Трябва да убедим компаниите, че технологиите ще променят бизнеса им

Трябва да убедим компаниите, че технологиите ще променят бизнеса им

Пол Джеръмис, директор "Иновационни центрове" на Hewlett-Packard Enterprises (HPE) в Европа

Юлиян Арнаудов
4162 прочитания

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Визитка:

Пол Джеръмис е директор, отговорен за иновационните центрове на Hewlett-Packard Enterprises (HPE) в Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА). Той разполага с дългогодишен опит както в IT, така и в телеком индустрията. Неговата задача е да управлява и развива иновационните центрове и звена на компанията в региона. Ролята им е заедно с бизнес екипите по иновации да работят с клиентите на HPE от всички индустрии и да помогнат за въвеждането на новите технологии в бизнеса. Джеръмис е сред основателите на иновационните центрове, като, преди да поеме задачата по тяхното развитие, е бил развоен мениджър в корпоративните развойни лаборатории на HP. В миналото той е работил в телеком индустрията в компании като British Telecom. Джеръмис беше гост-лектор на конференцията Innovation Explorer, организирана от Innovation Starter и "Капитал", която се проведе в края на февруари в "София тех парк".

С какво точно се занимават центровете за иновации на Hewlett-Packard Enterprise?

- Като част от Hewlett-Packard Enterprise целта на тези центрове е да развиваме иновациите в четири основни направления. Първото е да разработваме нововъведения за самата компания – да подобрим нейната работа и да създадем по-бърза и гъвкава организация. Второто е да създаваме иновации за нашите клиенти. Тук влиза всичко, което виждате като част от портфолиото от решения и услуги, като е и основната ни цел. Идеята тук е да работим с клиенти и партньорски организации, за да им помогнем да се фокусират върху това как да интегрират и развият иновациите. Основните предизвикателства са да можем да предоставим на хората повече гъвкавост и скорост при внедряването на нови идеи и технологии, за да могат те да дадат необходимия бизнес ефект. В известна степен понякога нашата задача е да променим начина на мислене и културата за правене на бизнес на редица компании.

Какъв тип технологии развивате?

- От технологична гледна точка HPE разполага с развойни лаборатории, които разглеждат продукти и решения на бъдещето. Иновационните центрове на компанията се занимават повече с практичното приложение на новите технологии в бизнеса и как те могат да помогнат на отделните компании и клиенти на HPE да развият и подобрят своята дейност. С други думи, ние се фокусираме тясно върху иновациите и как те реално променят нашите бизнес клиенти. Например ползване на 3D принтери за бързо създаване на прототипи, тестване на концепции и др. Центровете, за които отговарям, взимат определена технология и се опитват да я наложат сред клиентите. Така ние помагаме на компаниите да приемат и използват новите тенденции в света на IT.

Разглеждаме всички нови технологии, които имат добра перспектива – интернет на нещата, геолокация и др.

Кои технологии според вас имат най-голяма перспектива да диктуват бъдещето на бизнеса?

- Основната тенденция в момента са малките свързани вещи – т.нар. концепция за интернет на нещата (IoT). При тях предизвикателствата не са само с включването на предметите в глобалната мрежа, но и например със сигурността на данните и връзката, които те ще предлагат. Както и с протоколите и платформите, които ще са необходими на компаниите и организациите, за да могат да ползват новите видове данни по най-ефективния начин. Покрай IoT има цели области, които ще се трансформират и ще променят не само ежедневието ни, но и начина, по който осъществяваме бизнес. Действията в тази посока са три. Първото е да осигурим необходимата инфраструктура – софтуерна и хардуерна, второто е да изградим сигурна връзка между нарастващия брой свързани устройства и третото е да помогнем на организациите да могат да използват новите вълни от информация по най-ефективния начин. Макар последното да изисква преосмисляне на начина, по който в момента функционира бизнесът, това ще им отвори много нови възможности.

Кои са основните проблеми, които забавят налагането на IoT?

- Все още няма установени общи стандарти и такива трябва да се приемат. Защото в момента има много отделни играчи в тази област, като някои от тях прилагат изцяло самостоятелни решения, без те да са базирани на единна основа. Други ползват единни стандарти – подход, който HPE подкрепя. Създаването на нови платформи води до появата на нови протоколи, мерки за сигурност и стандарти. Цялата тази технологична фрагментация забавя процеса по разпространението им.

HPE разполага ли с иновационен център или развойна лаборатория в България?

- HPE има много различни инсталации по света. Основният иновационен център се намира в Бристол, Великобритания. Но в повечето страни, в които компанията има присъствие, HPE разполага с поддържащи звена, такова например има в центъра за изнесени услуги в България.

Смятате ли, че в България има потенциал да се открие подобен център за иновации и така да се разшири дейността тук?

- Да, напълно. В България и в местното звено на HPE има много силна иновационна култура, което е част от нашата екосистема, базирана на креативност и развитие на таланта.

Как иновациите помагат на вашите клиенти да подобрят своята дейност и конкурентоспособност?

- Много компании се оглеждат за нови бизнес възможности и модели, които да развият. Първата ни задача е да идентифицираме тези модели, след това да ги развием, като използваме новите технологии. В момента всички големи индустрии като здравеопазване, фармация, образование, финансов сектор, индустриално производство се трансформират. Всяка от тях има различни нужди и изисквания, което налага различен подход при отделния сектор. Това ни е основната цел – да комуникираме с тези компании, да разберем какво искат и от какво се нуждаят и да им помогнем да се трансформират.

Можете ли да дадете пример?

- Мога да ви дам пример от потребителска гледна точка – да погледнем автомобилната индустрия, HPE помага на производителите да приложат технологиите за свързаните коли на практика. Вече имаме няколко нови приложения там и пробиви в тази насока. Сред тях са такива, които помагат на автоконцерните да извлекат повече данни за потребителите. Отделно работим и със застрахователните компании, за да могат те по-прецизно да правят оценка на клиентите. Примерите се мултиплицират, когато се засегнат все повече сектори.

Кои са индустриите, които евентуално ще са обект на подобна трансформация?

- Всички индустрии ще са засегнати. Автомобилната е само един пример. Големи възможности съществуват в образователната, нови подходи за обучения и др., както в здравеопазването, електронното управление и тн. Почти във всеки сектор предстоят подобни трансформации. Един от най-контрастните примери е в образованието. Учебните заведения ще трябва да преосмислят и преначертаят своите бизнес модели. Защо студентите трябва да записват и да ходят на университет, за да вземат своята магистърска степен, като могат да направят това и онлайн? Затова тези организации ще им се наложи да преоценят добавената стойност и ефективността на услугата, която предоставят на потребителите.

Какво може да спре иновациите?

- Липсата на култура, насочена към тях – това е една от най-големите предизвикателства, пред които сме изправени. Именно да убедим потребителите и бизнеса, че тези технологии, могат да им променят изоснови дейността и живота им. Иновациите не се движат само от личности с гениални идеи, но и от една критична маса, която да повярва в тях и да ги подкрепи. Част от този процес е хората да могат да приемат промяната.

Визитка:

Пол Джеръмис е директор, отговорен за иновационните центрове на Hewlett-Packard Enterprises (HPE) в Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА). Той разполага с дългогодишен опит както в IT, така и в телеком индустрията. Неговата задача е да управлява и развива иновационните центрове и звена на компанията в региона. Ролята им е заедно с бизнес екипите по иновации да работят с клиентите на HPE от всички индустрии и да помогнат за въвеждането на новите технологии в бизнеса. Джеръмис е сред основателите на иновационните центрове, като, преди да поеме задачата по тяхното развитие, е бил развоен мениджър в корпоративните развойни лаборатории на HP. В миналото той е работил в телеком индустрията в компании като British Telecom. Джеръмис беше гост-лектор на конференцията Innovation Explorer, организирана от Innovation Starter и "Капитал", която се проведе в края на февруари в "София тех парк".

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход