Тройно по-голяма печалба за Facebook през първото тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Тройно по-голяма печалба за Facebook през първото тримесечие

Тройно по-голяма печалба за Facebook през първото тримесечие

Приходите на компанията надскочиха очакванията на анализаторите

2950 прочитания

© В© Beck Diefenbach / Reuters


Рекламите в социалната мрежа генерират 96% от приходите.

Печалбата на Facebook се е повишила тройно през първото тримесечие, движена от нови потребители и ръст на рекламата. На годишна база финансовият резултат на компанията е нараснал до 1.51 млрд. долара, спрямо 512 млн. за същия период на миналата година. Овен това приходите на компанията надвишиха със 100 млн. очакваните от анализаторите 5.26 млрд. долара за първите три месеца на годината. Добрите данни повишиха цената на акциите на компанията с над 7% в четвъртък, а в петък добавиха още 0.73%.

Повече реклами

Движеща сила зад приходите на компаниятa са постъпленията от реклами. Социалната мрежа е имала 1.65 млрд. регистрирани потребители през март тази година, 15% повече на годишна база. Дневното мрежата се посещава от 1.09 млрд. души, като най-голям е делът им в Европа и Азия. Въпреки това според отчета на компанията най-голяма част от приходите идват от САЩ и Канада, които са източник на повече от половината, въпреки че са едва 14% от потребителите.

Благодарение на по-голямата аудитория приходите от реклама се повишават 57% на годишна база до 5.2 млрд. долара. Мобилните реклами, които имат най-голям маржин, отговарят за около 80% от общите продажби, съобщава Wall Street Journal. На годишна база потребителите на мобилните продукти на компанията са се покачили с 24%. Рекламният бизнес в социалната мрежа пък съставя над 96% от продажбите, а останалите идват от плащането на други услуги.

Пазарът на дигитален маркетинг

Рекламодателите пренасочват средства от телевизионните реклами към социалните мрежи и другите мобилни приложения, което облагодетелства компанията. Растящата потребителска база идва в момент, в който основните конкурент от Силициевата долина губят позиции. Печалбата на Alphabet не достигна очакванията на инвеститорите, като за основна причина от компанията обявиха по-високите инвестиции в мобилните рекламни услуги. Част от групата е YouTube, който е основният конкурент на Facebook при видеорекламите. Последните са един от най-добре представящите се сегменти на Facebook. Цената на хиляда гледания за клиента се е повишила от 3.44 на 4 долара по данни на Kenshoo. Освен цената се покачва и броят на рекламите.

Компанията увеличава и дела си на пазара на дигитален маркетинг до 12% спрямо 10.7% към края на миналата година. Стойността на последния се оценява на 186.8 млрд. долара. В същото време делът на Google се очаква да намалее от 33 на 31%, съобщават от WSJ.

Разходите на компанията за първото тримесечие се равняват на 3.37 млрд. долара, като на годишна база се повишават с около 30%. Най-голям дял, около една четвърт, се пада на разработването на нови технологии. Разходите като процент от приходите се понижават, като на годишна база спада делът на плащанията за маркетинг и администрация. През първото тримесечие Facebook е инвестирал 1.1 млрд. долара в капиталови активи в Тексас и Ирландия. Очаква се до края на годината разходите в тази графа да нараснат с около 4 млрд. долара, обяви главният финансов директор на компанията Дейвид Уенър.

Рекламите в социалната мрежа генерират 96% от приходите.

Печалбата на Facebook се е повишила тройно през първото тримесечие, движена от нови потребители и ръст на рекламата. На годишна база финансовият резултат на компанията е нараснал до 1.51 млрд. долара, спрямо 512 млн. за същия период на миналата година. Овен това приходите на компанията надвишиха със 100 млн. очакваните от анализаторите 5.26 млрд. долара за първите три месеца на годината. Добрите данни повишиха цената на акциите на компанията с над 7% в четвъртък, а в петък добавиха още 0.73%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK