С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 апр 2016, 17:16, 7804 прочитания

Спазваме плана си за разрастване на екипа в България

Калин Димчев, търговски директор на "IBM България"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В края на 2015 г. "IBM България" получи сертификат "Инвеститор клас А" за намерението си да увеличи капацитета на центъра за отдалечена техническа поддръжка с 200 души. Пред "Капитал Daily" търговският директор на българския клон Калин Димчев разказва за тенденциите в развитието на технологиите на компанията, когнитивните решения и как те могат да бъдат полезни за регионалния бизнес. Калин Димчев е търговски директор в "IBM България" и отговаря за всички дейности по продажбите, които покриват портфолиото от продукти и услуги на компанията в страната. Той се присъединява към IBM през 2010 г. като консултант по продажбите в сектора на финансовите услуги, част от Information Agenda Tiger Team за страните от Централна, Източна и Югозападна Европа.
В България компаниите също могат да ползват облачната платформа IBM Watson за анализ на огромен обем данни.

Когнитивните решения могат да помогнат за по-ефективно здравеопазване.

Когнитивните решения са една от тенденциите, които започват да се налагат на IT пазара. Какво точно представляват тези технологии и какво е Watson?
- През следващите пет години в Югоизточна Европа при над 200 млн. души всекидневно употребявани "неща" като телефони, автомобили, домакински уреди, дрехи и дори храни ще са свързани към интернет така, че да са в състояние да събират и обменят данни. Способността тези данни – структурирани и неструктурирани, да се обхванат и анализират стои в основата на когнитивните решения, които са доста актуална тема напоследък, и особено през 2015 г. това стана тенденция с потенциал за всички бизнеси. В IBM когнитивните решения са представени през IBM Watson – облачно базирана платформа, която се използва за анализ на огромен обем структурирани и неструктурирани данни в различни сфери на бизнеса и различни индустрии. Става въпрос за финансови институции, банки, застрахователни компании, здравеопазване, както и за правителствения сектор.
Примерът, който мога да ви дам, е от здравеопазването – Watson се учи как да разпознава ракови заболявания в различен етап (като анализира голямо количество налични данни за показателите на пациента – бел. авт.). Има и приложения в различни бизнес сфери, свързани с обслужване на клиенти, а примерът е платформата на Hilton – новият робот консиерж, с който клиентите говорят директно и получават добро обслужване.

В България навлиза ли тази технология?
- И в България можем да ползваме общо достъпната платформа – облачно приложение, базирано на Watson. При въвеждане на собствени данни фирмите получават нов начин за бизнес анализ и достъп до различни аналитични приложения, които да използват.


Какво означава Design thinking в контекста на IBM?
- Design thinking е когнитивна концепция, върху която IBM базира своята облачна платформа Bluemix, насочена към разработването на приложения. Тя се основава на идеята да се предоставят продукти и приложения, които са изцяло съобразени с нуждите на клиентите и ползвателите. В платформата са включени различни специалисти – дизайнери, програмисти, бизнес специалисти, които работят заедно върху нови решения и начини, по които клиентите получават най-добър краен продукт. Благодарение на платформата IBM Bluemix един бизнес ползвател без особени знания в програмирането може да създаде приложение в рамките на няколко часа. То е направено както за бизнес потребителите на определени решения, така и за техните клиенти.

Преди около две години продадохте част от аутсорсинга си и открихте технологичен център. Какви са дейностите на IBM в България в момента?
- IBM продължава да се фокусира върху нарастващите обеми от данни и в тази насока имаме няколко основни теми, които покриваме на българския пазар. Започваме с облачните решения, минаваме през решения за анализ на данни, също и мобилни и социални решения в различни сектори на бизнеса. Това като цяло трансформира бизнеса ни както на глобално ниво, така и в България. За това сочат и глобалните ни резултати през 2015 г. В тези направления имаме 35% ръст в търсенето на тези решения за разлика от година по-рано, когато ръстът е едва 22%. Тези основни решения взимат все по-голяма част от нашия бизнес и в България. Бизнесът ни с хардуерни и софтуерни решения продължава да се развива.

Конкретно за България каква част от бизнеса ви е представителство, каква е в сектора на услугите?
- "IBM България" е представен от различни типове бизнес. Като цяло нашата основна задача е да развиваме новите решения за всеки от клиентите ни в зависимост от нуждите им.



Открихте и обявихте, че ще разраствате високотехнологичен център. Има ли развойна дейност в България?
- Тези центрове са от няколко години в IBM и продължаваме да ги развиваме по план. В тях работят млади и способни хора и основната им цел е да поддържат различни типове бизнес процеси от начало до край, които включват управление на мрежови инфраструктури, управление на сървърни среди, също поддръжка и мониторинг на различни типове системи на софтуера и хардуера. Това е 365 дни, 24 часа обслужване на глобално ниво. Обучаваме и развиваме служителите си и предлагаме доста качествени услуги, като се надяваме това да продължава.

В края на миналата година имате 1200 служители и обявихте, че ще назначите още около 200 в новия си център. Как ще се разраствате в близко бъдеще?
- Като цяло планът, който представихме през 2015 г., се спазва. В центровете ни са заети много млади хора, които работят с най-новите ни технологии.

Как се развива бизнесът ви в България? Какви са оборотите ви за 2015 г.?
- Ръста в България измерваме предимно с броя на новите ни клиенти и качеството на услугите, които им предоставяме. Развитието на индустриите, с които работим, малко или много се случва благодарение на решенията, които им предлагаме. Миналата година например интегрирахме технологично решение за електронна търговия във водещата верига магазини "Технополис". Решението е SAP модул, базиран на SAP Hybris, и сме първите, които го интегрират в България. Платформата е с най-съвременните технологии за продажби и анализ на клиентски предпочитания и интереси.
"Технополис" са много иновативни и се опитват да се движат в крак със световните тенденции. С новата технология те обхващат онлайн и физическия трафик към магазините по максимално ефективен начин, отчитайки повишена ефективност на онлайн търговията със 70%.

Каква беше 2015 г.? Какви бяха оборотите и ръстове?
- Много добри. Създадохме нови партньорства с "Технополис", с гаранционния фонд. "IBM България" се развива в крак със световните тенденции. Ние сме компания, която предлага не само хардуер, софтуер и услуги, а когнитивни решения на своите клиенти. Това включва анализ на данни в различни сфери, консултантска дейност.
Фокусираме се и над облачните решения, изразени в софтуерния ни бизнес. Голяма част от новия ни софтуер се предлага и в облачен вариант и клиентите започват да го предпочитат. В световен мащаб IBM има повече от 5 млрд. долара инвестиции в развойна дейност за 2015 г., което включва и придобиването на значими технологични компании. Само за миналата година сме придобили 15 нови корпорации в различни сфери и имаме най-много патенти в световен мащаб - над 7 хил. само в САЩ.
Бизнесът ни се трансформира. По отношение на България, където присъстваме от 1937 г., стратегията ни винаги е била да поддържаме иновативните решения и да трансформираме нуждите на ИТ отделите.

Кои са клиентите ви в България?
- Сред някои от тях са "Технополис", гаранционният фонд, а по линия на сигурността имаме доста клиенти от банковия сектор, например Societe Generale Expressbank. Това със сигурността е тенденция в целия регион, тъй като в последната година има нов вид троянски коне. Предвид глобализацията и свързаността тази сигурност придобива все по-голямо значение и се оказва, че хората в региона смятат, че ако техният хардуер е сигурен, всичко е наред. Това съвсем не е така. Сигурността трябва да обхваща цялата система - хардуера и софтуера.
Societe Generale Expressbank например използва иновативно решение на IBM, наречено Trusteer, което предоставя защита на много високо ниво. Бизнесите в България определено търсят най-новото.

Какви са очакванията ви за 2016 г.?
- Очакванията ни са да продължим развитието в нашите фокус области, т.е очакваме ръст на дела на иновативните решения от целия ни бизнес. Фирмите все повече търсят когнитивните ни решения.

Kакви са тенденциите в региона?
- На 30 и 31 май в Будапеща организираме IBM SEE BusinessConnect 2016 - събитие за клиенти и партньори от целия регион на Югоизточна Европа. То е първо по рода си и ще бъде с фокус върху всички бизнес индустрии и новите технологии на IBM. Ще отговорим на въпроса как те могат да бъдат в помощ на регионалния бизнес. Вече тече регистрация. Достъпът е свободен, така че би било полезно за българските маркетинг специалисти и изпълнителни директори да присъстват на него.

А как по-конкретно тези технологии могат да помогнат за развитието на регионален бизнес?
- Например в здравеопазването, където има все повече недостиг на кадри и специалисти, Watson с различните си инструменти може да помогне за повишаване на качеството на анализа на пациентски данни. Съответно медицинските решения могат да бъдат по-добри и по-структурирани. В нашия регион при липса на кадри една такава технология може да се интегрира в болнични заведения, за да доведе до по-бързо и ефективно здравно обслужване.

Партнирате си с Apple, Facebook и Twitter. Имате ли сътрудничества и на местно ниво и в какви сфери?
- С тези компании IBM на глобално ниво разработва приложения за бизнес клиенти. В България работим със стартъпи и някои от инвестиционните фондове, които помагат на стартиращи компании. В края на миналата година дори създадохме платформа start-it.info, чиято цел е освен да информира стартъп екосистемата в Централна и Източна Европа за последните новости, да образова и предоставя полезни IBM инструменти за развитие на бизнеса – Bluemix и SoftLayer. IBM дава възможност на стартиращи компании да ги използват безплатно за определен период от време и да се запознаят с различните ни решения.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Leanplum привлече още 27 млн. долара инвестиции Leanplum привлече още 27 млн. долара инвестиции

Съоснованата от българина Момчил Кюркчиев компания за мобилен маркетинг вече е получила общо финансиране за 125 млн. долара

24 фев 2020, 309 прочитания

Директорът на ING поема управлението на UBS Директорът на ING поема управлението на UBS

Ралф Хамерс ще застане начело на швейцарската инвестиционна банка от есента

23 фев 2020, 1042 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Anbang се отказа от наддаването за Starwood Hotels

Сделката щеше да е най-голямото придобиване на китайска компания в САЩ

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10