General Motors удвои печалбата си за тримесечието
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

General Motors удвои печалбата си за тримесечието

Добрите финансови резултати идват в момент, в който изпълнителният директор Мари Бара иска да докаже на инвеститорите, че компанията може да генерира печалба за акционерите си

General Motors удвои печалбата си за тримесечието

Продажбите на някои модели в Китай отчитат бурен растеж

2080 прочитания

Добрите финансови резултати идват в момент, в който изпълнителният директор Мари Бара иска да докаже на инвеститорите, че компанията може да генерира печалба за акционерите си

© STEVE MARCUS


Нетната печалба на General Motors се удвоява през първото тримесечие на годишна база, показва отчетът за първото тримесечие на американската автомобилна компания. Тя е нараснала от около 900 млн. долара за първите три месеца на 2015 г. до 2 млрд. долара за същия период на тази година. Приходите са се повишили с 4.5% до 37.3 млрд. долара. Ръстът идва на фона на 2.5% по-малко доставки, породени от икономическите проблеми в Латинска Америка. По-същата причина се понижава и делът на компанията на световния пазар с 0.2% до 10.6%.

Марките на General Motors подобряват продажбите си

Компанията е собственик на три от десетте най-популярни марки автомобили в САЩ, както и на еврoпейския производител Opel. През първото тримесечие на 2016 г. нарастват продажбите на автомобилите от марката Chevrolet с 10.3% на годишна база, а тези на Buick са се повишили с 19.1%.

Американският пазар продължава да е основен за групата, генерирайки 85% от брутните приходи. На годишна база се увеличава и делът на компанията на него, като вече достига 16.6% спрямо 16.4% година по-рано. Освен леките коли ръст бележат продажбите на пикапи и други работни автомобили. Основен фактор е понижаването на цените на горивата, които ги правят относително по-изгодни.

Маржът на печалбата на американския пазар обаче намалява с 0.1 процентни пункта и през първото тримесечие е бил 8.8%, съобщава Reuters. Понижението се отдава на допълнителни разходи, свързани с преструктуриране, коментира главният финансов директор Чък Стивънс. Той очаква показателят да надмине 10% до края на година. Първото тримесечие генерира най-малко приходи в исторически план за компанията, като третото обикновено е най-силно.

Доставките на модели тип SUV в Китай са се покачили със 124%, а доставките на Cadillac в страната са с 14% повече спрямо първите три месеца на 2015 г. Новият модел на Astra на Opel пък спечели наградата "Кола на годината" в Европа. На Стария континент групата намери паритет между приходи и разходи, след като година по-рано дивизията завърши със загуба от 200 млн. долара.

Отношението на инвеститорите

Добрите финансови резултати за компанията идват в момент, в който изпълнителният директор Мари Бара иска да докаже на инвеститорите, че производителят може да генерира печалба за акционерите си. Също така от General Motors се очаква да изкупят обратно акции за 9 млрд. долара през 2017 г. На годишна база печалбата на една акция за първото тримесечие се е покачила наполовина до 1.26 долара. Очакванията на анализаторите предвиждаха ръст до 1 долар. Цената на акциите на компанията на Нюйоркската фондова борса реагира положително на новините. Книжата поскъпнаха с 1.46% до 32.66 долара при края на търговската сесия в четвъртък.

Финансови резултати на General Motors
млрд. долараQ1 2016Q4 2015Q3 2015Q2 2015Q1 2015
Приходи37.339.638.838.235.7
Печалба26.31.41.10.9
Източник: Отчети на компанията

Нетната печалба на General Motors се удвоява през първото тримесечие на годишна база, показва отчетът за първото тримесечие на американската автомобилна компания. Тя е нараснала от около 900 млн. долара за първите три месеца на 2015 г. до 2 млрд. долара за същия период на тази година. Приходите са се повишили с 4.5% до 37.3 млрд. долара. Ръстът идва на фона на 2.5% по-малко доставки, породени от икономическите проблеми в Латинска Америка. По-същата причина се понижава и делът на компанията на световния пазар с 0.2% до 10.6%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK