С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 май 2016, 17:09, 3611 прочитания

Екологичният натиск върху производителите на палмово масло се увеличава

Компаниите са принудени да приемат по-стриктни стандарти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Големите производители на палмово масло са принудени да приемат все по-високи стандарти за опазване на околната среда и намаляване на въглеродните емисии, пише Financial Times. Това става под натиска на институционални инвеститори, екологични организации и големи корпоративни купувачи на суровината, отбелязват анализаторите от компанията за финансови индекси MSCI.

Вредна индустрия


Индустрията за производство на палмово масло се сочи като виновник за мащабното обезлесяване в Югоизточна Азия и все по-честите кризи със замърсяване на въздуха в региона. Промяната на отношението към индустрията беше подчертано от отнемането на сертификата за устойчивост на малайзийската компания IOI, която е един от най-големите производители на палмово масло в света. "Натискът определено се увеличава, като случаят с IOI е нещо като повратна точка", коментира Емили Чю, вицепрезидент на MSCI. "Доскоро на това се гледаше като на етичен проблем, но вече започна да нанася търговски вреди на производителите", добавя тя.
Сертификатът на IOI беше отнет от Кръглата маса за устойчивост на палмовото масло (RSPO), която е влиятелна екологична и бизнес организация. В резултат на решението няколко водещи купувачи на палмово масло, включително Nestle и Unilever, обявиха, че свиват поръчките си към компанията. В отговор IOI обяви, че ще започне съдебни действия срещу RSPO.
Палмовото масло се използва в почти всички козметични продукти и обработени храни като алтернатива на трансмазнините и други масла. Nestlе, която е най-големият производител на пакетирани храни в света, ще прекрати всичките си договори с IOI до 31 август тази година. Според изявлението на компанията представените от IOI мерки за справяне с посочените от RSPO проблеми не са достатъчни.
Nestle също така планира да увеличи в покупките си дела на палмовото масло, което може да бъде проследено до конкретна плантация. Целта е то да достигне 80% от покупките на компанията през 2017 г. спрямо 46% в края на 2015 г. Това цели да се попречи на смесването на отглежданото по устойчиви методи палмово масло с по-евтини, но произвеждани по неустойчив начин алтернативи.

Корпоративен натиск

Според изследването на MSCI натискът от големите клиенти и институции като RSPO дава значими резултати. През 2014 г. 23% от палмовото масло, изкупувано от 10-те най-големи компании, не е имало сертификат от RSPO. Само година по-рано делът е достигнал 59%. Макар и по-бавно, подобрение има и при възможността за проследяване на продукцията до плантациите. Според данните на RSPO през 2015 г. са били сертифицирани 12.9 млн. тона палмово масло, или 21% от световната продукция, спрямо 11.9 млн. тона през 2014 г.
Натискът идва и от страна на големи институционални инвеститори. През миналата година норвежкият държавен инвестиционен фонд, който има активи за 870 млрд. долара, взе решение да не инвестира в четирите най-големи азиатски производителя на палмово масло по екологични съображения.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 427 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г. "Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

11 дек 2019, 599 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инвеститорите са изтеглили 90 млрд. долара от пазарите на акции

Капиталите се насочват към по-сигурни активи като облигациите

Още от Капитал
LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10