"Загорка" отчита близо 15% ръст на приходите през 2015
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Загорка" отчита близо 15% ръст на приходите през 2015

Николай Младенов, изпълнителен директор на "Загорка" АД: "2015 е най-добратагодина за компанията след приватизацията й през 1994 г."

"Загорка" отчита близо 15% ръст на приходите през 2015

Компанията е инвестирала 5.339 млн. евро през миналата година

Мара Георгиева
12093 прочитания

Николай Младенов, изпълнителен директор на "Загорка" АД: "2015 е най-добратагодина за компанията след приватизацията й през 1994 г."

© "Загорка"


Приходите на "Загорка" са се повишили с 14.7% през 2015 г., а продадените обеми с 1.6% и това е била най-добрата година за компанията след приватизацията й от 1994 г. насам. Това обяви изпълнителният директор Николай Младенов на пресконференция във вторник. Той обаче не посочи точния им размер, докато не бъде публикуван официално отчетът на компанията. За 2014 г. производителят на бира имаше приходи за 140.8 млн. лв. Освен това с 27.6% расте и печалбата за 2015.

През миналата година "Загорка" е платила близо 23.7 млн. лв. акциз (2.19% ръст) и над 2.778 млн. лв. данък печалба (с над 637 хил. лв. спрямо 2014), което означава, че печалбата преди данъци е била около 28 млн. лв.

Пазарните дялове

От години пивоварите и асоциацията им спряха да дават дялове за пазара. Така числата остават оскъдни и излизат от отделните компании.

"Загорка" заема лидерска позиция по пазарен дял в стойност, който достига 33.6% за 2015 г. по данни на Nielsen Bulgaria", съобщи Младенов. По думите му в основата на успеха е новата "Загорка Ретро" и износът на сайдер за съседните държави (от миналата година пивоварната е регионален център на Heineken за бутилиране и износ на сайдер под марката Strongbow за Балканите).

"Благодарение на "Загорка Ретро" компанията е с приходи от иновации 38.5 млн. лв. за 2015. Брандът "Загорка" е най-бързо растящата голяма българска марка бира за 2015 г. с ръст от 29% в обем и от 39% в стойност", заяви Младенов.

Пазарният дял на местните "Ариана" и "Загорка" е 29.7% в стойност, а на шестте международни и специални марки на компанията – Heineken, Amstel, Stolichno, Desperados, Kaiser, Starobrno – 3.9% в стойност, съобщи Младенов.

Миналата година е била трудна година за "Ариана", чиито продажби бележат спад. Николай Младенов обясни това с факта, че тя се предлага само в бутилки от максимум два литра, докато в същото време на пазара навлизат конкурентни марки в същия ценови сегмент, които предлагат по-голямо количество бира на сходни с "Ариана" цени. Heineken също губи позиции през 2015, но Amstel, Stolichno отбелязват ръст на продажбите. "Stolichno е марката, чрез която се опитваме да накараме консуматорите да опитат друг вид бира - вайс, бок, различна от масовото светло пиво", уточни изпълнителният директор на "Загорка" АД.

Инвестициите

През 2015 г. "Загорка" е инвестирала 5.339 млн. евро главно в нови машини и линии, склад за готова продукция, строителство на модерна пречиствателна станция. През тази година дружеството планира инвестиции приблизително в същия обем за завършване на пречиствателната станция, както и за нови линии и разширение на складови пространства.

"Ще предложим нови вкусове бира и редизайн на опаковки, всяка от марките ни ще има нова комуникационна кампания", съобщи Младенов. По думите му успешен е само устойчивият бизнес, затова компанията ще продължи своите "зелени инициативи" в подкрепа на местните общности и опазването на околната среда.

Пазарът на бира

По данни на "Загорка" АД биреният пазар в страната през 2015 е достигнал 5.3 млн. хектолитра и 72 литра средна консумация на глава от населението. Това е първата година на растеж след две години спад в консумацията на бира. "Според Nielsen Bulgaria продажбите на бира бележат 1.2% ръст в обем, но по наши изчисления ръстът е 3.8%", обобщи Николай Младенов. Средната цена на литър в магазинната мрежа нараства леко до 1.55 лв. през 2015 г.

Продажбите на бира в заведенията (хорека канала) за втора поредна година се стабилизират и достигат 22% от общия бирен пазар. Продажбите през веригите отбелязват лек ръст, но основните покупки на бира (52%) са през малките традиционни магазини, посочи Младенов.

Покупките на бира в PET (пластмасови) бутилки, които са традиционно предпочитани на българския пазар, отбелязват лек спад през 2015, когато достигат 57.7% дял (срещу 58.3% през 2014). Пазарът на бира в стъклени бутилки отбелязва леко развитие (23.1% дял през 2015 срещу 22.8% през 2014) и това се дължи на "Загорка Ретро", обобщи Николай Младенов. По думите му продажбите на бира в кен опаковки отбелязват още една година на растеж и достигат 14.1% дял през 2015.

Приходите на "Загорка" са се повишили с 14.7% през 2015 г., а продадените обеми с 1.6% и това е била най-добрата година за компанията след приватизацията й от 1994 г. насам. Това обяви изпълнителният директор Николай Младенов на пресконференция във вторник. Той обаче не посочи точния им размер, докато не бъде публикуван официално отчетът на компанията. За 2014 г. производителят на бира имаше приходи за 140.8 млн. лв. Освен това с 27.6% расте и печалбата за 2015.

През миналата година "Загорка" е платила близо 23.7 млн. лв. акциз (2.19% ръст) и над 2.778 млн. лв. данък печалба (с над 637 хил. лв. спрямо 2014), което означава, че печалбата преди данъци е била около 28 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    mikke avatar :-P
    mikke

    Снимката е попадение!!! Дано само шефчето на загОРКА не се обиди :))) А според мен може и прякор сред служителите да му излезе

  • 2
    drilldo avatar :-P
    Георги Георгиев

    "Благодарение на "Загорка Ретро" компанията е с приходи от иновации..."


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK