КЗК проучва "Лидл" за евентуална злоупотреба при договаряне
Поводът е писмо на "Битас" ЕООД – производител на тестени изделия
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство за проучване на евентуално извършено нарушение - злоупотреба с по-силна позиция при договаряне от страна на "Лидл България ЕООД енд Ко" КД. Решението е по повод писмо от 14 март т.г. на софийската фирма "Битас" ЕООД – производител на тестени изделия (точени кори и юфка) от 2009 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
59 коментара
9% на база 330 х. лв оборот годишно прави около 30 х. год приход за производителя. От друга страна разходите за сертифицирането са да кажем 5 х. лв. Странно - нещо не излиза сметката по искането за 9% увеличение с цел компенсация.
качествената продукция си има клиентела.
не купувам бг тестени изделия защото са батак.
и аз я направих тази бърза сметка - чисто биха загубили 30 хил от приходите и още 5 хил в увеличение на разходите, общо 35 хил, а с прекратяването на поръчките - губят 80 хил, не е много далновидно сякаш от страна на производителя, отделно че самият сертификат би могъл да им отвори нови врати пред други клиенти
гадно е когато фирмата е обвързана с един основен клиент, но пък и от друга страна не е особено честно някой да й гарантира непрекъснато почти 20% норма на печалба спрямо разходите
И аз не разбрах, защо КЗК трябва да се занимава с този съвсем прост казус - някой сам си е прецакал бизнеса, защото не може да смята и не иска да направи една съвсем разумна и незначителна по размер инвестиция.
Играта на ЛИДЛ е да предлага възможно най-ниската цена на клиентите си, а не да си държи на отглеждане недалновидни търговци, които се правят на големи мъже.
Това го има не само в България. В Германция цели фирми работят за марките на Лидл и Алди. Ако с нещо разсърдят купувачите директно заминават в несъстоятелност. Това е положението. Собственикът е трябвало да си търси втори и трети "крак", за да може да копенсира такива случки. Когато разчиташ само на един клиент си с единия крак в гроба. Разбира се, че поръчителят може да си играе игрички, но това се случва, защото си го оставил в това положение. Диверсификация трябва.
Е*ати нещастника-роден-пишман-бизнесмен. Според тоя кретен ако нещо не е описано в закона, клиента му (основния, в пъти по-голям от всеки друг), който на 4 пъти му е приемал условията безпроблемно, просто не може да има изисквания към доставчиците си. Заради такива унуфрита после има хора, дето се жалват, че в магазините нямало български стоки.
Доста смешни и жалки коментари!
Това е метода и начина за изнудване на българските фирми производители, или доставчици..
Влезеш ли веднъж в голямата верига, почват да те къткат, докато не станеш поне 50% зависим от тях и след това ти забиват ножа в гърба, като ти поставят все нови и нови условия, на които ти клякаш, защото си си загубил, от глупост, другият пазар! И това е докато не те доведат до нулева печалба, а често и загуба, компенсирана от търговията с дребните и средни други бизнесмени. Ама другите търговци не са глупави и влезеш ли веднъж при големите, след изнудването им даваш невъзможни цени и те почват да продават на цени по-ниски от цените на които купуват другите търговци на едро. И те съответно по-малко, по-малко те наритват, заменят стоката ти с друга и производителят или доставчика се оказва обвързан само с веригата. И това е момента на удара в гърба и изнудването за невъзможно ниски цени. Опънеш ли се, вече си фалирал.
Обикновен ХРИСТОМАТИЕН пример, за рекет на доставчиците и производителите!
Родния меринджей какк точно разбра че след като цената на продукта от новия доставчик в магазина е същата, то цената по договора е непремонена?
[quote#5:"alabalko"]Това го има не само в България. В Германция цели фирми работят за марките на Лидл и Алди.[/quote]
Точно така е. Ако се вържеш само с един клиент, и той е един от големите играчи на пазара, жална ти майка, ако не си си предвидил и резервни варианти. И несмките фирми-доставчици на Лидл и Алди все се жалват, че ги притискали.
Според мене, когато определен клиент изисква допълнителни промени (сертификати, промени на опаковката) които не са част от съществуващ договор е редно да очаква и промяна на цената.
От текста не се разбира как така Лидл прекратява договорена поръчка и прото изкупува по-малко количество от договореното - нали за това има договор.
От друга страна не виждам причиина защо Лидл да не потърсят друг доставчик който да отговаря на тяхните изисквания (допълнителна сертификация) и да доставя на същата цена - няма документ/доказателство че основната причина за спиране на съвместната работа е отказа за намаляне на цената.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход