// K2: Бизнесът / Компании
Lufthansa свива плановете си за растеж
Превозвачът ще отдели 100 млн. евро за преструктуриране
Понижени амбиции
Приходите на Lufthansa са спаднали с 0.8% на годишна база до 6.9 млрд. евро, като основен фактор за това е било понижението на постъпленията от превози с 4% до 5.2 млрд. евро. Влошаването се дължи до голяма степен на понижените цени на билетите, но негативните ефекти от движенията на валутните курсове също са изиграли роля.
Германската компания заявява, че е била изправена пред "значителен ценови натиск" през тримесечието както при пътническите превози, така и при товарните. Поевтиняването на горивата през последната година позволи на компаниите от сектора да започнат да намаляват цените на билетите.
В края на миналата седмица компанията майка на британския превозвач British Airways - International Airlines Group, също обяви, че е ревизирала краткосрочните си плановете за растеж. Компанията ще предложи по-малко полети през това лято, отколкото са били планирани първоначално, тъй като търсенето е намаляло след терористичните атаки в Брюксел. Друг фактор за забавянето на британския пазар са опасенията, че страната може да излезе от Европейския съюз след референдума през юни.
Геополитически рискове
Lufthansa също отчита рисковете, свързани с геополитическите събития. "Общият риск от основните макроикономически и геополитически развития остава непроменен и създава несигурност за приходите и печалбата, особено по отношение на пътническите превози", заявяват компанията.
При представяне на финансовите си резултати за миналата година Lufthansa заяви, че очаква малко по-добро представяне през 2016 г. През последното тримесечие на 2015 г. разходите на компанията нараснаха заради ефекта от стачки на служителите и терористичните атаки в Париж през ноември. Повечето анализатори все пак очакваха по-оптимистични прогнози за тази година предвид това, че авиационният сектор продължава да се облагодетелства от ниските цени на петрола.
Както и другите традиционни авиопревозвачи, Lufthansa се опитва да понижи разходите си, за да се справи с нарастващата конкуренция на нискотарифните компании и бързо разрастващите се превозвачи от Персийския залив. Германската компания се опитва да развие собствен нискотарифен превозвач - Eurowings, но новата стратегия среща съпротива от пилотите.
"Мерките за преструктуриране вероятно ще се отразят на печалбите както на отделните звена, така и на цялата група. В момента се очаква общите разходи да достигнат 100 млн. евро, като тези прогнози не включват ефекта от потенциални стачки", заявява компанията.
Още по темата
ЕК променя закони за конкуренцията заради заплахата от авиопревозвачи от Персийския залив
Брюксел ще може да налага данъци на авиокомпании извън Европа или да прекратява летателните им права
12 фев 2017Lufthansa и Air China ще изпълняват съвместни полети от Китай и Европа
Сделката ще даде преднина на германската компания пред конкуренцията превозвачи от Персийския залив
20 сеп 2016Евтините горива повишават рязко печалбата на Lufthansa
Германският превозвач очаква подобрението да продължи и през тази година
17 мар 2016Подобреното отношение към клиентите връща Ryanair на върха
Нискотарифният превозвач отново е най-добре представящата се авиокомпания в Европа
15 мар 2016ЕК ще разхлаби правилата за чужди инвестиции в авиосектора
Целта е да се повиши конкурентоспособността на европейската авиационна индустрия
7 дек 2015
Досега компанията е инвестирала 15 млн. лева в страната и има 24 обекта
16 дек 2019, 585 прочитания

Производителят на кафе планира разрастване в страната
15 дек 2019, 4953 прочитания
15 дек 2019, 4953 прочитания
15 дек 2019, 2520 прочитания
15 дек 2019, 2068 прочитания
15 дек 2019, 1692 прочитания
15 дек 2019, 1669 прочитания
Предложението ще се гласува на предстоящото общо събрание на акционерите