С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 май 2016, 16:59, 3597 прочитания

Google и Fiat ще си сътрудничат в разработката на самоуправляващи се коли

Компаниите ще интегрират иновативни технологии в минивана Pacifica

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Fiat очаква до 2030 г. автомобилите без шофьор да отговарят за 15% от световните продажби на превозни средства.
Технологичният гигант Google и автомобилният концерн Fiat Chrysler Automobiles са се споразумели да работят съвместно в сферата на самоуправляващите се коли, съобщава Reuters. Това е най-значимото сътрудничество между компания от Силициевата долина и традиционен производител на коли досега. Споразумението предвижда изграждане на флот от 100 самоуправляващи се минивана.

"Това е първият случай, в който Google работи директно с производител на автомобили за интеграцията на системи за самоуправление, включително сензори и софтуер, в пътнически превозни средства", се изтъква в официалното съобщение на двете компании.


Технологична интеграция

Инженерите на двете компании ще работят върху интегрирането на иновативните технологии на Google в минивана модел Pacifica. Част от съвместния екип ще работи в инженерния център на Fiat Chrysler за Северна Америка в Мичиган. Google обаче няма да сподели разработените технологии за безпилотно шофиране с Fiat Chrysler. Произведените в резултат на партньорството превозни средства няма да бъдат предлагани за продажба.

Споразумението идва на фона на ускоряващата се конкуренция между технологичните и автомобилните компании за разработката на сложните хардуерни решения и изкуствен интелект, позволяващи на превозните средства да се управляват сами. През март General Motors придоби стартъп компанията за разработка на такива технологии Cruise Automation. Германските автомобилни компании Daimler, BMW и Volkswagen купиха съвместно подразделението за електронни карти на Nokia – HERE, за да ускорят собствените си разработки на автономни коли. Производителите вече интегрират в предлаганите на пазара модели някои технологии, които представляват първи крачки към заместването на човека шофьор – например автоматично аварийно спиране, адаптивен круиз контрол и автоматично следене на пътната маркировка.



Анализаторите коментират, че производството на 100 самоуправляващи се минивана от Google и Fiat Chrysler вероятно ще служи за тестване на технологиите в контролирана обстановка като централите на компаниите. В миналото Google са използвали коли от марката Lexus на Toyota Motor при тестовете на разработваните технологии за самоуправление. В момента Google разполага с около 70 самоуправляващи се превозни средства, включващи модифицирани модели Lexus, както и компактни прототипи, които са самостоятелна разработка на компанията.

Споделяне на разходите

Сделката трябва да донесе ползи и на двете страни. Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Серджо Маркионе вече повече от година се опитва да убеди други автомобилни групи като GM да обмислят потенциално сливане. Според него за автомобилната индустрия е жизненоважно да започне да споделя нарастващите разходи за разработка на нови технологии.

"Сътрудничеството с една от водещите технологични компании дава възможност на Fiat Chrysler да ускори темпа на въвеждане на иновации в автомобилната индустрия", заявява Маркионе. След обявяване на споразумението акциите на компанията поскъпнаха с 2%.
Google от своя страна вече е заявявала, че не иска да се заема с производството на самоуправляващи се коли сама и проучва възможностите за съюз с автомобилни компании. Работата с Fiat Chrysler може да помогне на технологичната компания да рафинира разработките си и да започне да ги предлага за интегриране в стандартни автомобили. Споразумението не включва ограничение за двете компании да си сътрудничат и с други в същата сфера.

Ръководствата на други автомобилни компании като GM, Ford Motor и Daimler са изразявали резерви относно сътрудничеството с големи технологични компании, които в бъдеще могат да се превърнат в преки конкуренти на пазара на превозни средства. Председателят на борда на Fiat Chrysler Джон Елкан обаче отхвърля идеите, че автомобилните компании трябва да понесат сами бремето на огромните инвестиции в иновативни технологии. Според него до 2030 г.
самоуправляващите се коли вероятно ще отговарят за 15% от глобалните продажби. "Скучните стари производители на автомобили трябва да измислят как да превърнат това в генератор на печалба. Те не трябва да падат в капана да игнорират този бизнес, докато гонят печалби в други сфери", изтъква той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Ритейл гигантът ще представи предимствата на модела си на събитие в Ню Йорк следващата седмица

24 май 2019, 780 прочитания

Наградите за иновации, IT и аутсорсинг: "Империя онлайн", "Софтсърв България", "Каргил" Наградите за иновации, IT и аутсорсинг: "Империя онлайн", "Софтсърв България", "Каргил"

Победители в категориите "IT продукт на годината", "Иновации в бизнес процесите и операциите" и "Център за споделени услуги на 2019 г."

23 май 2019, 1527 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Tesla ускорява плановете за производство

И да паднат, и да бият...

Няколко дни преди края на кампанията за европейските избори победителят не е ясно очертан, но вече са ясни някои от промените, които ще настъпят след това

Как трамваите влязоха в Google

Разписанията на градския транспорт в София станаха достъпни в Google Maps, но без съдействието на Столичната община

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Тихомир Стоянов

С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход

По пътя с Инге Морат

Първата голяма ретроспективна изложба на австрийската фотографка е в италиански замък