С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 22 мар 2016, 17:38, 11137 прочитания

"Загорка" отчита близо 15% ръст на приходите през 2015

Компанията е инвестирала 5.339 млн. евро през миналата година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приходите на "Загорка" са се повишили с 14.7% през 2015 г., а продадените обеми с 1.6% и това е била най-добрата година за компанията след приватизацията й от 1994 г. насам. Това обяви изпълнителният директор Николай Младенов на пресконференция във вторник. Той обаче не посочи точния им размер, докато не бъде публикуван официално отчетът на компанията. За 2014 г. производителят на бира имаше приходи за 140.8 млн. лв. Освен това с 27.6% расте и печалбата за 2015.

През миналата година "Загорка" е платила близо 23.7 млн. лв. акциз (2.19% ръст) и над 2.778 млн. лв. данък печалба (с над 637 хил. лв. спрямо 2014), което означава, че печалбата преди данъци е била около 28 млн. лв.


Пазарните дялове

От години пивоварите и асоциацията им спряха да дават дялове за пазара. Така числата остават оскъдни и излизат от отделните компании.

"Загорка" заема лидерска позиция по пазарен дял в стойност, който достига 33.6% за 2015 г. по данни на Nielsen Bulgaria", съобщи Младенов. По думите му в основата на успеха е новата "Загорка Ретро" и износът на сайдер за съседните държави (от миналата година пивоварната е регионален център на Heineken за бутилиране и износ на сайдер под марката Strongbow за Балканите).



"Благодарение на "Загорка Ретро" компанията е с приходи от иновации 38.5 млн. лв. за 2015. Брандът "Загорка" е най-бързо растящата голяма българска марка бира за 2015 г. с ръст от 29% в обем и от 39% в стойност", заяви Младенов.

Пазарният дял на местните "Ариана" и "Загорка" е 29.7% в стойност, а на шестте международни и специални марки на компанията – Heineken, Amstel, Stolichno, Desperados, Kaiser, Starobrno – 3.9% в стойност, съобщи Младенов.

Миналата година е била трудна година за "Ариана", чиито продажби бележат спад. Николай Младенов обясни това с факта, че тя се предлага само в бутилки от максимум два литра, докато в същото време на пазара навлизат конкурентни марки в същия ценови сегмент, които предлагат по-голямо количество бира на сходни с "Ариана" цени. Heineken също губи позиции през 2015, но Amstel, Stolichno отбелязват ръст на продажбите. "Stolichno е марката, чрез която се опитваме да накараме консуматорите да опитат друг вид бира - вайс, бок, различна от масовото светло пиво", уточни изпълнителният директор на "Загорка" АД.

Инвестициите

През 2015 г. "Загорка" е инвестирала 5.339 млн. евро главно в нови машини и линии, склад за готова продукция, строителство на модерна пречиствателна станция. През тази година дружеството планира инвестиции приблизително в същия обем за завършване на пречиствателната станция, както и за нови линии и разширение на складови пространства.

"Ще предложим нови вкусове бира и редизайн на опаковки, всяка от марките ни ще има нова комуникационна кампания", съобщи Младенов. По думите му успешен е само устойчивият бизнес, затова компанията ще продължи своите "зелени инициативи" в подкрепа на местните общности и опазването на околната среда.

Пазарът на бира

По данни на "Загорка" АД биреният пазар в страната през 2015 е достигнал 5.3 млн. хектолитра и 72 литра средна консумация на глава от населението. Това е първата година на растеж след две години спад в консумацията на бира. "Според Nielsen Bulgaria продажбите на бира бележат 1.2% ръст в обем, но по наши изчисления ръстът е 3.8%", обобщи Николай Младенов. Средната цена на литър в магазинната мрежа нараства леко до 1.55 лв. през 2015 г.

Продажбите на бира в заведенията (хорека канала) за втора поредна година се стабилизират и достигат 22% от общия бирен пазар. Продажбите през веригите отбелязват лек ръст, но основните покупки на бира (52%) са през малките традиционни магазини, посочи Младенов.

Покупките на бира в PET (пластмасови) бутилки, които са традиционно предпочитани на българския пазар, отбелязват лек спад през 2015, когато достигат 57.7% дял (срещу 58.3% през 2014). Пазарът на бира в стъклени бутилки отбелязва леко развитие (23.1% дял през 2015 срещу 22.8% през 2014) и това се дължи на "Загорка Ретро", обобщи Николай Младенов. По думите му продажбите на бира в кен опаковки отбелязват още една година на растеж и достигат 14.1% дял през 2015.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Маратонът: месеци тичане в EXCEL Маратонът: месеци тичане в EXCEL

По-лесно е да пробягаш 42 километра, отколкото да организираш голямо спортно събитие

7 дек 2019, 420 прочитания

Moncler отрече слуховете за сливане с Kering Moncler отрече слуховете за сливане с Kering

Новината за потенциалните преговори дойде само няколко дни, след като Louis Vuitton обяви, че ще купи Tiffany

7 дек 2019, 573 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съдебен изпълнител разпродава бившия завод "Маяк" в Добрич

Заради дългове на собственика "Дани специал" активите са запорирани от няколко кредитора

Още от Капитал
Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10