Авточасти за 100 млн. лв. ще произведе Behr-Hella в Божурище през 2016 г.

До две години германската компания предвижда да удвои производството на автоклиматични системи и служителите си в България

Производството в Божурище започна преди година със 120 души персонал, но днес там работят над 200 служители
Производството в Божурище започна преди година със 120 души персонал, но днес там работят над 200 служители    ©  Behr-Hella
Производството в Божурище започна преди година със 120 души персонал, но днес там работят над 200 служители
Производството в Божурище започна преди година със 120 души персонал, но днес там работят над 200 служители    ©  Behr-Hella
Развойният екип в страната ще бъде разширен и до края на годината в него ще работят 65 инженери.

Германският производител на автомобилни климатични системи Behr-Hella Thermocontrol (BHTC) очаква 100 млн. лв. оборот от завода си в Божурище през тази година. Предприятието започна работа миналата пролет и 2016 г. ще бъде първата му пълна година от дейността му в България. Така въпреки известното забавяне при строителството на завода компанията ще успее да постигне заложените до 2020 г. цели за оборот и персонал, казаха от ръководството на дружеството. В рамките на следващите две години BHTC планира да удвои производствените площи и служителите си, което означава допълнителни инвестиции. Досега в предприятието са вложени над 50 млн. лв.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


6 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Супер, мноооого добра новина, поредната! Ще се радвам да чета повече за положителните неща, случващи се в България, а не само за Пеевски и сие...

  • 2
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)

    Както споделих и преди време, това е наистина добър завършек на отдавнашен план, в който имам съвсем малък личен принос, но това не ми пречи да се гордея. Най-положителното е доверието, което ни гласуват от Липщад, с развойният център!
    Желая много успехи на инвеститорите и на служителите. Сигурен съм, че ще оправдаем доверието и рискът, който поеха всички.

  • 3
    inspektora avatar :-P
    inspektora

    Чудесна новина. Ето това е пътят, по който България ще стане нормална евро държава. А продължава да има хора, които казват: "Ми ние какво печелим от ЕС". Може би очакват някой да дойде да им наброи на ръка едни пари и тогава ще се чувстват печеливши.

  • 4
    drkskwlkr avatar :-|
    Иван Арнаудов

    Така се прави! Без приказки "Държавата да помогне", без драпане за еврофондове, фараонски строежи и раздаване на рушвети, а с внимателен анализ на предимствата на пазара, задоволяване на потребностите на специфична пазарна ниша и постоянен стремеж към растеж и технологично развитие. Искрено желая още повече успехи на начинанието!!

  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    "Тя е и един от "лобистите" на дуалното обучение в България."

    Това е лобизъм в пълния и позитивен смисъл на думата. Ако имаше повече такива лобисти може и да дръпнем напред.

    "Основната част от разработката на нови продукти и иновации е съсредоточена в германския град Липщад, но в България се намира вторият ни по големина такъв отдел"
    .
    .
    .
    "но има производствени мощности също в Шанхай (Китай), САЩ, Япония и България,..."

    Както се вижда, вече западните производители не иска да пренася развойна дейност в Азия. Защо ли? Това са добри новини за държави със сравнително ниски заплати като нашите.

  • 6
    rpadalsky avatar :-|
    R.P.

    Доверието в страната и хората ни на водещи компании като BHTC и други от автоиндустрията може само да ни радва. Но като общество трябва да изискваме спазването на обещанията за добри условия към тези партньори от страна на управлението. Подробно анализирахте състоянието на работната сила и нуждата от повече компетентни бъдещи специалисти. Но има още нещо, което очакваме да разгледате в идни публикации: плачевната инфраструктура около такива нови авангардни производства.
    От откриването на BHTC м.г. многократно посещавам предприятието по работа. Пътят до новия технологичен парк Божурище е в безобразно състояние, пряка илюстрация за пропастта между обещания и дела. Грозно нехайство е, да се пречи на работещите в парка и на спедиторския транспорт с дългото висене пред често падащата ЖП-бариера на гара Божурище, независимо дали е час пик или в друг момент. И ако за една кола левият завой веднага след бариерата към парка „Божурище“ не е проблематичен, картината при колона коли и ТИРове е критична и крие опасности от инциденти. А след успешно взетия завой се просва остатък от древния път до гарата – тесен, осеян с канавки – мъчителни няколкостотин метра, преди да се влезе в зоната на парка. При новите трасета в парка логичното продължение е свързването на входната му артерия към реконструирано шосе за Божурище с надлез на ЖП-линията и базата на „Шенкер“ отсреща, както и подобряване на пътния възел при разклона срещу Метро.
    Поканата ми към авторитетното Ви издание е, да огледате и коментирате и други подобни места, където освен тържествените откривания и декларациите в бъдеще време, инфраструктурата се разрушава и пречи на добрите инвеститорски намерения.
    Освен в Божурище, посетете и публикувайте впечатленията си от пътищата към други важни производства, не само от този бранш, като напр.:
    - Нурсан Отомотив в Люляково, община Руен. Над 20 изровени км от/до пътя Айтос-Провадия, където ежедневно трябва да се превозват десетки тонове продукция към ЕС и Турция;
    - Временният разклон от магистрала „Тракия“ към инд.зона „Раковски“ – не отговаря на трафика и крие опасности при вливането в магистралата;
    - Участъци от околовръстния път на Ботевград към и пред индустриалната зона;
    - Не зная състоянието на обещавания път при „Грейт Уол“ в Баховица, не съм пътувал наскоро – дано е вече завършен? Беше една утъпкана пътека зад АПК-то;
    - Краткият изровен участък на разклона преди Ямбол към „Язаки“ и прилежащата инд.зона. И там се извозват хиляди тонове продукция.
    Аналогично и няколкото км път от разклона пред Сливен към инд.зона и „Язаки“ Сливен.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход