Автомобилните компании се надпреварват за лидерство в иновативните технологии

Reuters

Автомобилните компании се надпреварват за лидерство в иновативните технологии

Сделките в сферата на самоуправляващите се коли ще се увеличават

3645 прочитания

Reuters

© Reuters


General Motors наскоро обяви намерението си да плати над 1 млрд. долара за разработчика на технологии за самоуправляващи се коли Cruise Automation. Засега това е най-голямото придобиване на автомобилната индустрия в Силициевата долина, но със сигурност няма да е последното, пише Wall Street Journal.

През последните години големите автомобилни компании и производителите на части все повече си сътрудничат с техологични стартъпи, за да ускорят разрботката на свързани с интернат и самоуправляващи се превозни средства. Повечето компании от автомобилния сектор също така активно привличат талантливи инженери и компютърни специалисти. Те не искат да изостават от технологични гиганти като Google и Apple, които също искат да получат водеща роля при иновациите в транспорта.

Инвеститорски интерес

Надпреварата за бъдещето на самоуправляващите се автомобили дава сериозен тласък на доскоро непознати стартиращи компании, разработващи технологии в тази сфера, като Cruise Automation, Zoox и Drive.ai. Последната успя да набере 12 млн. долара от инвеститори в рисков капитал само през миналата седмица. "Сделката за Cruise Automation накара инвеститорите да ни зебележат. Този ход на General Motors може да има много голям ефект върху финансирането на разработки в сферата на автономните превозни средства", коментира президентът на Drive.ai Керъл Райли.

Анализаторите от консултантската компания PricewaterhouseCoopers изчисляват, че през миналата година сливанията и придобиванията сред доставчиците за автомобилната индустрия са достигнали близо 50 млрд. долара. Това е три пъти повече, отколкото през предходната година. Основен двигател за тези инвестиции е растящата нужда на индустрията от нови технологични и производствени възможности.

"Автомобилните компании се надпреварват да подобрят двигателите си, за да задоволят повишаващите се регулаторни стандарти за ефективност. Индустрията трябва да отговори и на потребителските очаквания за повече свързани превозни средства със способности за автономно управление", се изтъква в доклад на PricewaterhouseCoopes, публикуван миналата седмица. Според прогнозите на IHS Automotive годишните продажби на самоуправляващи се и безпилотни автомобили ще достигнат 21 млн. в следващите две десетилетия.

Цели за придобиване

"Преходът към автономни коли и всички свързани с това компании са най-горещият сегмент на индустрията в момента. Един милиард долара е ниска цена, за да си сигурен, че си в играта", заявява Марк Платсън, инвестиционен съветник в BMW i-Ventures.

Големите компaнии, търсещи разрастване в тази сфера, имат много потенциални цели за придобиване сред стартъпите в Силициевата долина. Сред тях са Zoox, която разработва роботизирано такси с футуристичен дизайн; nuTonomy, която предлага софтуер за планиране маршрута на автономни автомобили; Nauto, която работи над функции за безопасност и свързване в мрежи, както и Drive.ai, която разработва изкуствен интелект за безпилотни коли.

General Motors наскоро обяви намерението си да плати над 1 млрд. долара за разработчика на технологии за самоуправляващи се коли Cruise Automation. Засега това е най-голямото придобиване на автомобилната индустрия в Силициевата долина, но със сигурност няма да е последното, пише Wall Street Journal.

През последните години големите автомобилни компании и производителите на части все повече си сътрудничат с техологични стартъпи, за да ускорят разрботката на свързани с интернат и самоуправляващи се превозни средства. Повечето компании от автомобилния сектор също така активно привличат талантливи инженери и компютърни специалисти. Те не искат да изостават от технологични гиганти като Google и Apple, които също искат да получат водеща роля при иновациите в транспорта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    emilm13 avatar :-(
    emilm13

    "Автомобилните компании се надпреварват да подобрят двигателите" - това звучи като начинание в края на деветнадесети век: Дайте да развиваме нови породи коне! Не че е лошо, но е хвърлена на вятъра човешка енергия! Автономна кола с двигател с вътрешно горене?!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал