Продажбите на автомобили в Европа нарастват с 9% през април
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на автомобили в Европа нарастват с 9% през април

Като обем на продажбите този резултат е най-високият от април 2008 г.

Продажбите на автомобили в Европа нарастват с 9% през април

Volkswagen продължава да губи пазарен дял заради скандалите

2575 прочитания

Като обем на продажбите този резултат е най-високият от април 2008 г.

© GUSTAU NACARINO


В България продажбите за месеца са нараснали с 8.8% до 2173 броя.

Продажбите на коли в Европа са нараснали с над 9% през април. Почти всички производители са постигнали ръст на продажбите, като дори Volkswagen се е върнал към растеж, макар да продължава да губи пазарен дял заради скандала с манипулираните данни за вредни емисии, показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).

През миналия месец регистрациите на нови автомобили в региона са достигнали 1.318 млн. броя. За периода януари - март продажбите са нараснали с 8.5% до над 5.2 млн. Данните на ACEA включват новите регистрации в страните от ЕС плюс Швейцария, Норвегия и Исландия. "Продажбите на пътнически автомобили в ЕС отново показват силен резултат, като това е 32-и пореден месец на растеж. Като обем на продажбите този резултат е най-високият от април 2008 г., преди индустрията да бъде засегната от глобалната криза", заявяват експертите от ACEA.

Стабилно възстановяване

Европейският автомобилен пазар се върна към растеж през 2014 г. след шест поредни години на спад, по време на който продажбите достигнаха най-ниските нива от началото на 90-те години. Оттогава продажбите се подобряват стабилно благодарение на растящото потребителско доверие и предлаганите от компаниите отстъпки. Сред големите пазари в региона най-силен ръст през април отчитат Испания и Италия – съответно 21.2 и 11.5%. В Германия, Франция и Великобритания регистрациите също са нараснали значително. В България продажбите за месеца са се повишили с 8.8% до 2173 броя, а от началото на годината - с 8.1% до 7572 броя.

Подобряването на представянето на сектора в Европа през миналия месец се дължи основно на компаниите Daimler и BMW, които отчитат ръст от съответно 21.6% и 11.7% благодарение на популярността на марките Mercedes и Mini. Fiat Chrysler Automobiles също отчита сериозно покачване от 13.6%, дължащо се най-вече на продажбите на марката Jeep.

Надежда за Volkswagen

Общите продажби на най-големия производител на автомобили в Европа Volkswagen са нараснали с 5.3%. Луксозните марки на групата - Porsche и Audi, отчитат ръст от съответно 13.4 и 10.3%, а бюджетната Skoda – със 7.6%. Продажбите на едноименната марка Volkswagen също са се върнали към растеж, след като предходния месец отбелязаха спад. Основната марка на германската група пострада през миналата есен, когато Volkswagen призна, че е използвала специален софтуер, за да манипулира лабораторните тестове за вредни емисии на някои свои дизелови двигатели.

Въпреки повишените продажби пазарният дял на групата в Европа е намалял до 25.4% спрямо 26.2% за същия месец на миналата година. "Компанията се надява пускането на пазара на новия модел Tiguan през второто тримесечие да помогне за преобръщане на негативната тенденция, поне в Европа", коментира пред Bloomberg Алексис Алберт, анализатор в Barclays.

Продажбите на френските производители PSA Peugeot Citroen и Renault са се повишили със съответно 5.6 и 5.3%. Щатската Ford отчита ръст от 4%, а европейското подразделение на General Motors Opel Group - с 6.6%.

В България продажбите за месеца са нараснали с 8.8% до 2173 броя.

Продажбите на коли в Европа са нараснали с над 9% през април. Почти всички производители са постигнали ръст на продажбите, като дори Volkswagen се е върнал към растеж, макар да продължава да губи пазарен дял заради скандала с манипулираните данни за вредни емисии, показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK