Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 апр 2016, 17:29, 13034 прочитания

Над 50% от всички обезщения на Гаранционния фонд са в чужбина

Автоматичното дерегистриране на МПС няма да води до санкции за водачите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Над половината от всички изплатени от Гаранционния фонд обезщетения за инциденти с МПС са били за катастрофи извън България. Общата сума, която фондът е платил през миналата година заради незастраховани водачи е 22 млн. лв. От тях 10 млн. лв. са били в България, а 12 млн. лв. - извън граница. Това съобщи за "Капитал" зам.-председателят на Комисията за финансов надзор Ралица Агайн.

Румънският номер


Основната причина за това са автомобилите с българска регистрация, които се ползват от румънски и други граждани в чужбина. Към момента само в Румъния има над 100 000 автомобила с българска регистрация, тъй като разходите за такава у нас са няколко пъти по-ниски. За катастрофи, предизвикани от подобни возила с изтекла гражданска отговорност обаче плаща българският Гаранционен фонд. Това е сред основните причини за въвеждането на автоматичното дерегистриране на МПС с изтекла "Гражданска застраховка". То е в сила от тази година чрез новия Кодекс за застраховането. Щетите на пътя, причинени от дерегистрирани автомобили с български табели и без застраховка, ще бъдат плащани от гаранционния фонд на страната, където е станал инцидентът, добави Агайн.

Автоматичното дерегистриране

Автоматичното дерегистриране обаче притесни българските водачи. Вчера пред парламента се проведе протест на мотоклубове, които настояваха за възможност да ползват сезонна "Гражданска отговорност". До момента практиката на голяма част от собственици на мотоциклети у нас е да сключват застраховка с 4 годишни вноски. Така те не плащат вноските за тримесечията, в които поради метеорологични условия моторът не се кара. "Ако превозното средство няма застраховка теоритично водачът трябва да бъде санкциониран, но ако то не се движи по пътищата, практически това няма как да стане", призна Ралица Агайн.



"За подновяването на регистрацията не е необходимо издаването на нови документи или регистрационни табели на МПС, нито се дължи някаква такса или санкция. То ще става автоматично в реално време, тъй като при сключване на застраховка информацията за това веднага попада в Гаранционния фонд и МВР", коментира още тя. "Единствената неприятност ще е за водачите, които управляват МПС без валидна "Гражданска отговорност", защото освен застраховка, те няма да имат и регистрация за движение по пътищата", обасни Агайн.

Според позиция на Асоциацията на българските застрахователи обаче мотоциклетите са причина за значителен дял от всички катастрофи именно през зимно-есения сезон. Вчера те предоставиха данни, че през есенно-зимния период на 2013 щетите, причинени от мотористи представляват 26% от всички, 31% за 2014 г. и 26% за миналата година. "Няма как отговорност за причиняване на пътнотранспортно произшествие да се носи само през определен период от годината, след като водачът разполага с моторното превозно средство целогодишно и може да го използва във всеки един момент", се казва в позицията на сдружението. Пак по техни данни дялът на незастрахованите мотоциклети към 5 април тази година е бил 76%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Строителните предприемачи призовават да не се стопира банковото кредитиране Строителните предприемачи призовават да не се стопира банковото кредитиране

Националната асоциация на строителните предприемачи предлага създаването на експертен икономически съвет, който да работи върху мерки за стабилизиране на икономиката

3 апр 2020, 409 прочитания

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 1351 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Pioneer Investments и Allianz: Условията на пазарите отново са благоприятни за инвестиции

Няма изгледи за нова криза, борсите са нестабилни, но в растеж

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10