Lufthansa свива плановете си за растеж
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lufthansa свива плановете си за растеж

Lufthansa свива плановете си за растеж

Превозвачът ще отдели 100 млн. евро за преструктуриране

2499 прочитания

© RALPH ORLOWSKI


Германската Lufthansa стана поредната европейска авиокомпания, която забавя плановете си за растеж, пише Financial Times. Превозвачът представи измененията в стратегията си заедно с финансовите резултати за първото тримесечие, които показват влошено представяне. Компанията също така предупреди инвеститорите, че през тази година ще трябва да отдели около 100 млн. евро за покриване на разходите за преструктуриране.

Понижени амбиции

Lufthansa очаква до края на 2016 г. капацитетът й за превоз на пътници да нарасне с 6% спрямо предишната прогноза за повишение с 6.6%. Компанията понижава и прогнозата си за ръста на броя полети от 2.3 до 2.1%. Превозвачът отчита нетна загуба от 8 млн. евро за периода януари - март спрямо печалбата от 425 млн. евро за същото тримесечие на миналата година. Същевременно оперативната загуба е достигнала 53 млн. евро. Това е подобрение спрямо загубата от 167 млн. евро преди година, но анализаторите очакваха по-висок резултат.

Приходите на Lufthansa са спаднали с 0.8% на годишна база до 6.9 млрд. евро, като основен фактор за това е било понижението на постъпленията от превози с 4% до 5.2 млрд. евро. Влошаването се дължи до голяма степен на понижените цени на билетите, но негативните ефекти от движенията на валутните курсове също са изиграли роля.

Германската компания заявява, че е била изправена пред "значителен ценови натиск" през тримесечието както при пътническите превози, така и при товарните. Поевтиняването на горивата през последната година позволи на компаниите от сектора да започнат да намаляват цените на билетите.

В края на миналата седмица компанията майка на британския превозвач British Airways - International Airlines Group, също обяви, че е ревизирала краткосрочните си плановете за растеж. Компанията ще предложи по-малко полети през това лято, отколкото са били планирани първоначално, тъй като търсенето е намаляло след терористичните атаки в Брюксел. Друг фактор за забавянето на британския пазар са опасенията, че страната може да излезе от Европейския съюз след референдума през юни.

Геополитически рискове

Lufthansa също отчита рисковете, свързани с геополитическите събития. "Общият риск от основните макроикономически и геополитически развития остава непроменен и създава несигурност за приходите и печалбата, особено по отношение на пътническите превози", заявяват компанията.

При представяне на финансовите си резултати за миналата година Lufthansa заяви, че очаква малко по-добро представяне през 2016 г. През последното тримесечие на 2015 г. разходите на компанията нараснаха заради ефекта от стачки на служителите и терористичните атаки в Париж през ноември. Повечето анализатори все пак очакваха по-оптимистични прогнози за тази година предвид това, че авиационният сектор продължава да се облагодетелства от ниските цени на петрола.

Както и другите традиционни авиопревозвачи, Lufthansa се опитва да понижи разходите си, за да се справи с нарастващата конкуренция на нискотарифните компании и бързо разрастващите се превозвачи от Персийския залив. Германската компания се опитва да развие собствен нискотарифен превозвач - Eurowings, но новата стратегия среща съпротива от пилотите.

"Мерките за преструктуриране вероятно ще се отразят на печалбите както на отделните звена, така и на цялата група. В момента се очаква общите разходи да достигнат 100 млн. евро, като тези прогнози не включват ефекта от потенциални стачки", заявява компанията.

Германската Lufthansa стана поредната европейска авиокомпания, която забавя плановете си за растеж, пише Financial Times. Превозвачът представи измененията в стратегията си заедно с финансовите резултати за първото тримесечие, които показват влошено представяне. Компанията също така предупреди инвеститорите, че през тази година ще трябва да отдели около 100 млн. евро за покриване на разходите за преструктуриране.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    xyha avatar :-|
    xyha

    При цената на петрола , резултатът трябваше да е положителен .


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK