С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 4 май 2016, 19:27, 39660 прочитания

Австралийската Lempriere отвори завод за вълна край Сливен

Инвестицията е 10 млн. евро, като ще бъдат наети до 160 служители

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Един от най-големите търговци на вълна в света - австралийската Lempriere Wool, инвестира 10 млн. евро в преработвателно предприятие в Сливен. То вече е напълно изградено и в момента работи в тестов режим. Очаква се да започне официално работа през юни. Това е едва третият завод на компанията извън Австралия - след Индия и Нова Зеландия.

До 160 нови работни места


Към момента на работа са назначени 85 души, като намеренията на инвеститора са общият брой на заетите в сливенската фабрика да достигне 160 човека. И тук обаче австралийците се сблъскват с липсата на квалифицирана работна ръка като заварчици и механици. Затова част от привлечените служители са от Пловдив.

"През 2004 г. бях на обиколка в Източна Европа. Тогава посетих и България. След завръщането си в Австралия подготвих доклад до собственика на компанията – господин Уилям Лемприер, като препоръчах да изградим ново предприятие в България", разказва за "Капитал" изпълнителният директор на българското предприятие Ерик Дюран.

"Този мой проект отлежа цели 10 години, но през 2013 г. идеята ми получи одобрение от собствениците", допълва той. При избора на България и Сливен е натежала
добрата логистика на българското предприятие и близостта до клиентите на австралийската компания в Европа. Дюран признава, че най-трудният момент е бил да се пребори с бюрокрацията у нас. "Научихме се на търпение, защото нещата в България стават бавно", казва той.



Фабриката на "Лемприер Уул", както е регистрираното в България дружество, е разположена върху площ от 18 000 кв.м. Новите помещения и оборудването на цеховете са изградени за година и половина на мястото на бившето текстилно предприятие на Едоардо Миролио, преместено преди време в Ямбол.

Австралийската компания ползва базата на Миролио под наем, но плановете са да я закупи. Общият капацитет на фабриката е за преработка на 500 тона вълна месечно или на около 6000 тона вълна годишно. "Намеренията ни са да достигнем пълния капацитет на производство в най-скоро време", казва Дюран.


Внос от новия свят, износ за стария

Вълната за българското предприятие се внася от Австралия, Нова Зеландия, Южна Африка, Южна и Северна Америка. Сливенското предприятие разполага с перачна линия, осем дарака и 40 сресващи машини. На първия етап вълната се изпира, следват кардирането и ресането, като крайният продукт е чиста вълнена лента, която се съхранява на топове.

В този вид тя ще бъде продавана на предачите, които я боядисват или използват чиста. Произведената в "Лемприер Уул" – Сливен, вълна ще бъде предназначена предимно за производството на дрехи и за мебелната промишленост. "Разполагаме с най-съвременно оборудване за тази дейност", казват от ръководството на сливенското предприятие.


Около 20% от преработената в сливенската фабрика вълна ще остава за българския пазар. Основни клиенти у нас са предприятията на Едоардо Миролио и пловдивското "Булсафил". Останалите 80% ще бъдат за износ, предимно за Европа - Румъния, Турция, Чехия, Словакия, Полша и Италия. "Пазарът за вълна през последните години е относително стабилен, защото вълната е скъп продукт в сравнение с памука и изкуствените влакна.

Виждаме добра възможност за търсенето на естествената вълна през следващите години", казва Дюран.
Значителна част от общата инвестиция е в изградено съоръжение за пречистване на използваната вода. "Имаме необходимите разрешения за използване на водата и за изхвърлянето й", казва Дюран. Така предприятието покрива всички съвременни екологични стандарти.

Дълга история

Lempriere Wool е компания със 150-годишна история, която в момента се управлява от пето поколение на фамилията Лемприер. "Преди 20 години бяхме основно австралийска компания и купувахме вълна само от Австралия, казва Ерик Дюран. Тъй като имаше криза на пазара в Австралия, решихме да започнем да купуваме и от други страни. Така открихме търговски офиси в Южна Африка, Аржентина, САЩ и значително разширихме нашите източници за закупуване на вълна през последните 15 години. Преди 3 години компанията закупува фабрика в Нова Зеландия, в която преработва само вълна за килими, има и завод за преработка на вълна и в Индия."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Boеing си осигури заем от 12 млрд. долара за справяне с кризата Boеing си осигури заем от 12 млрд. долара за справяне с кризата

Средствата ще предоставят допълнителна финансова гъвкавост на авиопроизводителя

29 яну 2020, 192 прочитания

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 884 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Добрите мениджъри търсят нови знания, други гледни точки и са отворени за дискусии

Весела Кабатлийска - преподавател в модул "Право" на ускорения курс за мениджъри и предприемачи Business Essentials - представя акцентите от лекциите си и споделя съвети за хората на ръководни постове

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10