С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 2 апр 2016, 15:47, 14091 прочитания

Камиони на абордаж

Все повече български компании се отказват от превози до Великобритания заради тайно качили се мигранти и големите глоби

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Може би сте чували за "Джунглата". Така наричат лагера, заформен от мигрантите до френското пристанище Кале (Calais), откъдето тръгват фериботите за Англия. Оттам бяха кадрите, на които се виждаше как стотици щурмуват един такъв в края на януари тази година в желанието си да стигнат до острова, където да устроят живота си."Джунглата", разположена в опасна близост до тази гореща гранична точка, и бежанската криза, разразила се из Европа, се оказват сериозен проблем за българските превозвачи, като им носят загубени пари и загубени пазари. Причината е проста. Мигрантите атакуват камионите, в които те виждат средство за стъпване на английска територия, и явлението е масово. Обединеното кралство винаги е било като магнит за търсещите щастие, разказват превозвачи. Никога обаче натискът на мигриращите не е бил толкова силен и откровен, като на около 100 км преди пристанищната зона рискът ставал огромен.

"Шофьорът прави пълна проверка на камиона, тръгва и след 5 минути те вече са се накачулили. Режат брезента. Качват се върху осите на автомобила. Скачат от козирките на бензиностанциите върху ремаркетата", разказват превозвачи. А от съюза вече описват мигрантите като "с извинение, скакалци", от които не могат да се опазят. Накрая се стигало дотам, след всякакви мерки за сигурност, в ремаркета, пълни догоре с по 52 палета, пак да се намират по 8-10 "бежанци". Част от тях шофьорите откривали сами и сваляли или предавали на полицията. Една част обаче се хващала чак от английските гранични власти. Това коства огромни глоби на шофьорите и на транспортните компании. Само от Съюза на международните превозвачи казват, че за миналата година английските власти са наложили глоби на над 70 български фирми, като от началото на тази година, глобените са 20. Санкциите могат да стигнат и 2000 паунда на глава намерен в камиона човек, като адвокатите на сдружението са успели да редуцират общите глоби с над 150 хил. паунда, без да казват общата платена сума. Паричните санкции водят и до друго. Огромният проблем, който властите явно не успяват да решат, отказва все повече български компании да правят превози до Великобритания, което стеснява още повече и без това вече свития периметър на действие на транспортния бранш.


Французите пропускат, англичаните не

Преди да се качат на фериботите от Кале за Дувър, камионите минават през две проверки, разказва Гергана Друмева, спедитор в "Биомет". Първата се прави от френските власти, които използват скенери за въглероден диоксид, за да установят има ли хора в преминаващите камиони.Следва проверката от английските власти, които освен скенери използват и кучета. Практиката показва един и същи сюжет – проверката от френска страна минава успешно, но английските проверяващи намират нелегални емигранти.През миналата година на два пъти в камиони на "Биомет" е установено наличието на нелегални емигранти при проверка от английска страна. В единия случай, в полуремаркето на камиона пълно догоре с товар, са открити цели осем човека. "И брезентът на камиона, и пломбажното въже и пломбата са били в цялост при проверката. Чак след много обстойна проверка се е установило, че пломбажното въже е било срязано, а после залепено на място, трудно видимо при обикновен оглед", разказват от компанията.Така започва и финансовата страна на нещата. При откриване на хора в камионите английската Border Force налага глоби на шофьора и на компанията. Те могат да започнат от 200 и могат да стигнат до 2000 паунда на открит емигрант. След това компаниите могат да изпратят възражение до английските гранични власти и глобите могат да бъдат намалени няколко пъти, ако фирмата и шофьорът докажат, че са следвали стриктно инструкциите, разпространени от Border Force. За целта шофьорите попълват checklist. В него отбелязват всички проверки, които правят при всяко спиране - на пломбата, на пломбажното въже, на цялото ремарке.Има и случаи, в които след открити нелегални емигранти не са налагани глоби, въпреки че случаите са еднотипни с тези, при които са наложени глоби. Глобените имат право да се обърнат и към английски съд, ако не са доволни от произнасянето по тяхното възражение. Но това е бавно и скъпо начинание, като дори при успех, разноските са такива, че обезмислят това начинание. Юристът на "Биомет" Венелин Илиев отбелязва, че в цитирания случай с осемте нелегални емиранти, на английската Border Force й е отнело 3-4 пъти повече време, за да обработи случая и да се произнесе.

Гергана Друмева разказва, че на курсовете към Англия изпраща само опитни шофьори, инструктирани добре къде да спират и какви мерки да предприемат. Въпреки това, тя казва, че поне веднъж месечно някой от тях и съобщава, че е открил нелегални емигранти, качили се в ремаркето. Според Венелин Илиев основният проблем е, че отговорните власти допускат на такова рисково мято да има толкова много хора в палатков лагер и че ако това бъде преустановено, рязко ще намалеят и случаите на открити нелегални емигранти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската ProSieben отвори развоен център в София Германската ProSieben отвори развоен център в София

Медийният гигант търси помощ от български IT компании за модернизирането си

22 ное 2019, 153 прочитания

Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin 1 Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin

Изходът на делото в САЩ дава допълнителна тежест на критиките, че създадената от Ружа Игнатова криптовалута е измама

21 ное 2019, 1319 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Краят на приказката "Албена"

Конфликт между мениджъри раздира курорта, който дълги години печелеше доверието на борсовите инвеститори със спокойствие и последователност

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10