С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 20 мар 2016, 17:21, 10176 прочитания

iGreet кара хартиените картички да оживяват

Българският стартъп използва технологията добавена реалност и привлече 100 хил. евро от Eleven и американски инвеститор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Създателите планират скоро да пуснат продукта си в Amazon и Ebay.
Поздравителните картички продължават да бъдат част от подаръците, поднесени за приятни поводи. И докато технологиите се развиват, то хартиените поздравления остават непроменени, но все по-търсени. Млада българска компания вижда потенциал в този традиционен продукт и решава да работи в посока иновирането му. Стартъпът iGreet разработва картички от ново поколения, внедрявайки т. нар. технология добавена реалност. Поздравленията "оживяват" пред очите на празнуващите, ако бъдат гледани през екрана на мобилно устройство и могат да зарадват близък човек от всяка част по света.

Раздвижено поздравление


Макар компанията iGreet да е основана едва през лятото на 2015 г., тя вече се радва на голям интерес и поздравителните им картички намират място по щандовете във все повече магазини и книжарници в България. Екипът, съставен от четирима млади предприемачи, работи съвместно с български художници и илюстратори, които до момента са създали близо 40 вида картички за различни поводи. "Концепцията ни за разработване на дизайни за картички е свързана с изграждането на мрежа от млади художници и илюстратори, с които да работим дългосрочно. Целта ни е по този начин да дадем поле за изява на младите творци и успоредно с това да създадем разнообразно портфолио, съобразено с различните вкусове на клиентите ни", обяснява Вичо Димитров, основател на компания iGreet. На пръв поглед поздравителните картички на iGreet изглеждат като всички други, но зад тях се крие нещо повече - раздвижено послание, личен видеоклип и аудиоефекти. Технологията добавена реалност позволява към реални обекти да бъдат добавяни виртуални изображения. За да се възползват от иновацията, клиентите трябва да закупят хартиената картичка и да си свалят мобилното приложения на iGreet, през което да видят скритото анимирано послание в нея. То е активно за операционните системи Android и iOS.

Поздравителните картички могат да бъдат намерени в по-големите книжарници и магазини, които предлагат интересни или ръчно изработени подаръци. Те могат да бъдат поръчани и директно чрез мобилното приложение, а доставката им е безплатна и се извършва в рамките на 1-2 работни дни. Без значение откъде се купуват, цената им остава 5 лв."Често правим ценови промоции по различните ни продажбени канали", казва Димитров. Мобилното приложение на iGreet пък е напълно безплатно за потребителите и от компанията обещават, че това ще остане така и за в бъдеще.

Наблюденията на основателя на стартиращата компания са, че клиентите търсят най-много картичките за рожден ден и тези с любовна тематика. Най-голям е интересът и по празниците Коледа и Деня на влюбените. "Наблюдаваме търсене на продукта ни и от страна на бизнеса - за едва 3 месеца от официалното ни излизане на пазара вече имаме изпълнени проекти за близо 10 корпоративни клиента", добавя Вичо Димитров.



Чуждестранен интерес

Стартиращата компания се радва и на интерес от страна на инвеститорите, които виждат потенциал в продукта им. През лятото на 2015 г. екипът става част от българския фонд и акселератор Eleven и успява да привлече за коинвеститор известния американски предприемач от Силициевата долина Тим Дрейпър. Съвместната инвестиция е била в размер на 100 хил. евро, а към този момент компанията iGreet придвижва втори инвестиционен рунд. По думите на Вичо Димитров има проявен сериозен интерес както от български фондове, така и от инвеститори от САЩ, Китай и Европа.

Технологията добавена реалност се използва от големи компании, които разработват различни продукти, насочени основно към бизнеса. Производителите на поздравителни картички от своя страна се придържат към традиционното производство и макар голямото им разнообразие не предлагат нови функционалности. Българската компания обединява тези две сфери. "Смеем да твърдим, че сме първата компания, специализирана в поздравителните картички с добавена реалност, насочена най-вече към крайния потребител и използваща традиционни средства за представяне на една нова технология", казва Вичо Димитров.

Планове за разрастване

Екипът зад иновативните поздравителни картички планира да разшири проекта си, предлагайки на своите клиенти възможност да интегрират персонално видеосъобщение в печатна картичка. Младите предприемачи работят и върху нов модел картички с 3D анимации, както и върху други различни продукти, в които да вкарат добавена реалност - книги, поставки за чаши и др. От компанията уверяват, че иновативните поздравителни картички скоро ще бъдат пуснати в най-големите онлайн магазини Amazon и Ebay. От iGreet търсят и усилено партньорства в Германия, Великобритания и САЩ, като на този етап компанията има заявен интерес от един от лидерите в бранша на немския пазар. "Основната ни стратегическа цел е да се позиционираме като компания, създаваща добавена реалност и представяща тази технология пред обществеността. Поздравителните картички в случая са инструмент, носител на технологията ни", казва в заключение основателят на iGreet.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

HSBC съкращава 35 хил. служители и продава активи за 100 млрд. долара HSBC съкращава 35 хил. служители и продава активи за 100 млрд. долара

Като част от новата си 3-годишна стратегия банката ще промени бизнеса си в САЩ и Европа

18 фев 2020, 221 прочитания

Ръководителят на Vision Fund на Softbank създава нова инвестиционна компания Ръководителят на Vision Fund на Softbank създава нова инвестиционна компания

Визията на новия фонд драстично се различва с тази на главния изпълнителен директор на Softbank, а това създава напрежение сред висшия мениджмънт на компанията

18 фев 2020, 220 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Toshiba очаква най-голямата загуба в историята си

Японският конгломерат прогнозира бързо връщане към рентабилност

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10