КЗК проучва "Лидл" за евентуална злоупотреба при договаряне

Поводът е писмо на "Битас" ЕООД – производител на тестени изделия

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство за проучване на евентуално извършено нарушение - злоупотреба с по-силна позиция при договаряне от страна на "Лидл България ЕООД енд Ко" КД. Решението е по повод писмо от 14 март т.г. на софийската фирма "Битас" ЕООД – производител на тестени изделия (точени кори и юфка) от 2009 г.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


59 коментара
  • 1
    groudy avatar :-|
    Groudy

    9% на база 330 х. лв оборот годишно прави около 30 х. год приход за производителя. От друга страна разходите за сертифицирането са да кажем 5 х. лв. Странно - нещо не излиза сметката по искането за 9% увеличение с цел компенсация.

  • 2
    l_i_k_a_t_a avatar :-|
    l_i_k_a_t_a

    качествената продукция си има клиентела.
    не купувам бг тестени изделия защото са батак.

  • 3
    antea avatar :-|
    antea

    и аз я направих тази бърза сметка - чисто биха загубили 30 хил от приходите и още 5 хил в увеличение на разходите, общо 35 хил, а с прекратяването на поръчките - губят 80 хил, не е много далновидно сякаш от страна на производителя, отделно че самият сертификат би могъл да им отвори нови врати пред други клиенти

    гадно е когато фирмата е обвързана с един основен клиент, но пък и от друга страна не е особено честно някой да й гарантира непрекъснато почти 20% норма на печалба спрямо разходите

  • 4
    anima77 avatar :-|
    anima77

    И аз не разбрах, защо КЗК трябва да се занимава с този съвсем прост казус - някой сам си е прецакал бизнеса, защото не може да смята и не иска да направи една съвсем разумна и незначителна по размер инвестиция.
    Играта на ЛИДЛ е да предлага възможно най-ниската цена на клиентите си, а не да си държи на отглеждане недалновидни търговци, които се правят на големи мъже.

  • 5
    alabalko avatar :-|
    alabalko

    Това го има не само в България. В Германция цели фирми работят за марките на Лидл и Алди. Ако с нещо разсърдят купувачите директно заминават в несъстоятелност. Това е положението. Собственикът е трябвало да си търси втори и трети "крак", за да може да копенсира такива случки. Когато разчиташ само на един клиент си с единия крак в гроба. Разбира се, че поръчителят може да си играе игрички, но това се случва, защото си го оставил в това положение. Диверсификация трябва.

  • 6
    f2 avatar :-|
    Imaginary Friend

    Е*ати нещастника-роден-пишман-бизнесмен. Според тоя кретен ако нещо не е описано в закона, клиента му (основния, в пъти по-голям от всеки друг), който на 4 пъти му е приемал условията безпроблемно, просто не може да има изисквания към доставчиците си. Заради такива унуфрита после има хора, дето се жалват, че в магазините нямало български стоки.

  • 7
    razlichen123 avatar :-|
    razlichen123

    Доста смешни и жалки коментари!

    Това е метода и начина за изнудване на българските фирми производители, или доставчици..
    Влезеш ли веднъж в голямата верига, почват да те къткат, докато не станеш поне 50% зависим от тях и след това ти забиват ножа в гърба, като ти поставят все нови и нови условия, на които ти клякаш, защото си си загубил, от глупост, другият пазар! И това е докато не те доведат до нулева печалба, а често и загуба, компенсирана от търговията с дребните и средни други бизнесмени. Ама другите търговци не са глупави и влезеш ли веднъж при големите, след изнудването им даваш невъзможни цени и те почват да продават на цени по-ниски от цените на които купуват другите търговци на едро. И те съответно по-малко, по-малко те наритват, заменят стоката ти с друга и производителят или доставчика се оказва обвързан само с веригата. И това е момента на удара в гърба и изнудването за невъзможно ниски цени. Опънеш ли се, вече си фалирал.

    Обикновен ХРИСТОМАТИЕН пример, за рекет на доставчиците и производителите!

  • 8
    daredebil avatar :-|
    DareDebil

    Родния меринджей какк точно разбра че след като цената на продукта от новия доставчик в магазина е същата, то цената по договора е непремонена?

  • 9
    jessie... avatar :-|
    Jessika

    [quote#5:"alabalko"]Това го има не само в България. В Германция цели фирми работят за марките на Лидл и Алди.[/quote]

    Точно така е. Ако се вържеш само с един клиент, и той е един от големите играчи на пазара, жална ти майка, ако не си си предвидил и резервни варианти. И несмките фирми-доставчици на Лидл и Алди все се жалват, че ги притискали.

  • 10
    stoikobg avatar :-|
    BulgariaView

    Според мене, когато определен клиент изисква допълнителни промени (сертификати, промени на опаковката) които не са част от съществуващ договор е редно да очаква и промяна на цената.
    От текста не се разбира как така Лидл прекратява договорена поръчка и прото изкупува по-малко количество от договореното - нали за това има договор.
    От друга страна не виждам причиина защо Лидл да не потърсят друг доставчик който да отговаря на тяхните изисквания (допълнителна сертификация) и да доставя на същата цена - няма документ/доказателство че основната причина за спиране на съвместната работа е отказа за намаляне на цената.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход