За три месеца H&M в България има приходи от 28 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

За три месеца H&M в България има приходи от 28 млн. лв.

Ритейлърът вече има 19 магазина в страната, а най-новият обект беше открит през март в Mall Rousse

За три месеца H&M в България има приходи от 28 млн. лв.

За година продажбите са се увеличили с 35%

10233 прочитания

Ритейлърът вече има 19 магазина в страната, а най-новият обект беше открит през март в Mall Rousse

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Продажбите на H&M през първото тримесечие на 2016 г., което групата отчита от декември до края на февруари, в България са се увеличили с 35% и възлизат на 28.4 млн. лв. в сравнение с 21.2 млн. лв. през същия период на миналата година. Към момента на отчета веригата разполага с 18 магазина, като за периода няма открити или закрити обекти. През март обаче ритейлърът откри нов обект в Mall Rousse, разположен на два етажа, на обща площ от 2000 кв.м.

На фона на положителните резултати в България общата печалба на ритейлъра спада с 30%. Компанията обяви, че това до голяма степен се дължи на продължаващия негативен ефект на долара, което прави доставките й много по-скъпи, както и от повече намаления на стоките на ритейлъра, дължащи се на големите обеми от зимни облекла, които са останали непродадени в резултат на необичайно топлия сезон.

Резултатите на групата

Нетната печалба за тримесечието, което за групата завърши на 29 февруари, е 274.1 млн. евро (2.5 млрд. шведски крони) в сравнение с 389.2 млн. евро (3.6 млрд. шведски крони) през същия период година по-рано. От отчета на шведската компания става ясно, че приходите ѝ през периода са пораснали до 4.7 млрд. евро (43.7 млрд. шведски крони) от 4.3 млрд. евро (40.3 млрд. шведски крони) година по-рано.

Настоящето тримесечие

Продажбите с включен ДДС през март са се увеличили с 2 на сто в местни валути, посочват в отчета H&M. "Продажбите през март, април и май трябва да се разглеждат заедно, защото Великден попада в различни месеци през различните години и отчасти тъй като времето в този период може да бъде много променливо и да варира значително от година на година", уточнява в доклада ритейлърът. За H&M като цяло по-късен Великден е по-добре от ранен Великден. Времевите условия през март миналата година са били благоприятни за сезона, докато за тази година по-скоро ще важи обратното.

Онлайн продажби

Според публикувания доклад развитието на продажбите и печалбата от електронна търговия на H&M са задоволителни. От 31 март 2016 г. брандът се продава онлайн в още седем европейски държави: Хърватия, Естония, Ирландия, Латвия, Литва, Люксембург и Словения. Много скоро ритейлърът ще започне електронна търговия в Япония, а по-късно тази година и в Гърция, Канада и Южна Корея. По този начин ще бъдат добавени общо 11 онлайн пазара през 2016 г., което означава, че H&M ще продава електронно в 34 държави до края на годината.

Експанзия

Силната експанзия на H&M обаче продължава и при откриването на магазини и фирмата увеличава пазарния си дял. "Уверени сме, че можем да растем бързо, откривайки нови обекти и онлайн магазини на съществуващи и в нови пазари", обявява в отчета главният изпълнителен директор на шведската компания Карл-Йохан Персон. Тази пролет ритейлърът ще отвори няколко нови магазина, някои от тях на flagship обекти (най-представителни, ключови) в ЮАР, Швейцария, Унгария и Индия.

Продажбите на H&M през първото тримесечие на 2016 г., което групата отчита от декември до края на февруари, в България са се увеличили с 35% и възлизат на 28.4 млн. лв. в сравнение с 21.2 млн. лв. през същия период на миналата година. Към момента на отчета веригата разполага с 18 магазина, като за периода няма открити или закрити обекти. През март обаче ритейлърът откри нов обект в Mall Rousse, разположен на два етажа, на обща площ от 2000 кв.м.

На фона на положителните резултати в България общата печалба на ритейлъра спада с 30%. Компанията обяви, че това до голяма степен се дължи на продължаващия негативен ефект на долара, което прави доставките й много по-скъпи, както и от повече намаления на стоките на ритейлъра, дължащи се на големите обеми от зимни облекла, които са останали непродадени в резултат на необичайно топлия сезон.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Бил съм в няколко от магазините им в Мюнхен. Това, което предлагат там се различава чувствително с това, което е в България. Много по-грозни и некачествени дрехи се продават тук. Доста съм разочарован. А и размерите не са като за Българи, а всичко е тясно и дълго...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK