"Корадо България" очаква силно първо тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Корадо България" очаква силно първо тримесечие

Компанията наскоро е привлякла ключов стратегически партньор и затова прогнозите на ръководството за 2016 г. много добри

"Корадо България" очаква силно първо тримесечие

За 2015 г. производителят на отоплителни уреди отчете най-големия ръст на основните показатели в историята си

4991 прочитания

Компанията наскоро е привлякла ключов стратегически партньор и затова прогнозите на ръководството за 2016 г. много добри

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


През април предприятието ще пусне нова производствена линия за тръбни радиатори за баня за 4 млн. лв.

Ръст на продажбите за първото тримесечие на годината очаква да отчете производителят на отоплителни уреди "Корадо България". По-добрите резултати идват въпреки свиването на пазара в Европа и трудните икономически условия като цяло. Това казаха от мениджмънта на компанията при представяне на финансовите резултати за миналата година и прогнозите за настоящата. През април предстои да бъде пусната в експлоатация нова линия в завода в Стражица, която ще разшири продуктовата гама и капацитета на компанията. Затова прогнозите до края на годината са доста оптимистични, след като през 2015 г. дружеството отчете най-голямото увеличение на основните показатели в историята си.

Оптимизъм за 2016 г.

Чешката Кorado Group, която е собственик на българското предприятие, бележи увеличение на продажбите с 8 до 10% за първото тримесечие на 2016 г., въпреки че пазарът на отоплителни уреди в Европа като цяло намалява с 2-3%. Това каза Войтех Чамек, главен изпълнителен директор на групата. Той не даде конкретни числа за "Корадо България", което като публично дружество обявява резултатите си първо на борсата, но по думите му продажбите на българското предприятие ще са подобни, ако не и по-добри. Към края на март 2015 г. компанията отчете 5.4 млн. лв. нетни приходи от продажби.

"Много приятно съм изненадан от резултатите за първото тримесечие, аз лично бях по-консервативно настроен, защото икономическите условия не само че не се подобряват, но има и известни затруднения", каза Чамек. По думите му компанията е успяла да привлече стратегически дългосрочен партньор, който ще поправи пътя към разширяване на пазара, и затова резултатите за 2016 г. се очаква да са много добри. "В момента съм доста по-голям оптимист, отколкото бях в началото на годината", добави той.

Нова линия

През април ще заработи нова линия за производство на тръбни радиатори за баня, с което ще приключи вторият етап от инвестиционната програма на компанията. Радиаторите за баня са напълно различен продукт от традиционните за "Корадо" стоманени радиатори. Капацитетът на линията е около 250 хил. бройки годишно при непрекъснато производство. За тази година са планирани 40 хил. бройки от нея.

Инвестицията е в размер на 4 млн. лв. и е много важна за компанията, тъй като ще разшири капацитета и асортимента й, обясни Чамек. Оборудването е италианско, на много високо технологично ниво и дава възможности за производство на по-завършени и по-големи продукти. Това ще повиши продажбите, тъй като цените на сложните продукти са по-високи. Основната част от тези изделия ще бъдат насочени за външния пазар. В момента "Корадо" също произвежда тръбни и дизайнерски отоплителни тела, но в по-ограничени обеми. Съотношението между стоманените и тръбните радиатори е 6:1. Компанията има около 18% дял на българския пазар в този сегмент.

В същото време предприятието продължава производството на стоманени радиатори, за които има търсене. През ноември 2014 г. компанията инсталира втора поточна линия за такива радиатори, с което увеличи капацитета си до 650 хил. бройки годишно. Инвестицията беше на стойност 6 млн. лв.

Исторически рекорд

За 2015 г. "Корадо България" отчете 46% увеличение на печалбата, 35% повече продажби и 31% по-големи приходи (виж таблицата). "Това са най-високите ръстове на трите показателя в историята на компанията", каза изпълнителният директор на българското дружество Иржи Ржезничек. На общото събрание в средата на май на акционерите ще бъде предложено 1.580 млн. лв. (около 80% от печалбата) да бъдат разпределени като дивидент. Това прави 0.18 лв. на акция, съобщи председателят на надзорния съвет на групата Томаш Коллерт.

Финансови резултати (млн. лв.)
20142015Промяна
Приходи21.127.630.8%
Печалба1.31.946.2%
Продажби (брой)29518739895835.2%

Източник: Отчет на дружеството

През април предприятието ще пусне нова производствена линия за тръбни радиатори за баня за 4 млн. лв.

Ръст на продажбите за първото тримесечие на годината очаква да отчете производителят на отоплителни уреди "Корадо България". По-добрите резултати идват въпреки свиването на пазара в Европа и трудните икономически условия като цяло. Това казаха от мениджмънта на компанията при представяне на финансовите резултати за миналата година и прогнозите за настоящата. През април предстои да бъде пусната в експлоатация нова линия в завода в Стражица, която ще разшири продуктовата гама и капацитета на компанията. Затова прогнозите до края на годината са доста оптимистични, след като през 2015 г. дружеството отчете най-голямото увеличение на основните показатели в историята си.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK