"Мобилтел" свива приходи и печалби
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Мобилтел" свива приходи и печалби

"Мобилтел" свива приходи и печалби

За първото тримесечие на 2016 г. лекият ръст на оборота от фиксирани услуги стабилизира представянето на телекома

Александра Козбунарова
4934 прочитания

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


Представянето на "Мобилтел" в мобилния сектор запазва негативния си тренд и през първите три месеца на 2016 г. - свиват се както оборотът, така и печалбата. Това показва тримесечният отчет на компанията майка Telecom Austria. Стабилизиране на бизнеса може да се очаква обаче от фиксираните услуги - интернет и телевизия. В този сегмент телекомът отчита ръст благодарение на придобития кабелен оператор "Близу".

По отношение на пазарния дял в мобилния сектор няма видими промени - компанията запазва позициите си от миналата година - около 39%.

Негативен тренд

Общите приходи на "Мобилтел" спадат с 6.9% до 190.5 млн. лв. за отчетения период. Впечатление прави, че ако не беше растежът от 2% на приходите от фиксирани услуги до 42 млн. лв. то оборотът щеше да регистрира по-голям спад. Още по-осезаемо е свиването на печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) до 66 млн. лв., което е спад от почти 14% на годишна база.

Като обяснение за представянето на българския оператор Telekom Austria Group посочва в доклада си, че телеком пазарът в България продължава да е засегнат от остра ценова конкуренция в мобилния сегмент и слабата макроикономическа среда.

Данните на австрийската група сочат, че за изминалия период броят абонати на "Мобилтел" продължават да върви надолу - с над 4% спрямо съответния период на миналата година, достигайки до 4.1 млн. Според доклада за периода спадът се дължи на големия отлив над 30% при предплатените услуги. Едновременно с това потребителите на мобилен интернет са се увеличили с 20.7% до 327.2 хил., а тези на фиксирани услуги (кабелен интернет, телевизия и телефон) растат с почти 6% на годишна база до малко над 1 млн.

Средният приход от абонат (ARPU) остава стабилен и е 10.4 лв. На фиксирания пазар средният приход от линия пада до 21.2 лв. за първото тримесечие на годината в сравнение със същия период на миналата година.

Повече интернет, 4G и телевизия

"Очакваме, че след старта на нашата 4G мрежа в следващите месеци интересът на клиентите към плановете за смартфони и мобилен интернет допълнително ще се увеличи", коментира главният изпълнителен директор на "Мобилтел" Александър Димитров в прессъобщение по повод изнесените финансови резултати.

За изминалото тримесечие клиентите с планове за смартфони са се увеличили с 38% и от телекома очакват броят им да продължи да нараства още в следващите месеци след старта на 4G мрежата от 25 април.

Другият възможен двигател за стабилизиране са абонаментите за фиксирани услуги. В този сегмент телекомът отчита лек ръст, което по данни на компанията се дължи на пакетните предложения за телевизия и фиксиран интернет. "Мобилтел" иска да продължи да засилва позициите си на този пазар. След придобиването на кабелния оператор "Близу" компанията е на второ място по брой клиенти на фиксиран интернет и е номер две по абонати на телевизия.

Вторият по големина оператор в страната - "Теленор", също отчете резултатите си за първото тримесечие преди ден. Българското подразделение на норвежкия телеком обяви с 1% по-високи приходи - 156 млн. лв. за тримесечието при 59 млн. лв. печалба преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA). И при него има спад на абонатите до 3.52 млн., което е понижение от 7.5% спрямо същия период на 2015 г. .

Представянето на "Мобилтел" в мобилния сектор запазва негативния си тренд и през първите три месеца на 2016 г. - свиват се както оборотът, така и печалбата. Това показва тримесечният отчет на компанията майка Telecom Austria. Стабилизиране на бизнеса може да се очаква обаче от фиксираните услуги - интернет и телевизия. В този сегмент телекомът отчита ръст благодарение на придобития кабелен оператор "Близу".

По отношение на пазарния дял в мобилния сектор няма видими промени - компанията запазва позициите си от миналата година - около 39%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    bluelagoon avatar :-|
    мики маус

    Пътят на Мобилтел е само един - надолу!
    В събота бях в техен магазин и наблюдавах недружелюбно и високомерно отношение към клиентите, а беше едва в началото на работния ден. Яка чистка трябва в цялата компания - и в техническа и търговска дирекция.

  • 2
    birmingam avatar :-|
    Христо Иванов

    Лошо обслужване. И друго важно нещо цениии.

  • 3
    indeo avatar :-|
    id

    Мен телефона са лъжци и то слаби. Официално приключих с тях.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK