Най-голямата компания за електронна търговия в Китай - Alibaba, пребори забавянето на местната икономика и надмина очакванията на анализаторите с представянето си през първото тримесечие на годината. Приходите са се увеличили с 39% и са достигнали 3.75 млрд. долара за периода, като се има предвид, че първото тримесечие обикновено е най-слабо за групата. Китай е водещият й пазар, като местните потребители допринасят за 82% от постъпленията, 9% идват от чуждестранните клиенти, а останалите са от други дейности.
Групата на Alibaba съдържа различни по вид бизнеси, като основен остава онлайн търговията. Компанията поддържа платформи за продажби на едро и дребно, както и облачни услуги и дори финансиране на малки компании и индивидуални потребители, както и логистични услуги. Подразделението й Ant Financial Services наскоро привлече 4.5 млрд. долара финансиране в подготовката си за самостоятелно IPO, като се изчислява на 60 млрд. долара.
Силните резултати въпреки конкуренцията
Повишението на приходите контрастира със забавянето на китайската икономика и свиването на ръста в приходите на годишна база в минали отчетни периоди. Приходите за първото тримесечие на 2012 г. бяха 66% по-високи спрямо годината преди това, през 2014 г. същият индикатор намаля с 20 процентни пункта до 46%, а през миналата година ръстът се понижи до 28%. Същевременно се засилваше и конкуренцията на групата с Ebay и Amazon за европейския и американския пазар, поставяйки ограничение на клиентската база, за която Alibaba може да се бори. Въпреки това потребителите на Alibaba са нараснали, като спрямо миналата година активните клиенти са се повишили с около 21% до 423 млн. души. За сравнение - към първото тримесечие услугите на Amazon са използвали 302 млн. души, а на Ebay - 162 млн.
Закономерно се покачва и брутният обем на стоките, преминали през Alibaba. Последният измерител е основен за операторите на платформи за онлайн търговия, като измерва оборота на продажбите, осъществени чрез нея. През първото тримесечие на 2016 г. чрез Alibaba са били реализирани стоки на обща стойност 111.12 млрд. долара, като на годишна база количеството се е повишило с 24%. Мобилните покупки са се покачили с 6 процентни пункта до 73% от общите.
Успешно управление
"Каквото и да правят, видимо работи и още по-важно, китайският потребител не спира да пазарува. През Alibaba преминава голяма част от това, което китайците купуват, и ръстът в обема говори, че потребителите са все още силни", коментира Гил Луира от Wedbush Securities пред Reuters.
Разходите на компанията са се понижили с 6 процентни пункта спрямо миналата година и достигат 2.96 млрд. долара. Най-силно се понижават разноските за маркетинг и продажби, както и административните разходи за дейността. На годишна база компанията отделя и по-малък процент за развитието на нови продукти въпреки увеличаващото се портфолио от компании. В резултат на покачването на приходите и намаляването на разходите се увеличава и печалбата на групата за първото тримесечие. На годишна база тя нараства с 85% до 824 млн. долара при маржин от 22% и 0.33 долара печалба на акция.
Книжата на компанията се покачиха с 4.30% до 79.10 долара на старта на търговската сесия в САЩ. Първичното публично предлагане на компанията на Нюйорксата фондова борса през септември 2014 г. стана най-голямото в историята, успявайки да привлече капитал на стойност 25 млрд. долара и дори се наложи да емитира допълнителни акции, за да задоволи инвеститорския интерес.
Най-голямата компания за електронна търговия в Китай - Alibaba, пребори забавянето на местната икономика и надмина очакванията на анализаторите с представянето си през първото тримесечие на годината. Приходите са се увеличили с 39% и са достигнали 3.75 млрд. долара за периода, като се има предвид, че първото тримесечие обикновено е най-слабо за групата. Китай е водещият й пазар, като местните потребители допринасят за 82% от постъпленията, 9% идват от чуждестранните клиенти, а останалите са от други дейности.
0 коментара