С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 май 2016, 17:06, 4220 прочитания

Nissan Motor поема контрола над Mitsubishi

Японските автомобилостроители ще си партнират в разработките и производството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японската автомобилна компания Nissan Motor се е съгласила да купи 34% от акциите на по-малкия си конкурент Mitsubishi Motors срещу 2.2 млрд. долара, съобщава Reuters. По този начин Nissan на практика поема контрола над Mitsubishi, чието оцеляване е застрашено след серия от скандали. Сделката осигурява спасителна капиталова инжекция за Mitsubishi Motors, но трябва да подпомогне и Nissan. Компанията среща затруднения в разрастването си на азиатските пазари извън Китай, поради което може да използва силните позиции на Mitsubishi Motors в страни като Тайланд и Филипините. Двете компании вече имат партньорство в разработката и производството от 2011 г.

Фактически контрол


Според условията на сделката Mitsubishi Motors ще емитира нови акции, които ще бъдат продадени на Nissan с отстъпка от 5.3% спрямо борсовата цена в сряда. По този начин компанията ще набере 237.4 млрд. йени (2.18 млрд. долара). Според японското законодателство делът от над една трета от акциите е достатъчен, за да може Nissan да контролира Mitsubishi Motors. Според съвместното изявление на двете компании сделката трябва да помогне на Mitsubishi Motors да възвърне изгубеното доверие.

През миналия месец компанията призна, че в продължение на десетилетия е представяла надценени данни за икономичността на свои двигатели. Скандалът засегна и двигатели, които се използват в модели на Nissan. Това доведе до спад на акциите на Mitsubishi Motors с 45%, което изтри 3 млрд. долара от пазарната й капитализация. Според изчисленията на анализаторите компанията ще трябва да плати обезщетения на клиенти и партньори в размер до 1 млрд. долара.
Главният изпълнителен директор на Nissan Карлос Госн заявява, че двете компании ще споделят и ще развиват заедно технологии. По думите му партньорството може да доведе до значително спестяване на разходи чрез координирани поръчки от доставчици, утилизация на производствения капацитет и сътрудничество в бързо развиващите се пазари. "Вярваме, че всички ще спечелят от тази ситуация. Можем да се подкрепяме и да растем заедно по-успешно, отколкото самостоятелно", заявява той. Nissan ще има право да номинира една трета от директорите в борда на Mitsubishi Motors.

В резултат на сделката Nissan, която е вторият най-голям производител на автомобили в Япония след Toyota, ще засили позициите си при компактните автомобили и бързо растящите пазари в Югоизточна Азия.



Трудна задача

Същевременно компанията ще трябва да подсигури, че Mitsubishi Motors ще успее да се справи с проблемите. "От тази гледна точка поемането на контрол само на една трета от акциите може да е недостатъчно. За инвеститорите картината щеше да е по-ясна, ако бяха превърнали Mitsubishi Motors в напълно контролирано подразделение, както Toyota постъпи с Daihatsu", коментира Киоши Чаманака, анализатор от T&D Asset Management.

Според източници на Reuters Mitsubishi Motors по всяка вероятност ще предприеме пълна подмяна на висшето си ръководство. Цялостно придобиване от страна на Nissan обаче е съмнително, тъй като останалите компании от групата на Mitsubishi вероятно няма да искат да продадат дела си. Mitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Corp. и Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ притежават 34% от акциите на автомобилната компания. След сделката с Nissan делът им ще спадне до 22%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 1388 прочитания

Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето

Главният изпълнителен директор на "Сирма бизнес консултинг" Цветомир Досков за спирачките и стимулите пред сектора

20 фев 2020, 930 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Mercedes-Benz изгражда завод за двигатели в Полша

Проектът е на стойност 500 млн. евро, но осъществяването му зависи от държавната помощ

Още от Капитал
Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10