Позеленява ли бизнесът

Все повече компании осъзнават рисковете от промените в климата и отговорността да им се отговори адекватно

Компании като ИКЕА инвестират във възобновяема енергия и целят да произвеждат толкова, коклото изразходват, в близкото бъдеще.
Компании като ИКЕА инвестират във възобновяема енергия и целят да произвеждат толкова, коклото изразходват, в близкото бъдеще.
Компании като ИКЕА инвестират във възобновяема енергия и целят да произвеждат толкова, коклото изразходват, в близкото бъдеще.    ©  Lucy Nicholson
Компании като ИКЕА инвестират във възобновяема енергия и целят да произвеждат толкова, коклото изразходват, в близкото бъдеще.    ©  Lucy Nicholson

Не е лесно да бъдеш зелен, пее жабата Кърмит, най-известният мъпет от предаването "Улица Сезам". Този рефрен се отнася и за много от българските компании. Малка част от тях взимат мерки, за да бъдат по-устойчиви и да се включат в борбата с климатичните промени. Но все пак зеленото идва на мода постепенно дори и в България и бизнесът поема част от отговорността към промените на климата. И разбира, че може да извлече и ползи от това.

На събитие на тема "Бизнес и климат – промени в климата, възможности за бизнеса" природозащитниците от WWF и Коалиция за климата (неформална платформа, в която участват нестопански и стопански организации, както и индивидуални членове), заедно с консултантите по устойчиво развитие от denkstatt, разказаха за рисковете от климатичните промени, за ползите от устойчиви практики и за мъдрите решения, които някои корпорации са предприели. След като беше сключено световно климатично споразумение в Париж през декември 2015г., стана ясно, че не само политиците, но и частният сектор поема инициатива в борбата с климатичните промени.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове