Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 9 май 2016, 15:44, 7471 прочитания

Да привлечеш геймърите на твоя страна

Тайванските компании успешно се конкурират на пазара на електронни спортове и оборудване за игри

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Може да звучи невероятно за много хора, но геймърите по света са внушителните 1.2 млрд. души, а близо 300 млн. от тях са от Азия. А според данните на Intel 748 млн. харчат пари за игри. Освен това за разлика от глобалната икономика геймърската индустрия не познава вкуса на кризата и продължава да се развива по възходящ път.

Всички тези условия са предпоставки за голяма конкуренция на пазара, на който едни от водещите компании са от Тайван. Това, разбира се, не е изненада, тъй като страната е един от световните лидери в информационните и комуникационните технологии (ИКТ) – компаниите в сектора осигуряват 89% от световното производство на лаптопи, три четвърти от това на персонални компютри, една втора на LCD екрани, една четвърт на чипове и една пета на мобилни телефони. На острова развиват дейност популярните в гейминг индустрията и електронните спортове компании MSI, Gigabyte, Thermaltake, Cooler Master и др. Освен това компании като Acer и HTC също имат сериозни интереси на този пазар. На практика редица хардуерни компании се опитват да спечелят от бързо развиващия се сектор.


Пазар с бъдеще

През тази година прогнозите сочат, че размерът на пазара ще се увеличи до 99.6 млрд. долара, или ръст от 8.5% в сравнение с предходната. А до 2019 г. постъпленията ще достигнат 120 млрд. долара, казва Джон Чанг, мениджър в Gigabyte – производител на лаптопи, десктоп машини, дънни платки, видеокарти, мрежова комуникация и др.

Скоростта на развитие на пазара се потвърждава и от данните за глобалните доставки на преносими компютри за геймъри. За три години – от 2012 до 2015 г., те са нараснали от 1.1 млн. на малко над 4 млн. броя. Gigabyte в момента продава 100 хил. ноутбуци за геймъри, като предвижда тази година да реализира ръст от 30 - 40%.
Полза от добрата инерция на пазара се стреми да извлече и Acer, става ясно от думите на Андрю Ченг, маркетинг мениджър в компанията. Компанията е амбицирана да спечели сериозен пазарен дял на пазара на игри чрез представените през тази година настолни компютри от модела Predator 17X и лаптопите от същата серия.



Същото може да се каже за Thermaltake и Cooler Master, чиито поделения за електронни спортове активно присъстват на пазара със своите геймърски машини, мишки и клавиатури. Освен това Thermaltake използва млади геймъри в компанията, които да изпробват и подобряват продуктите им. Cooler Master от своя страна кани 400 млади специалисти от над 50 страни всяка година за две седмици в офиса на компанията и съвместно с тях разработва идеи. Дизайнерското студио на Acer също работи активно с геймърите, като се опитва да разбере какви са желанията им. Следва аналитичната част, за която е нужно малко време, дизайн и осигуряване на баланс между хардуера и визуалната част на играта.

Няма съмнение, че геймърският пазар ще става все по-привлекателен, като състезанията имат наградни фондове за милиони долари и привличат най-различни участници. Все по-популярен става и стриймингът при гейминга. Преди две години Amazon купи онлайн платформата за излъчване на игри на живо Twitch за 970 млн. долара. Това е вторият по посещения сайт за геймъри след този на YouTube, като на ден уникалните посещения са 45 млн.

Реална виртуалност

Компаниите сега са изправени пред ново предизвикателство – как да направят така, че устройствата за виртуална реалност (VR) да променят представата ни за забавление. Те са още в началото на пътя, но са оптимисти. Анализаторската компания IDC очаква всички доставки на устройства за виртуална реалност да достигнат 9.6 млн. през тази година. Като на очилата за VR се падат 2 млн. от доставките, включително Oculus Rift, Vive на HTC, Sony и др.

Разбира се, съществуват и пречки в началото. Високата цена на очилата – цени между 350 и 800 долара за премиум моделите, е очаквана при налагането на всяка прохождаща технология. Има обаче и технологични трудности – заради високите изисквания към екраните е необходим силен хардуер, който да поддържа разделителни способности от 4К. Очилата за VR изискват и връзка към компютър с много добра видеокарта, която също изисква солидна инвестиция. Това са и причините в момента едва 1% от компютрите по света – по данни на компанията Nvidia, да имат готовност да ползват виртуална реалност. Към това трябва да се прибави и липсата на съдържание, макар че се работи активно по въпроса.

Gigabyte осигурява платформите за различни очила за виртуална реалност, но засега не смятат да правят свои, обясни Чанг. Той се аргументира с това, че пазарът е в началото на развитието си, като надеждите са през следващите няколко години да нарасне. Платформата й за виртуална реалност – Aorus X7D7, която е една от най-добрите, е съвместима с очилата на HTC и Oculus, от които е получила и нужните сертификати.
Андрю Ченг от Acer също вижда бъдеще в устройствата за виртуална реалност, като отбеляза, че произвеждат стъклата за 4 компании за умни очила.

Илюстрация

Компютърни кутии от бъдещето
Голяма част от малките и средните ИТ компании в Тайван произвеждат компютърни компоненти като захранване, охлаждане, кутии. Продукцията се доставя на големите компании, но това не означава, че тези фирми не са иновативни. Освен това се насочват активно и към ритейл сегмента, за да не са зависими в толкова голяма степен от b2b бизнеса, където има забавяне поради свиването на компютърния пазар. Добър успешен пример е компанията InWin, която е специализирана в производството на големи компютърни кутии, захранване и сървъри. До 2012 г. само 5% от бизнеса й са били за насочен към доставки за други компании, докато през миналата година този процент вече е 30. Компанията прави и развоен софтуерен център, като в бъдеще предвижда да наблегне на производството на захранвания и охлаждащи компоненти за крайните клиенти. Произвежда автоматични компютърни кутии (виж снимката) за големи машини.
Как се развива гейминг индустрията
Очаквани приходи в глобален мащаб (в млрд. долара)
2015 г. - 90.2
2016 г. - 99.6

2019 г. – 120

Източник: ESL, Newzoo
Какви средства харчат на година геймърите
450 млн. - от 400 до 1000 долара
260 млн. - от 1000 до 1800 долара
38 млн. - от 1800 до над 5000 долара
Източник: Intel
Глобални доставки на преносими компютри за геймъри (в млн. броя и ръст в %)
2012 2013 2014 2015
1.132 1.748 2.942 4.031
43 49 68 37
Очаквания за доставките на устройства за виртуална реалност (в млн. броя)
2016 г. - 9.6
2020 г. - 64.8
ръст от 183.8%
Източник: IDC

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12129 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1777 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Производителят на въздушни възглавници Takata излиза на загуба

Изтеглянето на дефектни продукти заплашва финансовата стабилност на компанията

Още от Капитал
Корпоративни карти за 3.5 млн. евро

Българската стартираща компания Payhawk привлече нова инвестиция за 3 млн. евро и общо досега е получила 3.5 млн. евро.

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10