С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 май 2016, 17:09, 3536 прочитания

Екологичният натиск върху производителите на палмово масло се увеличава

Компаниите са принудени да приемат по-стриктни стандарти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Големите производители на палмово масло са принудени да приемат все по-високи стандарти за опазване на околната среда и намаляване на въглеродните емисии, пише Financial Times. Това става под натиска на институционални инвеститори, екологични организации и големи корпоративни купувачи на суровината, отбелязват анализаторите от компанията за финансови индекси MSCI.

Вредна индустрия


Индустрията за производство на палмово масло се сочи като виновник за мащабното обезлесяване в Югоизточна Азия и все по-честите кризи със замърсяване на въздуха в региона. Промяната на отношението към индустрията беше подчертано от отнемането на сертификата за устойчивост на малайзийската компания IOI, която е един от най-големите производители на палмово масло в света. "Натискът определено се увеличава, като случаят с IOI е нещо като повратна точка", коментира Емили Чю, вицепрезидент на MSCI. "Доскоро на това се гледаше като на етичен проблем, но вече започна да нанася търговски вреди на производителите", добавя тя.
Сертификатът на IOI беше отнет от Кръглата маса за устойчивост на палмовото масло (RSPO), която е влиятелна екологична и бизнес организация. В резултат на решението няколко водещи купувачи на палмово масло, включително Nestle и Unilever, обявиха, че свиват поръчките си към компанията. В отговор IOI обяви, че ще започне съдебни действия срещу RSPO.
Палмовото масло се използва в почти всички козметични продукти и обработени храни като алтернатива на трансмазнините и други масла. Nestlе, която е най-големият производител на пакетирани храни в света, ще прекрати всичките си договори с IOI до 31 август тази година. Според изявлението на компанията представените от IOI мерки за справяне с посочените от RSPO проблеми не са достатъчни.
Nestle също така планира да увеличи в покупките си дела на палмовото масло, което може да бъде проследено до конкретна плантация. Целта е то да достигне 80% от покупките на компанията през 2017 г. спрямо 46% в края на 2015 г. Това цели да се попречи на смесването на отглежданото по устойчиви методи палмово масло с по-евтини, но произвеждани по неустойчив начин алтернативи.

Корпоративен натиск

Според изследването на MSCI натискът от големите клиенти и институции като RSPO дава значими резултати. През 2014 г. 23% от палмовото масло, изкупувано от 10-те най-големи компании, не е имало сертификат от RSPO. Само година по-рано делът е достигнал 59%. Макар и по-бавно, подобрение има и при възможността за проследяване на продукцията до плантациите. Според данните на RSPO през 2015 г. са били сертифицирани 12.9 млн. тона палмово масло, или 21% от световната продукция, спрямо 11.9 млн. тона през 2014 г.
Натискът идва и от страна на големи институционални инвеститори. През миналата година норвежкият държавен инвестиционен фонд, който има активи за 870 млрд. долара, взе решение да не инвестира в четирите най-големи азиатски производителя на палмово масло по екологични съображения.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Дунарит" и Агенцията по невписванията 5 "Дунарит" и Агенцията по невписванията

Въпреки спечелените дела дружеството не успява да пробие институцията и да впише увеличението на капитала си

20 авг 2019, 3572 прочитания

Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоу формати 2 Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоу формати

Технологичната компания развива новата си стрийминг услуга, за да надмине конкуренти като Netflix и Disney

20 авг 2019, 1399 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инвеститорите са изтеглили 90 млрд. долара от пазарите на акции

Капиталите се насочват към по-сигурни активи като облигациите

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство