С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 8 апр 2016, 15:07, 21911 прочитания

Най-новата сделка на витрината

Основателят на лидера в хладилните инсталации "Магнум 7" Валентин Христов успешно продаде 80% на австрийската Hauser

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За 2015 г. приходите на "Магнум 7" са над 18 млн. лв.
Според тълковния речник "магнум" е пистолет, проектиран да изстрелва патрони, които са по-мощни, отколкото калибърът на оръжието предполага. В това определение донякъде се вписва и компанията за хладилни инсталации "Магнум 7". Родена в началния период след демократичните промени, тя повече от 20 години е лидер в сектора си в България, като освен това работи и по множество проекти извън страната. Международната връзка отскоро е още по-силна, след като в началото на 2016 г. дружеството намира нов стратегически партньор в лицето на австрийската Hauser, която придобива 80% от капитала й. А тъй като новият собственик няма други мощности в Югоизточна Европа, българският бизнес може да се окаже в основата на регионалната му експанзия.

Да търсиш възможностите


В основата на "Магнум 7" стои Валентин Христов, който спокойно може да бъде определен като сериен предприемач. Сред начинанията му в миналото са минералната вода "Банкя" и компанията за дигитален широколентов печат "Типо принт", а най-новата посока, в която през последните години насочва вниманието си, е търговията с електроенергия, където работи с компанията си "Фючър енерджи".

"Човек трябва да поглежда отстрани нещата, да вижда пазарните ниши и да започва да работи", казва Христов. Една такава появила се възможност е и причината да влезе в хладилния бизнес, макар и по образование да е машинен инженер. В първите години след демократичните промени (1993-1994 г.) влязлата наскоро в България верига бензиностанции Shell търси партньор, който да организира доставката, монтажа и поддръжката на хладилните инсталации и на други инсталации в магазините им. "Направих екипите и инвестирах в организация, което е най-важното във всеки един бизнес. Така отговорих на очакванията на тези клиенти и започнах постепенно с хладилните инсталации", обяснява Христов. Следващият клиент е веригата за търговия с хранителни стоки на едро и дребно Metro. Оттам колелото се завърта и днес "Магнум 7" работи на практика с почти всички големи хранителни вериги и вериги бензиностанции в страната, като освен хладилни системи и витрини доставя и т.нар. неутрално оборудване – стелажи за храни, които не изискват съхранение при по-ниски температури и за нехранителни стоки, както и конвектомати. Приходите за миналата година са над 18 млн. лв., при малко под 14 млн. лв. за 2014 г.

Колко е важно да бъдеш организиран



Съществен момент от философията на мениджъра е важността на инвестициите в технологии за организацията на бизнеса. По думите му компанията му е единствената в хладилния бранш, която е инвестирала в ERP система за управление на ресурсите – такива предприемачът прилага и в другите си бизнес начинания. Това според него допринася и за изграждането на доверието на клиентите, макар и услугите на "Магнум 7" да не са най-евтините. Извън неговото дружество останалите играчи на пазара са предимно компании от семеен тип с доста по-малки екипи от служители и в много по-голяма степен зависими от субективните решения на собствениците и мениджърите си.

Междувременно "Магнум 7" има над 100 служители, които, освен че преминават през специални обучения, всяка година са подлагани и на изпити за уменията им. "Една от причините голяма част от нашите клиенти да се доверяват на нас е, защото гарантираме това, че хората отиват на обектите със съответните умения и качествени инструменти", изтъква собственикът на компанията.

Организацията на работата също е подчинена на мисълта за клиента. "Ние трябва да ходим при клиентите, а не те да идват при нас", смята Христов. Ето защо 15-те сервизни центъра, с които дружеството разполага в страната, работят на т.нар. от него принцип a man – a van, като при повикване от страна на клиента служителите ни отиват на място на обекта за отстраняване на повредите, вместо клиентите да носят хладилното си оборудване, което в много случаи е трудно за превоз, до сервизния център.

Извън сервиза и поддръжката компанията работи с клиентите си и по внедряването на нови екологично чисти технологии, разработени от международните им централи и от други външни партньори. "Използваме нови технологии в охлаждането на магазините, които са много по-икономически изгодни от гледна точка енергоемкост – чрез тях т.нар. отпадна топлина се връща обратно в магазина и подгрява помещението или пък водата, която се използва в обекта", обяснява предприемачът.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Дунарит" и Агенцията по невписванията 1 "Дунарит" и Агенцията по невписванията

Въпреки спечелените дела дружеството не успява да пробие институцията и да впише увеличението на капитала си

20 авг 2019, 1155 прочитания

Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоу формати 2 Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоу формати

Технологичната компания развива новата си стрийминг услуга, за да надмине конкуренти като Netflix и Disney

20 авг 2019, 955 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
От януари ще излъчваме от новия ни сателит за 200 млн. евро

Максим Заяков, акционер и изпълнителен директор на "Булсатком" пред "Капитал"

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда