Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 мар 2016, 17:58, 14026 прочитания

"Гудмилс България" ще инвестира над 5.5 млн. лв. до 2018 г.

Производителят на брашно е лидер в продажбите с дял от 59.4% в стойност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на брашно "Гудмилс България" планира да инвестира до 2018 г. над 5.5 млн. лв. в производствената си база в София. Средствата са предназначени за нови пакетиращи линии и инфраструктурни подобрения, оборудване за лабораторията, пожарна безопасност, екологични проекти, съобщи Илия Великов, управител и търговски директор на дружеството. За последните пет години компанията е вложила 5 млн. лв. в машини, съоръжения, поточни линии, товарна рампа, автоматизирани системи за управление, контрол и проследяване на продукцията.
За 2015 г. предприятието отчита близо 4% ръст на приходите и над 10% по-висока печалба преди облагането й с данъци в сравнение с предходната година, съобщи Стефан Христосков, управител и финансов директор. Конкретните данни не бяха съобщени, тъй като все още не са одитирани. Според Търговския регистър през 2014 г. "Гудмилс България" има 67.876 млн. лв. приходи и нетна печалба 1.659 млн. лв., като платените данъци са 435 хил. лв.

В 93% от търговските обекти
Илия Велков, управител на "София мел"

Фотограф: Юлия Лазарова

Марката на компанията "София мел" има 59.4% дял на продажбите в стойност, продава се в 93% от търговските обекти в страната, които предлагат брашно, и има 99% разпознаваемост сред потребителите, съобщи още Великов. По думите му дружеството предлага 17 продукта с бранда "София мел", в които над 90% от използвана пшеница е българска. "Проучваме възможностите за разширяване на портфолиото с продукти без глутен например. Водим преговори с биопроизводители на пшеница и лимец, но, за да произвеждаме биобрашна, трябва да имаме сертифицирана линия, а пазарът на тези продукти в България е твърде малък", обясни Великов.
Сред основните индустриални партньори на фирмата са "Чипита" в Гърция и в България, "Нестле България", "Монделийз България", "Победа" - Бургас.
"Гудмилс България" изнася 15% от продукцията си - брашно за Гърция и Румъния и пшенични трици за Турция и Гърция. "Работим и за собствени марки на търговски вериги в Гърция", уточни Великов.


В сътрудничество със земеделски стопани

От 2014 г. дружеството изпълнява собствена програма в сътрудничество с български земеделски производители. Компанията е закупила и предоставила безвъзмездно 300 тона семена за високопротеинова пшеница, която в момента внася от Германия и Австрия.
Първата година засадили малки пробни полета от Добруджа до Лом. Оказало се, че най-добри резултати се постигат в Северозападна България. Сега фирмата е сключила договори с 20 земеделски стопани в София, Враца, Монтана, Кнежа и Плевен. "За една година удвоихме засетите площи от 7 хил. на 14.6 хил. декара. Имаме задължение да изкупим продукцията на по-високи от пазарните цени, тъй като този сорт пшеница изисква по-специални грижи. Имаме и агроном, който консултира безплатно партньорите по проекта", обясни Великов. Основната цел на проекта е да се намали вносът на високопротеинова пшеница.

Смяна на собствеността



Създаденият през 1986 г. държавен мелничен комбинат "Н. Й. Вапцаров" в София е преобразуван в ЕАД и през 1996 г. е предложен за приватизация. През 2000 г. мажоритарен собственик на дружеството става гръцкият мелничарски холдинг "Лулис груп", който преименува предприятието на "София мел" и налага едноименната търговска марка.

През май 2009 г. следва нова промяна в собствеността - компанията е закупена от австрийската LLIEuromills. Три години по-късно едноличният собственик на капитала се преименува на GoodMills Group, а българското дружество - на "Гудмилс България". GoodMills Group е най-голямата мелничарска група в Европа с 25 мелници в 7 държави, 11 търговски марки и 2200 служители, съобщи Великов. Българският мелничния комбинат разполага със складово стопанство с 40 хил. тона капацитет, 3 линии за мелене с общ капацитет 750 тона на денонощие, модерна лаборатория, склад за брашно с вместимост 11 хил. тона, 2 автоматични инсталации за пакетиране с производителност 100 пакета в минута, склад за готова продукция.
Пазарът на брашно
Годишното потребление на брашно от домакинствата в страната е между 36 и 40 хил. тона. За производство на хляб отиват около 1.16 млн. тона. По думите на Илия Великов пълнозърнестите брашна държат не повече от 5% от пазара. Обяснението е в по-високата им цена и в предпочитанията на купувачите към класическите брашна.
В България са регистрирани 233 мелници, от които работещите през миналата година са 169 с общ капацитет от около 2.5 млн. тона. Големите хлебозаводи по правило имат собствени мелници. "В страната има излишък на брашно и практически няма внос", коментира Великов. Според него над 60% от бизнеса с брашно е в сивия сектор. Пикът в продажбите е преди Коледа и Великден, когато потреблението скача с 20-28%. През 2015 г. по данни на ASNielsen за пръв път е отчетен 2.3% спад в потреблението на брашно в домакинствата в сравнение с предходната година. Илия Великов обясни този тренд с демографската криза.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Георги Милушев, търговска верига "ЗОРА": Предизвикателствата налагат иновативни решения и излизане от рамките на досегашния начин на работа Георги Милушев, търговска верига "ЗОРА": Предизвикателствата налагат иновативни решения и излизане от рамките на досегашния начин на работа

Разработихме план за действие в следващите три месеца, очаквайки пандемията да приключи в този срок, казва управляващият съдружник в компанията

9 апр 2020, 439 прочитания

Веригите предлагат да оформят фермерски пазари на паркингите на магазините 2 Веригите предлагат да оформят фермерски пазари на паркингите на магазините

Офертата идва след обсъждания със земеделския министър и е по-пазарен модел за подкрепа на местното производство

8 апр 2020, 824 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Герт ван дер Меер: Изборът на България за новия ни завод е стратегически

Управителят и старши вицепрезидент на бизнес звено "Дигитални системи" в Osram пред "Капитал Daily"

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10