"Гудмилс България" ще инвестира над 5.5 млн. лв. до 2018 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Гудмилс България" ще инвестира над 5.5 млн. лв. до 2018 г.

Планираните вложения са предназначени за нови пакетиращи линии, оборудване за лабораторията и др.

"Гудмилс България" ще инвестира над 5.5 млн. лв. до 2018 г.

Производителят на брашно е лидер в продажбите с дял от 59.4% в стойност

Мара Георгиева
15698 прочитания

Планираните вложения са предназначени за нови пакетиращи линии, оборудване за лабораторията и др.

© Юлия Лазарова


Производителят на брашно "Гудмилс България" планира да инвестира до 2018 г. над 5.5 млн. лв. в производствената си база в София. Средствата са предназначени за нови пакетиращи линии и инфраструктурни подобрения, оборудване за лабораторията, пожарна безопасност, екологични проекти, съобщи Илия Великов, управител и търговски директор на дружеството. За последните пет години компанията е вложила 5 млн. лв. в машини, съоръжения, поточни линии, товарна рампа, автоматизирани системи за управление, контрол и проследяване на продукцията.

За 2015 г. предприятието отчита близо 4% ръст на приходите и над 10% по-висока печалба преди облагането й с данъци в сравнение с предходната година, съобщи Стефан Христосков, управител и финансов директор. Конкретните данни не бяха съобщени, тъй като все още не са одитирани. Според Търговския регистър през 2014 г. "Гудмилс България" има 67.876 млн. лв. приходи и нетна печалба 1.659 млн. лв., като платените данъци са 435 хил. лв.

В 93% от търговските обекти

Марката на компанията "София мел" има 59.4% дял на продажбите в стойност, продава се в 93% от търговските обекти в страната, които предлагат брашно, и има 99% разпознаваемост сред потребителите, съобщи още Великов. По думите му дружеството предлага 17 продукта с бранда "София мел", в които над 90% от използвана пшеница е българска. "Проучваме възможностите за разширяване на портфолиото с продукти без глутен например. Водим преговори с биопроизводители на пшеница и лимец, но, за да произвеждаме биобрашна, трябва да имаме сертифицирана линия, а пазарът на тези продукти в България е твърде малък", обясни Великов.

Сред основните индустриални партньори на фирмата са "Чипита" в Гърция и в България, "Нестле България", "Монделийз България", "Победа" - Бургас.

"Гудмилс България" изнася 15% от продукцията си - брашно за Гърция и Румъния и пшенични трици за Турция и Гърция. "Работим и за собствени марки на търговски вериги в Гърция", уточни Великов.

В сътрудничество със земеделски стопани

От 2014 г. дружеството изпълнява собствена програма в сътрудничество с български земеделски производители. Компанията е закупила и предоставила безвъзмездно 300 тона семена за високопротеинова пшеница, която в момента внася от Германия и Австрия.

Първата година засадили малки пробни полета от Добруджа до Лом. Оказало се, че най-добри резултати се постигат в Северозападна България. Сега фирмата е сключила договори с 20 земеделски стопани в София, Враца, Монтана, Кнежа и Плевен. "За една година удвоихме засетите площи от 7 хил. на 14.6 хил. декара. Имаме задължение да изкупим продукцията на по-високи от пазарните цени, тъй като този сорт пшеница изисква по-специални грижи. Имаме и агроном, който консултира безплатно партньорите по проекта", обясни Великов. Основната цел на проекта е да се намали вносът на високопротеинова пшеница.

Смяна на собствеността

Създаденият през 1986 г. държавен мелничен комбинат "Н. Й. Вапцаров" в София е преобразуван в ЕАД и през 1996 г. е предложен за приватизация. През 2000 г. мажоритарен собственик на дружеството става гръцкият мелничарски холдинг "Лулис груп", който преименува предприятието на "София мел" и налага едноименната търговска марка.

През май 2009 г. следва нова промяна в собствеността - компанията е закупена от австрийската LLIEuromills. Три години по-късно едноличният собственик на капитала се преименува на GoodMills Group, а българското дружество - на "Гудмилс България". GoodMills Group е най-голямата мелничарска група в Европа с 25 мелници в 7 държави, 11 търговски марки и 2200 служители, съобщи Великов. Българският мелничния комбинат разполага със складово стопанство с 40 хил. тона капацитет, 3 линии за мелене с общ капацитет 750 тона на денонощие, модерна лаборатория, склад за брашно с вместимост 11 хил. тона, 2 автоматични инсталации за пакетиране с производителност 100 пакета в минута, склад за готова продукция.

Пазарът на брашно

Годишното потребление на брашно от домакинствата в страната е между 36 и 40 хил. тона. За производство на хляб отиват около 1.16 млн. тона. По думите на Илия Великов пълнозърнестите брашна държат не повече от 5% от пазара. Обяснението е в по-високата им цена и в предпочитанията на купувачите към класическите брашна.

В България са регистрирани 233 мелници, от които работещите през миналата година са 169 с общ капацитет от около 2.5 млн. тона. Големите хлебозаводи по правило имат собствени мелници. "В страната има излишък на брашно и практически няма внос", коментира Великов. Според него над 60% от бизнеса с брашно е в сивия сектор. Пикът в продажбите е преди Коледа и Великден, когато потреблението скача с 20-28%. През 2015 г. по данни на ASNielsen за пръв път е отчетен 2.3% спад в потреблението на брашно в домакинствата в сравнение с предходната година. Илия Великов обясни този тренд с демографската криза.

Производителят на брашно "Гудмилс България" планира да инвестира до 2018 г. над 5.5 млн. лв. в производствената си база в София. Средствата са предназначени за нови пакетиращи линии и инфраструктурни подобрения, оборудване за лабораторията, пожарна безопасност, екологични проекти, съобщи Илия Великов, управител и търговски директор на дружеството. За последните пет години компанията е вложила 5 млн. лв. в машини, съоръжения, поточни линии, товарна рампа, автоматизирани системи за управление, контрол и проследяване на продукцията.

За 2015 г. предприятието отчита близо 4% ръст на приходите и над 10% по-висока печалба преди облагането й с данъци в сравнение с предходната година, съобщи Стефан Христосков, управител и финансов директор. Конкретните данни не бяха съобщени, тъй като все още не са одитирани. Според Търговския регистър през 2014 г. "Гудмилс България" има 67.876 млн. лв. приходи и нетна печалба 1.659 млн. лв., като платените данъци са 435 хил. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.