С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 27 мар 2016, 16:51, 44531 прочитания

С покупка на два хотела на Златни пясъци: Григор Фиданов стана най-големият хотелиер на Северното Черноморие

Сделката за "Обзор" и "Изгрев" е за 31 млн. лв. С предишните си четири обекта той ще притежава общо 3200 легла в курорта

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
С края на имотния бум по морето предлагането на хотели изригна, но цените бяха такива, че големи сделки нямаше. Този март обаче е факт първата едра продажба - с нов местен купувач е един от най-големите хотели на Златни пясъци при оценка от 31 млн. лв. Новият собственик е Григор Фиданов, който вече притежава верига от четири хотела Grifid в курорта. Сделката става чрез дружеството му "Хотелско мениджърска компания", а обект са двата свързани помежду си с топла връзка "Обзор" и "Изгрев". Те работят под бранда Sentido, намират се на първа линия и разполагат с обща база от 509 стаи. Със сделката купувачът Григор Фиданов става най-големият хотелиер в Златни пясъци, а и по Северното Черноморие, като изключим курорта Албена, който обаче има много акционери.

Продаденият дует хотели


Договорът е подписан на 7 март. Продавачът е "Хермес тур", представлявано от Георги Щерев и Красимир Илиев, като те са и акционери в дружеството. "Хермес тур" е едноличен собственик на капитала на наскоро регистрираната компания "Изгрев-Обзор", в която са апортирани въпросните активи. Сделката е за 100% от капитала на "Изгрев-Обзор", оценени на 28.8 млн. лв., но с допълнителното заплащане на дълготрайни материални активи, които не са част от апорта, общата стойност достига 31 млн. лв. Основната част от сумата всъщност е по стар кредит на бившия собственик към Райфайзен банк (България). Според отчета за миналата година на "Хермес тур" заемът е бил 17.8 млн. лв. По сделката явно се е преговаряло от месеци, защото цесията по това задължение между новия и стария собственик на хотелите е от 8 януари 2016 г.

"Получихме предложение, пресметнахме, че е добре, и го продаваме", коментира пред "Капитал Daily" Георги Щерев мотивите си за продажбата.

"Нас ни интересуват хотели на първа линия, в тихата част на комплекса", обясни Григор Фиданов конкретния си избор, като допълни, че хотелите му се конкурират с турските, предлагащи all inclusive услуга на високо ниво.



От старите отчети се вижда, че "Изгрев-Обзор" е правила приходи от 7-8 млн. лв., но все е отчитала загуби. Желанието (или необходимостта) от продажба не е ново. Преди три години двата хотела са били предлагани от "Райфайзен имоти" при цена по договаряне, но явно тогава купувач не се е намерил. "Хермес тур", в която най-голям дял има Георги Щерев, приватизира през 1999 г. "Обзор" и "Изгрев" при цена 2.43 млн. долара. Те бяха съборени и построени сегашните два обекта, които години наред бях под бранда "Иберостар".
Бизнесът е концентриран в Златни пясъци, с четири звезди и е насочен към търсещите семейна почивка и all inclusive на високо ниво, обяснява концепцията си Фиданов.

Фотограф: Капитал

Най-големият хотелиер

С покупката на хотелите "Обзор" и "Изгрев" Григор Фиданов вече ще разполага с обща база от 1500 стаи, или 3200 легла. Новият собственик разказа, че е отдавна в индустрията - първо от 1993 г. е бил в мениджмънта на "Слънчев ден", после е бил и в ръководството на "Златни пясъци". След това създава частната си фирма "Хотелско мениджърска компания", която според фирменото дело е учредена в края на 1999 г.

Известно време компанията се занимава с управление на хотели в Златни пясъци и Слънчев бряг, като първият собствен обект става факт през 2001 г. Това е хотелът "Арабела", като Фиданов решава да развива бизнеса си под собствена марка - Grifid. През 2005 г. се появява и вторият хотел "Болеро". Пет години по-късно прави първа покупка - на хотел "Морско око", който е преименуван на "Вистамар", а през 2013 г. напълно обновен е "Метропол". Хотелите "Арабела", "Вистамар" и "Метропол" са в дружеството "Хотелско мениджърска компания", която за 2014 г. е имала 17 млн. лв. приходи и печалба 3.6 млн. лв. Хотел "Болеро" пък се управлява от дружеството "Грифид холи", като приходите му са 7.1 млн. лв. за 2014 г., а печалбата е 2.5 млн. лв. През 2013 и 2014 г. двете дружества на Фиданов влизат в класацията за най-бързо растящите малки и средни предприятия на "Капитал" "Гепард". За 2013 г. "Грифид холи" растеше с близо 30%, а през 2014 г. ръстът е 14%. "Хотелско мениджърска компания" пък расте през 2013 г. с 35.6%, а през 2014 г. възходът е 13.6%. Извън хотелиерския бизнес Фиданов управлява и компанията "Технокар", която е представител на автомобилите Hundai.

За наскоро закупените хотели "Обзор" и "Изгрев", семейни хотели, разполагащи с балнеолечебен център, са предвидени реконструкция и модернизация, които ще бъдат извършени през 2017 г., като за тази година ще има само козметичен ремонт. Цялата цена на модернизацията все още не е известна, но още през 2007 г. в проекта на двата хотела е заложено да има и едно луксозно ново тяло, което трябва да се построи и ще струва 2.5 млн. евро. Инвестицията в топлата връзка между хотелите, където има сервизна част, все още не е известна, тъй като през този сезон ще си проличи какви ще са предпочитанията на клиентите. През този сезон хотелите "Обзор" и "Изгрев" ще работят под немския бранд Sentido, но през следващия сезон ще преминат под бранда Grifid.

Ясна концепция

Хотелският холдинг на Фиданов е инвестирал и 2 млн. евро в учебен център за готвачи, сладкари, хлебари, камериерки, бармани, сервитьори и т.н. като мярка за решаване на проблема с персонала, който е един от основните за българските хотелиери по морето. Към учебния център има и хотелска част за обучаващия се персонал, която трябва да бъде открита през май тази година. Това е тризвездният хотел "Грифид Фореста". За персонала Фиданов залага и на обучаващи се от Украйна и Беларус, тъй като там има работна ръка, въпреки че руски говорещите туристи са едва 5-7% от клиентите на веригата Grifid. Според Фиданов за задържането на служителите е важно да виждат, че компанията, в която работят, се развива и служителите виждат бъдеще, като ръководният състав е целогодишно зает.

Основните клиенти на веригата Grifid идват от Германия, Белгия, Франция, Люксембург и от скандинавските държави. Фиданов има ясна избистрена концепция за хотелския си бизнес, липсата на каквато е един от сериозните проблеми по Черноморието. Бизнесът е концентриран в Златни пясъци, с четири звезди и е насочен към търсещите семейна почивка и all inclusive на високо ниво, като идеята на Фиданов е да се конкурира с турския продукт и да се налага българската марка. От "Грифид хотели" обясняват, че са първите, които въвеждат системата All Inclusive в Златни пясъци, и съответно са първите, които развиват продукта до Ultra All Inclusive, включващ широк спектър на услуги, ала карт ресторанти, скъпи готвачи, вносни напитки, спортни съоръжения, разнообразна анимация и специални грижи, насочени към децата. "Цялостната програма е важна, важно е към кого ще насочиш продукта си", смята Фиданов.

Да видиш възможността

Запълняемостта през активния сезон на 2015 г. е била 91%. За това лято от Grifid очакват бум на немски туристи заради атентатите в традиционните за немските туристи пазари Тунис и Турция. В това Фиданов вижда голяма възможност и изключително важен сезон, който предстои. Т.е. ако българският туристически бранш успее да впечатли с качество дошлите немски туристи, те ще се връщат отново на българското Черноморие, дори след като пострадалите от тероризма пазари се съвземат.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE

Крайният срок за участие е 15 декември

8 дек 2019, 760 прочитания

General Motors и LG Chem ще инвестират над 2 млрд. долара в завод за батерии в САЩ General Motors и LG Chem ще инвестират над 2 млрд. долара в завод за батерии в САЩ

Компаниите ще си сътрудничат в производството на нови модели електромобили

8 дек 2019, 695 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фонд на Blackstone Group загуби над половин милиард долара за месец

Fidelity Investments са изтеглили 585 млн. долара най-вероятно заради ниска доходност

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10