С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 17 апр 2016, 17:41, 10772 прочитания

TaxiStars и TaxiMe търсят възможности за разширяване на бизнеса си в чужбина

Двете компании отчитат интерес към електронните плащания за таксиметрови услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Основната ни идея е да разработим не просто приложение, а платформа за приложения подобна на платформите за електронни магазини, която компаниите да използват."
Атанас Шарков, съосновател на TaxiStars
Интересът към възможностите за електронни и мобилни плащания за използваните таксиметрови услуги се увеличава, отчитат от компаниите TaxiStars и TaxiMe, които разработват мобилни приложения за намиране и повикване на такси. От миналата година едното от дружествата вече предлага на потребителите си такава възможност, а друго работи по пускането й.

Стабилен интерес
"Стратегията ни е да се концентрираме в големи градове, по възможност с над 1 милион население. Затова в България влагаме усилията си почти изцяло в София."
Христо Чернев, изпълнителен директор на TaxiMe

"Основната ни идея е да разработим не просто приложение, а платформа за приложения подобна на платформите за електронни магазини, която компаниите да използват. Таксиметровите компании имат своите автопаркове и управляват бизнеса, а приложенията са електронният начин да доставят услугите си", обяснява концепцията на TaxiStars съоснователят на дружеството Атанас Шарков. По думите му към момента потребителите, чиито поръчки за такси се обработват чрез платформата на компанията, са около половин милион, като 50-60 хил. души от тях правят заявките си през мобилни приложения. От тази около една десета от потребителите 20% плащат за ползваната услуга по електронен път. Тази възможност беше въведена пилотно в София, Пловдив и Бургас през лятото на миналата година, а от септември е налична и за всички останали градове в страната, в които TaxiStars работи.


"Това е доста добър темп, който не е за пренебрегване, така че сме много доволни от развитието на електронното плащане и виждаме, че и шофьорите го оценяват", посочва Шарков. По думите му и в София, и в Пловдив над 90% от шофьорите, които са се включили в системата, приемат електронни плащания "и много им харесва". При това системата спестява време за разлика от опитите на банките да инсталират POS терминали в автомобилите, тъй като след еднократното регистриране на платежната карта на клиента в приложението самото плащане става много по-бързо, твърди съоснователят на TaxiStars. Освен това клиентите имат възможност по желание да оставят и допълнителна сума – т.нар. сервиз, с който също могат да оценят качеството на получената услуга освен с оставянето на рейтинг на шофьора.

За да стимулират електронните плащания, до края на май TaxiStars и MasterCard имат промоционална кампания, в рамките на която всеки потребител, който регистрира своята карта с логото на MasterCard за плащания в приложението, ще получи 15 лв., които ще може да ползва при следващото си пътуване през платформата. Предложението е валидно за клиентите на компанията в София, Пловдив, Бургас, Русе, Сливен, Хасково и Дупница. В допълнение след всеки три направени плащания през мобилното приложение потребителите ще получават 10% от общата им сума обратно в баланса си. Освен това за всяка направена транзакция MasterCard ще дари по 1 лв. за оборудването на таксиметров автомобил за хора с увреждания. По думите на Шарков до момента в кампанията са се регистрирали близо 1000 души, а общата сума, необходима за оборудването на специализирания автомобил, е от порядъка на 10 хил. лв.

Изпълнителният директор на TaxiMe Христо Чернев също отчита интерес към възможностите за плащане по електронен път. Той посочва, че към момента приложението има над 120 хил. потребители, като голяма част от тях са редовни клиенти. "Част от клиентите искат да имат възможност и за безкасово плащане, затова и работим по пускането му", казва той.



Сред новите функционалности, по които компанията работи, са възможностите за клиентите да получават отстъпки, когато споделят приложението на приятелите си – за момента това е налично за потребителите на Android, а скоро ще бъде възможно и за клиентите с устройства с iOS. "Друга пожелана от клиентите функционалност е възможността за получаване на отстъпка чрез промокод. Например всеки читател на Capital ще получи 2 лв. отстъпка от първото си пътуване с TaxiMe при въвеждане на промокод CAPITAL", обяснява Чернев.

Амбиции за растеж

TaxiStars работи в над 30 града в България, като предлага на таксиметровите компании да инсталират разработената от софтуерното дружество система за дигитално разпределяне на поръчки. От своя страна таксиметровият превозвач предлага на работещите с него шофьори да внедрят системата в автомобилите си и да приемат поръчки през мобилни устройства (смартфони и таблети), които са постъпили в компанията както по традиционния телефонен канал, така и по интернет или чрез мобилни приложения – общото приложение на TaxiStars или такова, което е било създадено специално за съответната компания и носи нейния бранд. Към момента в платформата са регистрирани над 4000 шофьори. Освен в България дружеството работи и на пазара в Сърбия, а от тази година ще предложи услугите си и в Румъния. По думите на Шарков средносрочната цел е покритието да достигне 100 града.

Моделът на работа на TaxiMe е малко по-различен – дейността на компанията е ориентирана директно към шофьорите, които могат да заявят интереса си към включване в системата и ако покриват определени изисквания за качество на услугата, която предлагат, да бъдат включени в платформата. За момента дружеството работи в София и Пловдив, като фокусът му е върху по-големи населени места, където проникването на смартфони и таблети, а съответно и употребата на мобилни приложения също са по-осезаеми. "Стратегията ни е да се концентрираме в големи градове, по възможност с над 1 милион население. Затова в България влагаме усилията си почти изцяло в София", обяснява Чернев. Той не конкретизира колко са шофьорите, които използват платформата, като казва само, че компанията работи "с няколко хиляди партньори в София". Според информацията в Google Play приложението на TaxiMe за шофьори за Android има между 50 и 100 хил. инсталирания (при между 5 и 10 хил. инсталирания на аналогичната апликация на TaxiStars). "Извън страната вкарахме много усилия за пускането на TaxiMe в 4-милионен Киев, но развитията в Украйна, особено от последните седмици, ни карат да отложим за неопределено време пускането на услугата в града", допълва мениджърът.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка "Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка

Българската компания започна с технологично решение за микрозаеми, а сега преминава към работа с по-големи финансови институции, включително в Европа

25 авг 2019, 383 прочитания

Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти

Компанията увеличава печалбата си след няколко трудни години

25 авг 2019, 771 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Агенцията по вписванията отказа да впише новия борд на "Булгартабак"

По закон двама от петимата членове на съвета трябва да са независими. В борда няма нито един такъв

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

Новото златно тепе на Крумовград

Първата нова мина в България след социализма започва да работи край Крумовград в местността Ада тепе

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица