Автомобилните компании се надпреварват за лидерство в иновативните технологии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Автомобилните компании се надпреварват за лидерство в иновативните технологии

Reuters

Автомобилните компании се надпреварват за лидерство в иновативните технологии

Сделките в сферата на самоуправляващите се коли ще се увеличават

3433 прочитания

Reuters

© Reuters


General Motors наскоро обяви намерението си да плати над 1 млрд. долара за разработчика на технологии за самоуправляващи се коли Cruise Automation. Засега това е най-голямото придобиване на автомобилната индустрия в Силициевата долина, но със сигурност няма да е последното, пише Wall Street Journal.

През последните години големите автомобилни компании и производителите на части все повече си сътрудничат с техологични стартъпи, за да ускорят разрботката на свързани с интернат и самоуправляващи се превозни средства. Повечето компании от автомобилния сектор също така активно привличат талантливи инженери и компютърни специалисти. Те не искат да изостават от технологични гиганти като Google и Apple, които също искат да получат водеща роля при иновациите в транспорта.

Инвеститорски интерес

Надпреварата за бъдещето на самоуправляващите се автомобили дава сериозен тласък на доскоро непознати стартиращи компании, разработващи технологии в тази сфера, като Cruise Automation, Zoox и Drive.ai. Последната успя да набере 12 млн. долара от инвеститори в рисков капитал само през миналата седмица. "Сделката за Cruise Automation накара инвеститорите да ни зебележат. Този ход на General Motors може да има много голям ефект върху финансирането на разработки в сферата на автономните превозни средства", коментира президентът на Drive.ai Керъл Райли.

Анализаторите от консултантската компания PricewaterhouseCoopers изчисляват, че през миналата година сливанията и придобиванията сред доставчиците за автомобилната индустрия са достигнали близо 50 млрд. долара. Това е три пъти повече, отколкото през предходната година. Основен двигател за тези инвестиции е растящата нужда на индустрията от нови технологични и производствени възможности.

"Автомобилните компании се надпреварват да подобрят двигателите си, за да задоволят повишаващите се регулаторни стандарти за ефективност. Индустрията трябва да отговори и на потребителските очаквания за повече свързани превозни средства със способности за автономно управление", се изтъква в доклад на PricewaterhouseCoopes, публикуван миналата седмица. Според прогнозите на IHS Automotive годишните продажби на самоуправляващи се и безпилотни автомобили ще достигнат 21 млн. в следващите две десетилетия.

Цели за придобиване

"Преходът към автономни коли и всички свързани с това компании са най-горещият сегмент на индустрията в момента. Един милиард долара е ниска цена, за да си сигурен, че си в играта", заявява Марк Платсън, инвестиционен съветник в BMW i-Ventures.

Големите компaнии, търсещи разрастване в тази сфера, имат много потенциални цели за придобиване сред стартъпите в Силициевата долина. Сред тях са Zoox, която разработва роботизирано такси с футуристичен дизайн; nuTonomy, която предлага софтуер за планиране маршрута на автономни автомобили; Nauto, която работи над функции за безопасност и свързване в мрежи, както и Drive.ai, която разработва изкуствен интелект за безпилотни коли.

General Motors наскоро обяви намерението си да плати над 1 млрд. долара за разработчика на технологии за самоуправляващи се коли Cruise Automation. Засега това е най-голямото придобиване на автомобилната индустрия в Силициевата долина, но със сигурност няма да е последното, пише Wall Street Journal.

През последните години големите автомобилни компании и производителите на части все повече си сътрудничат с техологични стартъпи, за да ускорят разрботката на свързани с интернат и самоуправляващи се превозни средства. Повечето компании от автомобилния сектор също така активно привличат талантливи инженери и компютърни специалисти. Те не искат да изостават от технологични гиганти като Google и Apple, които също искат да получат водеща роля при иновациите в транспорта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    emilm13 avatar :-(
    emilm13

    "Автомобилните компании се надпреварват да подобрят двигателите" - това звучи като начинание в края на деветнадесети век: Дайте да развиваме нови породи коне! Не че е лошо, но е хвърлена на вятъра човешка енергия! Автономна кола с двигател с вътрешно горене?!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK