германски самолети, добре познати на българските летци. По разпореждане на правителството те са унищожени, а националното производство на самолети е преустановено през 1954 г. Самолетният парк на ВВС се попълва изключително с внос на самолети от СССР... "

    Закриването на ДАР става по настояване на СССР, които изпълняват целта си да направят БГ военно нищожна и зависима. Това като наказание за съюза с Германия през ВСВ. Ма русофилите мълчат по темата - едните защото не знаят, другите защото знаят :-)

    Нередност?
  • 3
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • + 9

    [quote#2:"misho73"]Закриването на ДАР става по настояване на СССР, които изпълняват целта си да направят БГ военно нищожна и зависима. Това като наказание за съюза с Германия през ВСВ.[/quote]Вярно е, че във Варшавския договор само ние, Унгария и ГДР не произвеждахме самолети. Поляците и чехите правеха МиГ-ове по лиценз, а след като Чаушеско се изпокара с руснаците започна да се кооперира с Югославия и заедно произвеждаха леки бомбардировачи.

    Нередност?
  • 4
    kasherov avatar :-|
    Кашеров
    • - 13
    • + 3

    Нито сме били 4-я в света производител, нито ДАР е била закрита по искане на СССР.
    Последната от 3-те самолетостроителни фабрики, които сме имали - тази в Ловеч, е преустановила производството на самолети поради специализация в СИВ. ДАР - Божурище и Капрони - Казанлък са закрити много години преди това.

    Нередност?
  • 5
    kirko08 avatar :-|
    kiril petrov
    • - 19
    • + 5

    Да погледнем реално - кабели, капачки и тръбички с накрайници - това и в "гараж" може да се произвежда.
    Обаче това било "инвестиция" ...


    Нередност?
  • 6
    lone_wolf avatar :-|
    lone wolf
    • + 5

    "Woodward" са най-добрите и най-разпространени регулатори в света!
    А на модела UG-8, има специално изработен от злато, защото той направи компанията златна!

    Нередност?
  • 7
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider
    • - 1
    • + 16

    До коментар [#5] от "kiril petrov":

    Имам едно хале, 1200 кв.м. искаш ли да ти го дам да започнеш да цъкаш кабели и капачки за аероплани, даже ще ти дам 6 месеца гратисен период без наем.

    Нередност?
  • 8
    joyrea avatar :-|
    joyrea
    • + 10

    До коментар [#5] от "kiril petrov":

    Да, ама когато от тия "кабели и капачки" зависи живота на няколкостотин души, нещата вече не изглеждат по същия начин...

    Нередност?
  • 9
    pesheff avatar :-|
    pesheff
    • + 4

    Новината е много добра. Ако ще и 10 хиляди долара само да беше инвестицията - това е сигнал към други потенциални инвеститори че щом Уудвърд е тук, значи не е толкова страшно...

    Нередност?
  • 10
    razlichen123 avatar :-|
    razlichen123
    • + 2

    Интересна новина. И поздравления за инвестицията.
    А дано да има още, и не само в София!

    Нередност?
Нов коментар