С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 10 апр 2016, 16:57, 10891 прочитания

Близо 10% от бизнеса ни в стойност минава през собствените марки

Бойко Сачански, управител на "BILLA България", пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бойко Сачански е завършил международни икономически отношения в УНСС и Немския университет за административни науки в гр. Шпайер. Трудовата си кариера започва във ВТО "Булгарплодекспорт" - кантора "Износ на пресни плодове и зеленчуци за Западна Европа". Работил е в дирекция "Икономически анализи и прогнози" на Първа частна банка и в Министерството на транспорта като референт за Германия в отдел "Международно сътрудничество".

За концерна REWE работи от 2000 г. Започва като управител на първия супермаркет BILLA в България, след това става регионален мениджър, маркетинг мениджър, а през 2010 г. заминава за Русия, където продължава развитието си и достига до позицията главен оперативен директор. От 1 март 2015 г. е управител на "BILLA България". Бойко Сачански е и председател на управителния съвет на Сдружението за модерна търговия.


На специална пресконференция "BILLA България" обяви плановете си за тази година, след което управителят на компанията отговори на въпроси на "Капитал Daily".


Какви са финансовите резултати на "BILLA България" за 2015 г.?
- В момента не мога да кажа финансовите резултати на компанията за миналата година. Трябва да проявите търпение. В края на седмицата, в петък, ще излезем с официално прессъобщение. Практиката на нашата компания е такава, че трябва да се изчака с официалното оповестяване на резултатите от REWE International AG в четвъртък вечерта – поделението на концерна REWE в Австрия, което управлява бизнеса в Централна и Източна Европа. Това, което мога да кажа, е, че ръстът на оборота ни е двуцифрено число и финансовият резултат е положителен.

Колко от ръста е заради оживление на потреблението и колко заради проблемите с "Карфур", "Пикадили" и оттеглянето на "Пени" от България?
- Имаме собствена оценка относно влиянието на различните фактори върху нашия бизнес и нашия оборот. Най-общо мога да кажа, че положителното влияние от конкуренцията, включително изтеглянето на "Пени" от България, е под 2% върху нашия бизнес.
Около 70% от стоките, които продаваме, са свързани с България, макар че в съвременния свят няма пълен цикъл на производство "от - до" в една държава.

Какви са целите ви за 2016 г. по отношение на финансовите показатели и разрастването? Колко нови магазина ще отворите тази година? Какви обекти като размер и населено място планирате?
- През 2016 г. планираме откриването на поне 14-15 магазина, които са ясни. От началото на годината досега вече открихме три търговски обекта, а отваряне на четвъртия предстои през тази седмица в София. В близките три месеца ще бъдат открити магазини в столичните квартали "Хаджи Димитър", "Мусагеница", "Красно село" (в терен на "Пени"), в "Славянска беседа" в центъра на града. Предстои отваряне на търговски обекти и в Спортната зала във Варна, в кв. "Изгрев" в Бургас (в магазин на "Пикадили"), както и в Хасково. Магазините ни в момента вече са 101, тази седмица ще станат 102. Стратегията на веригата включва позиционирането й основно в София, Варна, Бургас и Пловдив, но някои други по-големи областни градове също са интересни за нас. Идеалният формат за наш магазин е 900 кв. м търговска площ. Разбира се, има вариации както надолу, така и нагоре в зависимост от локацията. Имаме и по-малки, и по-големи като размер магазини и точно тази гъвкавост е нашето предимство пред конкурентите.



Кои вериги определяте ценово като свои конкуренти и как конкретно се борите за клиенти с тях?
- Конкурентите са ясни и не само ценово. Големите три в българския ритейл са "Билла", "Кауфланд" и "Лидл". Нашите предимства са във формата на магазините ни, който е максимално гъвкав и ни позволява да влизаме и на по-малка, и на по-голяма площ, клубната ни карта, която отсъства при нашите конкуренти и със сигурност ни дава предимство, и, разбира се, гаранциите, които даваме за обслужване, качество и произход на стоката.

От продадените миналата година продукти в стойност какъв процент са български стоки и какъв вносни и как се променя съотношението през годините?
- Каквото и да ви кажа, не е коректно, защото дефиницията на понятието "българско" не е съвсем ясна. Но многократно съм отговарял, че около 70% от стоките ни са свързани с България, тъй като в съвременния свят няма пълен цикъл на производство "от - до" в една държава. Няма как и суровината, и опаковката, и трудът, и газът, с който се отопляваме, да са български. Така че около 70% от стоките, които се намират на нашите рафтове, са български в една голяма степен.
Стратегията ни включва позиционирането основно в София, Варна, Бургас и Пловдив, но някои други по-големи областни градове също са интересни за нас.

Имате собствени марки на веригата във всички ценови категории, какъв е интересът към тях и какъв е техният дял в продажбите?
- Общо около 10% от бизнеса ни в стойност минава през собствените марки - Clever, Billa, Billa Premium. В количество процентът е може би малко повече. Интересът към тях е голям – над планираните от нас стойности. Така че ние сме доволни.

Колко са доставчиците по програмата "Градините на "Билла", каква част от плодовете и зеленчуците се доставя от тях и какво планирате?
- Продължаваме програмата "Градините на "Билла", чрез която делът на българските плодове и зеленчуци, предлагани в нашите магазини, нараства. Миналата година през летния сезон, който за нас е от май до септември, делът им достигаше 80%. Градините на "Билла" нараснаха от 100 на над 200 и чрез нашите поръчки ние осигуряваме работа за над 2000 работници в тях. Броят на доставчиците е по-малък от броя на градините, защото някои от тях имат по няколко градини – средно по три. Тази година все още сме в зимния сезон, но този дял от 80% трудно може да бъде увеличен значително, ясно е, че никога няма да е 100%. Но това е процес.

Плановете на собственика "REWE груп" включват ли оттегляне от България?
- По принцип не мога да давам такива изявления, тъй като всички въпроси за навлизане или излизане от даден пазар се коментират от ниво над мен. Мога да ви кажа само - съдете по фактите, а именно – откриване на 15 магазина през тази година. Отговорът е ясен. Но този въпрос не се коментира от мен, извън правомощията ми е.

Колко е размерът на средната покупка в магазините ви и как се променя през годините?
- За нашата компания е около 12 лева и нараства от месец за месец, макар и със стотинки.

Продажбите на кои продуктови групи растат най-много и защо?
- Растат продажбите на всичко, което е свързано с пресните продукти – зеленчуци, хляб, деликатеси. Ние инвестираме в тези продуктови групи, полагаме усилия, гарантираме произхода им. На всеки час наш служител сортира плодовете и зеленчуците. Гарантираме, че на всеки половин час предлагаме прясно изпечен хляб. За готвените ястия също гарантираме, че на 30 минути се вади нова фурна с ястия. Нормално е при тези усилия, които полагаме, да расте и делът на тези категории.

Интервюто взе Мара ГЕОРГИЕВА
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваканционните имоти се завръщат на картата с добри инвестиции Ваканционните имоти се завръщат на картата с добри инвестиции

Гарантирана доходност, атрактивни цени и възможността за семейна ваканция в домашен уют са сред основните фактори, които движат пазара

14 дек 2019, 718 прочитания

Халите 2020: Ресторанти, барове и фермерски храни 2 Халите 2020: Ресторанти, барове и фермерски храни

Motto и Spaghetti Kitchen, Manzo, Forno Cipollini, La Bottega, Mediterraneo, 33 Гастронавти, By The Way, Memento и др. са сред обектите, с които собствениците на сегашния пазар преговарят

13 дек 2019, 2059 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки през седмицата

Още от Капитал
Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10