Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 май 2016, 17:13, 3365 прочитания

Седмични новини за ритейл

29% собствени марки в кошницата на тайния клиент; "Спиди" е най-добрата компания на борсата според класацията К50; Доверието на потребителите нараства през април; МЗХ обмисля имитиращите млечни продукти да са под различен бранд; В Монтана заработи ново предприятие за колбаси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

29% собствени марки в кошницата на тайния клиент


При майската си обиколка по магазините тайният клиент на сп. "Регал" отчете общо 53 стоки под собствена марка при най-ниските цени на наблюдаваните основни групи в осемте софийски търговски вериги, които следи. Това прави 29% от всички 168 продукта, включени в анализа. Най-много продукти под собствена марка има в кошницата в "Лидл", а най-малко - в "Пикадили", само два.
В началото на май средната стойност на пазарната сметка от най-евтини основни стоки e 31.48 лв. Увеличението спрямо месец по-рано е 0.60 лв. (2%). При храните средната сметка расте с 3% спрямо април. В нехранителната секция нивото се запазва стабилно с почти нулева динамика (ръст от 0.02 лв.). Общата стойност на покупката при стандартни количества възлиза на 30.39 лв. - с 1.09 лв. под средната сметка по пазарни цени.
При седем от хранителните категории отчитаме ръст в средната цена на месечна база. С най-много се увеличава тя при киселото мляко и шоколада (с по 12%). С ръст от над 5% се движат сиренето (9%), яйцата (6%) и прясното мляко (5%). С по-умерена динамика (3%) нагоре пълзят и средните цени на хляба и на охладеното пиле. Средната пазарна цена се понижава в пет хранителни категории, най-отчетливо при свинската кайма (11%), ориза (8%) и брашното (4%).
Разгледан по отделни категории, нехранителният сегмент има интересно поведение. При нулева средна динамика за секцията отчитаме ръст в средната цена при пет от общо седемте стокови групи. Неутрализира го стръмен спад от по 8% при останалите две - шампоана и тоалетната хартия.
Общата стойност на кошницата от най-евтини продукти расте в пет от търговските вериги. Ръстът спрямо началото на април е най-отчетлив в "Пикадили" (с 2.30 лв.) и "Кауфланд" (с 1.56 лв.). Двете вериги държат границите на пазара, съответно с най-високата средна сметка (26.15%) и най-ниската (-10.75%) под средното ниво. Понижение в общата стойност на кошницата отчитаме при "Билла" (с 1.55 лв.) и "Т маркет" (с 0.21 лв.).

"Спиди" е най-добрата компания на борсата според класацията К50


Куриерското дружество "Спиди" зае първо място в класацията "Капитал 50" за втора поредна година. Резултатите на компанията са добри по всички показатели. През 2015 г. дружеството расте с двуцифрен темп главно поради придобиването на две дружества от френската GeoPost - румънското DPD S.A. и "Геопост България", през ноември 2014 г. Тази сделка дава начало на експанзията на "Спиди" в региона. Компанията вече доставя пратки (основно корпоративни, които са 88% от всички доставки) в Гърция и Румъния на цени като в България, има амбиции за разширение в Турция и Македония и определя като пазар с потенциал Сърбия. Дружеството насочва дейността си и към индивидуални клиенти и обработката на по-големи доставки.
Делът в приходите от международни куриерски пратки спрямо общите приходи за 2015 г. е 12.27%. Продажбите в чужбина са нараснали с почти 300%, а тези на вътрешния пазар с 9.5%. Регионалната експанзия налага и доста инвестиции, но въпреки това дружеството разпределя поне 50% от печалбата - за 2014 г. сумата е 5.6 млн. лв. Без дивидента за миналата година компанията е реализирала 30% доходност за акционерите си. Основен акционер продължава да е Валери Мектупчиян, 25% са на френската GeoPost, а около 10% са в по-малки акционери.

Доверието на потребителите нараства през април



Общият показател на потребителско доверие се покачва с 1.8 пункта през април спрямо равнището си от януари, като при градското население увеличението е 1.6 пункта, а в селата - 2 пункта, съобщиха от Националния статистически институт (НСИ). Потребителите регистрират известна положителна промяна във финансовото си състояние през последните 12 месеца. Затова е по-голям и броят на домакинствата, които планират покупка на предмети с дълготрайна употреба - лек автомобил, строителство на жилище (вила) или извършване на ремонти в дома. Инфлационните очаквания на потребителите за следващите 12 месеца са по-слабо изразени. Според тях безработицата в страната ще се запази на сегашното равнище или незначително ще намалее, в резултат на което балансовият показател се понижава с 5.1 пункта. По-песимистично настроени за своя бюджет в сравнение с три месеца по-рано са жителите на селата, посочват от НСИ.

МЗХ обмисля имитиращите млечни продукти да са под различен бранд

Фотограф: Цветелина Белутова

Министерството на земеделието и храните (МЗХ) обмисля възможността за въвеждането на правила, според които производителите ще могат под една и съща марка да произвеждат само един тип млечен продукт - натурален или имитиращ, съобщи министърът на земеделието и храните Десислава Танева в интервю за "24 часа". Целта е потребителите да бъдат улеснени в избора си. По думите на министъра потреблението на имитиращи млечни продукти е около 38-40% от общото в категорията по данни на НСИ. Според нея този процент е дори по-висок, но той расте не само в България, а и в другите европейски страни. ЕС не е въвел различни кодове за имитиращите продукти и няма как те да бъдат отделени от вътрешнообщностната търговия, отбелязва Танева. Ръстът според министъра се дължи на жестоката конкуренция между големите мултинационални производители за намаляване на себестойността и съответно цената на продукцията. Това води до заместване на естествените суровини. Не случайно вносът на палмово масло и неговите фракции непрекъснато расте. За миналата година има лек спад, но от 2006 г. той е нараснал близо четири пъти по данни на МЗХ. Причината е, че растителните масла са по-евтини и затова се използват масово. "Уточнявам, че това е безопасно съгласно всички европейски изисквания", заявява Дасислава Танева.

Ново предприятие за колбаси в Монтана

В Монтана заработи ново предприятие за производство на колбаси и деликатесни меса. "Българска трапеза" ООД се намира в промишлената зона на града и е разположено на площ от 12 дка, върху които са изградени производствени цехове, складове и административни сгради с обща площ 2700 кв.м, съобщава "Монтана днес". Цеховете са оборудвани с германски и швейцарски машини за производство на малотрайни и сушени колбаси от нисък, среден и висок клас. За съхраняване на суровините и продукцията са закупени 17 хладилни камери и 20 хладилника. В новия завод вече са назначени 30 служители. Плановете са броят им да се увеличи на 70. Дружеството "Българска трапеза" е учредено тази година, като негови собственици в съдружие са Петър Петков и Илия Игов. То е правоприемник на "Принцес Н" ООД, което разви верига от заведения за бързо хранене в Монтана и предлагаше в собствен супермаркет традиционни местни и постни ястия, както и кетъринг на територията на област Монтана. Предприятието ще произвежда над 50 вида продукти, включително колбасите от висок клас с марка "Торлашки мезета".

Накратко

За шеста поредна година "Загорка Зелен фонд" събира проекти за най-зелена идея при използването на енергия и вода в градски условия. Наградата е 10 хил. лева.

Германската DHL извърши първата си доставка с дрон, предаде ДПА. Операцията е обхванала 130 успешни автономни доставки, някои от които са включвали тежки товари, дълги разстояния и труден планински терен.

С една трета от гласовете слънцезащитната козметика Piz Buin се открои като предпочитана от потребителите в традиционната анкета на "Регал".

BILLA започна дългосрочна национална кампания "Ние обичаме България" в подкрепа на 100-те национални туристически обекта.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв. 1 БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията изпитва силен недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

6 апр 2020, 493 прочитания

Министър Сачева отговаря на въпроси за схемата 60/40 и как ще се рестартира икономиката Министър Сачева отговаря на въпроси за схемата 60/40 и как ще се рестартира икономиката

"Капитал" организира уебинар на живо със социалния министър, в рамките на който ще бъдат обсъдени мерките на правителството за справяне с кризата

6 апр 2020, 545 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Toyota очаква рязък спад на печалбата

Поскъпването на йената ще влоши финансовото представяне на японската компания

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10