Онлайн пазаруването расте, но физическите магазини не изчезват

"Нетърпението" и здравословният начин на живот са двете нови тенденции в шопинга

Алекс Божинов (вдясно) - акаунт мениджър за България на Google, и Николай Бонев - акаунт стратеджист за България на Google.
Алекс Божинов (вдясно) - акаунт мениджър за България на Google, и Николай Бонев - акаунт стратеджист за България на Google.
Алекс Божинов (вдясно) - акаунт мениджър за България на Google, и Николай Бонев - акаунт стратеджист за България на Google.    ©  Цветелина Белутова
Алекс Божинов (вдясно) - акаунт мениджър за България на Google, и Николай Бонев - акаунт стратеджист за България на Google.    ©  Цветелина Белутова
В България 12% от използващите интернет проверяват сайтове за електронна търговия с плодове и зеленчуци, но само 4% пазаруват от тях.

Пазаруването във виртуални супермаркети става все по-предпочитано. Клиентите постоянно са в интернет пространството и сравняват цени, предложения и условия. Много потребители първо проверяват промоциите в онлайн магазина и след това отиват, за да пазаруват на място избраното. Затова физическите магазини и обекти няма да изчезнат. Това са част от тенденциите, очертани по време на първата годишна конференция "Успешни стратегии за електронна търговия", организирана от "Капитал" и сп. "Регал" (издание на "Икономедиа").


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    comandante avatar :-|

    Моловете яко го закъсват и ще падат наемите и оборотите на физически магазини или там ще влизат зяпачи които ще позват безплатна консултация а после ще поръчват от сайтове.
    Най-голям ще е растежа в продажбите на некорпоративна храна ! Вероятно от молове и хпермаркети ще пазаруват само хора от малцинствата или от групата на бедните работещи!

    Нередност?
  • 2
    beneharo avatar :-|
    beneharo
    • + 9

    Пазаруване онлайн да, но не и на електроника. Гаранционното обслужване може да се превърне в един безкраен кошмар, какъвто е и моят опит с мошениците emag (и оказва се не само мой, а масова практика).
    Правата ти на потребител не са защитени по никакъв начин. След 5-то поредно връщане от сервиз (с едномесечен престой естествено) без извършен ремонт и без никаква документация и адекватно обяснение, различно от "много съжаляваме че устройството не работи по начина по който желаете, моля попълнете формуляра за сервиз...", взех решение да пазарувам техника само офлайн. Само така можеш да принудиш търговеца да спазва Закона за защита на потребителите ако се наложи. Онлайн си с вързани ръце и могат да те игнорират колкото искат, не можеш и жалби да подаваш защото няма нищо черно на бяло.

    Нередност?
  • 3
    ivailosavoff avatar :-?
    ivailosavoff
    • + 9

    До коментар [#2] от "beneharo":

    Ами когато няма закони е така. Тук в Канада няма никакво зна4ение кой продава продукта и откъде сте го купил. ПРодукта си идва с гаранционна карта, вие регистрирате в нета и ако се наложи, прозводителя отговаря за гаранцията и поправката ВИНАГИ.

    Поздрави

    Нередност?
  • 4
    2.5 avatar :-|
    2.5
    • + 3

    “Николай Бонев - акаунт стратеджист”

    Doviwqh da wid

    Нередност?
  • 5
    2.5 avatar :-|
    2.5
    • + 9

    “Николай Бонев - акаунт стратеджист”

    Доживях да видя и такова чудо!

    Нередност?
Нов коментар