Продажбите на коли в Европа са нараснали с над 9% през април. Почти всички производители са постигнали ръст на продажбите, като дори Volkswagen се е върнал към растеж, макар да продължава да губи пазарен дял заради скандала с манипулираните данни за вредни емисии, показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).
През миналия месец регистрациите на нови автомобили в региона са достигнали 1.318 млн. броя. За периода януари - март продажбите са нараснали с 8.5% до над 5.2 млн. Данните на ACEA включват новите регистрации в страните от ЕС плюс Швейцария, Норвегия и Исландия. "Продажбите на пътнически автомобили в ЕС отново показват силен резултат, като това е 32-и пореден месец на растеж. Като обем на продажбите този резултат е най-високият от април 2008 г., преди индустрията да бъде засегната от глобалната криза", заявяват експертите от ACEA.
Стабилно възстановяване
Европейският автомобилен пазар се върна към растеж през 2014 г. след шест поредни години на спад, по време на който продажбите достигнаха най-ниските нива от началото на 90-те години. Оттогава продажбите се подобряват стабилно благодарение на растящото потребителско доверие и предлаганите от компаниите отстъпки. Сред големите пазари в региона най-силен ръст през април отчитат Испания и Италия – съответно 21.2 и 11.5%. В Германия, Франция и Великобритания регистрациите също са нараснали значително. В България продажбите за месеца са се повишили с 8.8% до 2173 броя, а от началото на годината - с 8.1% до 7572 броя.
Подобряването на представянето на сектора в Европа през миналия месец се дължи основно на компаниите Daimler и BMW, които отчитат ръст от съответно 21.6% и 11.7% благодарение на популярността на марките Mercedes и Mini. Fiat Chrysler Automobiles също отчита сериозно покачване от 13.6%, дължащо се най-вече на продажбите на марката Jeep.
Надежда за Volkswagen
Общите продажби на най-големия производител на автомобили в Европа Volkswagen са нараснали с 5.3%. Луксозните марки на групата - Porsche и Audi, отчитат ръст от съответно 13.4 и 10.3%, а бюджетната Skoda – със 7.6%. Продажбите на едноименната марка Volkswagen също са се върнали към растеж, след като предходния месец отбелязаха спад. Основната марка на германската група пострада през миналата есен, когато Volkswagen призна, че е използвала специален софтуер, за да манипулира лабораторните тестове за вредни емисии на някои свои дизелови двигатели.
Продажбите на френските производители PSA Peugeot Citroen и Renault са се повишили със съответно 5.6 и 5.3%. Щатската Ford отчита ръст от 4%, а европейското подразделение на General Motors Opel Group - с 6.6%.

Продажбите на коли в Европа са нараснали с над 9% през април. Почти всички производители са постигнали ръст на продажбите, като дори Volkswagen се е върнал към растеж, макар да продължава да губи пазарен дял заради скандала с манипулираните данни за вредни емисии, показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).
0 коментара