Камиони на абордаж

Все повече български компании се отказват от превози до Великобритания заради тайно качили се мигранти и големите глоби

Лагерът до френското пристанище Кале е основният източник на проблемите
Лагерът до френското пристанище Кале е основният източник на проблемите
Лагерът до френското пристанище Кале е основният източник на проблемите    ©  Reuters
Лагерът до френското пристанище Кале е основният източник на проблемите    ©  Reuters
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Може би сте чували за "Джунглата". Така наричат лагера, заформен от мигрантите до френското пристанище Кале (Calais), откъдето тръгват фериботите за Англия. Оттам бяха кадрите, на които се виждаше как стотици щурмуват един такъв в края на януари тази година в желанието си да стигнат до острова, където да устроят живота си."Джунглата", разположена в опасна близост до тази гореща гранична точка, и бежанската криза, разразила се из Европа, се оказват сериозен проблем за българските превозвачи, като им носят загубени пари и загубени пазари. Причината е проста. Мигрантите атакуват камионите, в които те виждат средство за стъпване на английска територия, и явлението е масово. Обединеното кралство винаги е било като магнит за търсещите щастие, разказват превозвачи. Никога обаче натискът на мигриращите не е бил толкова силен и откровен, като на около 100 км преди пристанищната зона рискът ставал огромен.

"Шофьорът прави пълна проверка на камиона, тръгва и след 5 минути те вече са се накачулили. Режат брезента. Качват се върху осите на автомобила. Скачат от козирките на бензиностанциите върху ремаркетата", разказват превозвачи. А от съюза вече описват мигрантите като "с извинение, скакалци", от които не могат да се опазят. Накрая се стигало дотам, след всякакви мерки за сигурност, в ремаркета, пълни догоре с по 52 палета, пак да се намират по 8-10 "бежанци". Част от тях шофьорите откривали сами и сваляли или предавали на полицията. Една част обаче се хващала чак от английските гранични власти. Това коства огромни глоби на шофьорите и на транспортните компании. Само от Съюза на международните превозвачи казват, че за миналата година английските власти са наложили глоби на над 70 български фирми, като от началото на тази година, глобените са 20. Санкциите могат да стигнат и 2000 паунда на глава намерен в камиона човек, като адвокатите на сдружението са успели да редуцират общите глоби с над 150 хил. паунда, без да казват общата платена сума. Паричните санкции водят и до друго. Огромният проблем, който властите явно не успяват да решат, отказва все повече български компании да правят превози до Великобритания, което стеснява още повече и без това вече свития периметър на действие на транспортния бранш.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    puna avatar :-|
    Кака Пена от голямото село
    • - 2

    Освен да осигурят обуèни куèта да правят компания на шофьорите, не виждам друго решение на проблема.

    Нередност?
  • 9
    thepirineagle avatar :-|
    thepirineagle
    • + 6

    Отказът на френските,а донякъде и на английските власти да се справят с тази анархия е абсурден и срамен. Същото се отнася за Гърция и Италия споменати по-долу. Не разбирам в случая безхаберното мълчание на българското правителство и институции,нито пък на оялите се и занимаващи се с глупости български евродепутати при положение,че български фирми и бизнес са застрашени заради неспазването на европейското и собствено законодателство и задължение от страна на чужди администрации.
    П.с. Капитал разкарайте тези постинги по-горе,дело на човек с явни ментални проблеми. Благодаря.

    Нередност?
  • 10
    bobsyn avatar :-|
    Batezuzi

    Дали шофьора е взел пари, за да превози някой или бежанците са се качили без неговото знание е трудно за доказване. Едва ли клиентите биха се съгласили да носят част от риска за глоби в следствие качили се нелегални. Затова освен да искаме по дипломатичен път министерството на външните работи да упражни натиск за премахването на този лагер друг избор нямаме.

    Нередност?
Нов коментар