С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 мар 2016, 14:28, 2903 прочитания

Общите премии са се свили с 5% в началото на годината

При полиците "Живот" има повишение от цели 18%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приходите на застрахователните компании за общо застраховане са се понижили през първия месец на 2016 г., показват последните данни на Комисията за финансов надзор. Сключените премии са на обща стойност малко над 138 млн. лв., което е понижение от 5% на годишна база. Това се дължи на няколко сектора, но най-голям е спадът на приходите по застраховките, групирани като риск "Пожар и природни бедствия". През януари тази година по този тип застраховки са сключени договори за 15 млн. лв., което е с над 30% по-малко на годишна база. Спад има и при застраховките за релсови превозни средства. Полиците върху моторните превозни средства традиционно генерират най-голям дял от приходите. Близо 70% от целия пазар са представени от задължителната "Гражданска отговорност" и други пожелателни продукти за сухопътните превозни средства. Най-много задължителни застраховки за автомобилисти са продали "Лев инс", които имат 24% пазарен дял, а по "Каско" – "Армеец" с 20%.

Разходите също се свиват


Разходите, които застрахователите са имали за изплащане на обезщетения обаче също отбелязват понижение. Техният размер за януари е 67.7 млн. лв., което е с около 7% по-малко на годишна база. Това се дължи най-вече на значително понижение при обезщетенията за "Каско", които се свиват с близо 1/3 в сравнение с година назад, а сумата е около 21 млн. лв.

Силен ръст на здравното осигуряване

Чувствителен ръст отбелязва здравното застраховане. В рамките на първия 1 месец от годината компаниите са продали здравни застраховки на обща стойност над 10.65 млн. лв., което е с 12% повече в сравнение с януари миналата година. Лидер с близо 1/3 от пазара остава "Доверие".



"Пазарът бавно мърда нагоре, това е тенденцията и през 2015 г., пазарът се развива, повече са играчите като дружества и премийният приход като размер е нагоре – около 60 млн. при 40 млн. лв. през 2014 г. Интересното е, че квотата на щетимост е над 70% при общото застраховане, докато при животозастраховането е 45%, което означава, че продуктите, които предлагат, не покриват голяма част от здравните рискове", коментира Мими Виткова, изпълнителен директор на ОЗОФ "Доверие", който е първи по премиен приход през януари тази година.

При животозастраховането се отбелязва ръст. Секторът е сключил нови договори за 48.5 млн. лв. Това е увеличение от 18% на годишна база. Най-голям ръст има на застраховките "Живот", които са свързани с инвестиционен фонд. През януари тази година те са били на стойност 9.6 млн. лв., докато миналата година – над двойно по-малко (4.5 млн. лв.). Най-активни на този пазар са били "Алианц България Живот". Те са успели да привлекат само в рамките на месеца 9.4 млн. лв. по този сегмент.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Какво научиха авиокомпаниите от NASA 1 Какво научиха авиокомпаниите от NASA

Превозвачите използват космическите технологии, които улесняват полетите

24 авг 2019, 831 прочитания

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1814 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Стартъп включва наши дизайнери в американската платформа Etsy

ARTery работи с над 50 дизайнерски марки от България, Русия и Македония

Опасно ядро около АЕЦ "Белене"

Интересът само от руска и китайска страна и липсата на сериозен частен инвеститор показва, че проектът за нова ядрена централа не е икономически изгоден

Плащай, за да живееш

Пациентите с масови заболявания доплащат 300 млн. лв., за да получат лекарства от здравната каса

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците