С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 май 2016, 18:00, 3673 прочитания

Резултатите на Alibaba надминаха очакванията

Китайската компания повишава клиентската си база въпреки конкуренцията на Amazon и Ebay

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията пребори забавянето на китайската икономика.
Най-голямата компания за електронна търговия в Китай - Alibaba, пребори забавянето на местната икономика и надмина очакванията на анализаторите с представянето си през първото тримесечие на годината. Приходите са се увеличили с 39% и са достигнали 3.75 млрд. долара за периода, като се има предвид, че първото тримесечие обикновено е най-слабо за групата. Китай е водещият й пазар, като местните потребители допринасят за 82% от постъпленията, 9% идват от чуждестранните клиенти, а останалите са от други дейности.

Групата на Alibaba съдържа различни по вид бизнеси, като основен остава онлайн търговията. Компанията поддържа платформи за продажби на едро и дребно, както и облачни услуги и дори финансиране на малки компании и индивидуални потребители, както и логистични услуги. Подразделението й Ant Financial Services наскоро привлече 4.5 млрд. долара финансиране в подготовката си за самостоятелно IPO, като се изчислява на 60 млрд. долара.


Силните резултати въпреки конкуренцията

Повишението на приходите контрастира със забавянето на китайската икономика и свиването на ръста в приходите на годишна база в минали отчетни периоди. Приходите за първото тримесечие на 2012 г. бяха 66% по-високи спрямо годината преди това, през 2014 г. същият индикатор намаля с 20 процентни пункта до 46%, а през миналата година ръстът се понижи до 28%. Същевременно се засилваше и конкуренцията на групата с Ebay и Amazon за европейския и американския пазар, поставяйки ограничение на клиентската база, за която Alibaba може да се бори. Въпреки това потребителите на Alibaba са нараснали, като спрямо миналата година активните клиенти са се повишили с около 21% до 423 млн. души. За сравнение - към първото тримесечие услугите на Amazon са използвали 302 млн. души, а на Ebay - 162 млн.

Закономерно се покачва и брутният обем на стоките, преминали през Alibaba. Последният измерител е основен за операторите на платформи за онлайн търговия, като измерва оборота на продажбите, осъществени чрез нея. През първото тримесечие на 2016 г. чрез Alibaba са били реализирани стоки на обща стойност 111.12 млрд. долара, като на годишна база количеството се е повишило с 24%. Мобилните покупки са се покачили с 6 процентни пункта до 73% от общите.



Успешно управление

"Каквото и да правят, видимо работи и още по-важно, китайският потребител не спира да пазарува. През Alibaba преминава голяма част от това, което китайците купуват, и ръстът в обема говори, че потребителите са все още силни", коментира Гил Луира от Wedbush Securities пред Reuters.

Разходите на компанията са се понижили с 6 процентни пункта спрямо миналата година и достигат 2.96 млрд. долара. Най-силно се понижават разноските за маркетинг и продажби, както и административните разходи за дейността. На годишна база компанията отделя и по-малък процент за развитието на нови продукти въпреки увеличаващото се портфолио от компании. В резултат на покачването на приходите и намаляването на разходите се увеличава и печалбата на групата за първото тримесечие. На годишна база тя нараства с 85% до 824 млн. долара при маржин от 22% и 0.33 долара печалба на акция.

Книжата на компанията се покачиха с 4.30% до 79.10 долара на старта на търговската сесия в САЩ. Първичното публично предлагане на компанията на Нюйорксата фондова борса през септември 2014 г. стана най-голямото в историята, успявайки да привлече капитал на стойност 25 млрд. долара и дори се наложи да емитира допълнителни акции, за да задоволи инвеститорския интерес.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 1697 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 799 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Парите от фонда за енергийна сигурност увеличиха печалбата на НЕК

Състоянието на държавните дружества в сектора се влошава през първото тримесечие на 2016 г.

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10