Telerik стана Progress и наема още служители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Telerik стана Progress и наема още служители

Според Джери Рули (в средата) София е най-големият център на Progress в света и ще продължава да се разширява

Telerik стана Progress и наема още служители

До 2020 г. центърът на компанията в София ще е в нова сграда и в него ще работят над 900 души

Константин Николов
29722 прочитания

Според Джери Рули (в средата) София е най-големият център на Progress в света и ще продължава да се разширява

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Година и половина след придобиването си за 262.5 млн. долара софтуерната компания Telerik вече е част от глобалния бранд на компанията майка - американската Progress. Така вече ще бъде известен софийският център, в който работят 650 служители. След две години компанията ще има и нова сграда за над 1000 души, стана ясно на среща с журналисти в София. На нея беше представена новата стратегия и ребрандинг на обединената глобална компания от главния оперативен директор на Progress Джери Рули, маркетинг директора Мелиса Пълс и съоснователите на Telerik Васил Терзиев и Светозар Георгиев.

"Българският ни иновационен център е най-големият в цялата група", заяви Джери Рули. Той подчерта, че доказателство за сериозния ангажимент на американската компания към бизнеса й в България е проектът за нова 9-етажна сграда, чийто строеж трябва да започне през есента. Тя ще се намира до сегашния офис в София и трябва да бъде готова до 2018 г. Ще има 11 500 кв.м офисно пространство. Progress съобщи, че вече работи с местна строителна компания по проекта. Сградата ще има сертификат за екостроителство LEED и ще разполага с различни удобства за служителите, сред които зала за игри и стена за катерене. Капацитетът на отворените офисни пространства е над 1000 души.

Според Рули от придобиването на Telеrik от Progress в края на 2014 г. досега екипът на българския офис се е увеличил с над 10%. Главният оперативен директор очаква тази тенденция да се запази, като през 2020 г. служителите в София да са над 900. През следващите години ще се разширява както екипът разработчици, така и специалистите по дигитален маркетинг.

Още по-голяма академия

Джери Рули също така съобщи, че Progress ще продължи да развива Академията на "Телерик" с безплатни обучения по разработка на софтуер, дигитални технологии, а от началото на май - и по дигитален маркетинг. "В цял свят не съм виждал компания да обучи толкова много хора спрямо мащаба си, а 97% от всички завършили програмите намират работа в сектора", коментира Рули. Progress ще продължи да инвестира в академията, като удвои преподавателския екип в София до края на тази година, добави още една зала и пусне нов сайт с локализирани обучителни материали за хора извън България. Ще бъдат прибавени и нови програми по бизнес умения. Модулите ще са отворени за хора от всякакви възрасти.

"В кариерата си съм участвал в много придобивания и в нито един случай не съм бил свидетел на случай като Telerik, където основателите не само остават в компанията след сделката, но имат и основна роля при взимането на решенията за бъдещето на групата", заяви Рули. Четиримата, създали българската компания през 2002 г. - Васил Терзиев, Светозар Георгиев, Бойко Яръмов и Христо Косев, отговарят за различни направления в Progress.

"Когато създавахме компанията преди 14 години, не си представяхме, че ще сме част от такъв глобален бизнес", заяви Терзиев, който е главен директор "Иновации" в Progress. Според него е било важно българската компания да се интегрира и да възприеме идентичността на бранда Progress, за да има още по-голямо въздействие.

Нова платформа

Основна част от новата стратегия на Progress след интегрирането на Telerik е пускането на нова платформа - Progress DigitalFactory, която ще предоставя цялостно решение на фирмите, с което те да могат да разширят и разбират по-добре дигиталния си бизнес. Базираната в облака система ще включва технологии, които да свързват по-лесно каналите между разработчиците, маркетинг експертите и потребителите. Тя ще улеснява управлението на множество уеб ресурси, ще оптимизира потребителското преживяване в множество канали и ще улесни създаването на мобилни приложения за различни системи през една платформа. Така фирмите ще могат да свалят разходите си и да подобрят значително ефективността си. Платформата в момента се тества в пилотни проекти и ще е налична за клиенти от есента. "Идеята за Progress DigitalFactory идва от центъра в София и е разработвана в България", заяви при представянето Светозар Георгиев, старши вицепрезидент в Progress за отдела Application Platforms.

Година и половина след придобиването си за 262.5 млн. долара софтуерната компания Telerik вече е част от глобалния бранд на компанията майка - американската Progress. Така вече ще бъде известен софийският център, в който работят 650 служители. След две години компанията ще има и нова сграда за над 1000 души, стана ясно на среща с журналисти в София. На нея беше представена новата стратегия и ребрандинг на обединената глобална компания от главния оперативен директор на Progress Джери Рули, маркетинг директора Мелиса Пълс и съоснователите на Telerik Васил Терзиев и Светозар Георгиев.

"Българският ни иновационен център е най-големият в цялата група", заяви Джери Рули. Той подчерта, че доказателство за сериозния ангажимент на американската компания към бизнеса й в България е проектът за нова 9-етажна сграда, чийто строеж трябва да започне през есента. Тя ще се намира до сегашния офис в София и трябва да бъде готова до 2018 г. Ще има 11 500 кв.м офисно пространство. Progress съобщи, че вече работи с местна строителна компания по проекта. Сградата ще има сертификат за екостроителство LEED и ще разполага с различни удобства за служителите, сред които зала за игри и стена за катерене. Капацитетът на отворените офисни пространства е над 1000 души.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    boko34 avatar :-?
    boko34

    "Капацитетът на отворените офисни пространства е над 1000 души." Това не е ли вече стара концепция? При малки офиси с по десетина работни места продуктивността ще е по висока!

  • 2
    xyha avatar :-P
    xyha

    До коментар [#1] от "boko34":

    Продуктивността няма нищо общо. Важното е акциите да хвърчат .

    https://www.youtube.com/watch?v=4yG0QE9ce3U

  • 3
    soren avatar :-P
    soren

    Съоснователите много омърлушени слушат за бурния ръст на компанията...

  • 4
    diangello avatar :-|
    diangello

    По-скоро, слушайки го, си мислят защо толкова евтино са се продали. Затова са унили. До 2 години в България ще има 5 ИТ зони и още дузина компании, развиващи се в сферата на автомобилостроенето.

  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Явно е било много наложително да променят името. Жалко, беше хубаво.

  • 6
    alabalko avatar :-|
    alabalko

    До коментар [#1] от "boko34":

    отворените пространства са модерни, затова го правят. Иначе изследвания са правени и оптималните пространства са от 2-3 човека в стая по 7-8кв.м. на човек и ...затварящи се врати. Идеята за съвместната работа, при която чуваш на 60 секунди телефон да звъни или хора да си говорят за техните проблеми е бошлаф. Човешкият мозък изисква време за концентрация до достигане на пълен капацитет. Това време е 15 минути. Ако нещо прекъсне процеса следват 15 минути. Телефоните и месинджърите убиват производителността на свой ред. Електронната поща е по-удобна, защото не е пуш, а пул. Т.е. избираш кога да я четеш.

  • 7
    madcat avatar :-|
    madcat

    Тая приказка със хилядата служители я слушахме вече и от VMware, и от CSC, и от SAP, и от много други големци за софийските им офиси. Проблема е, че въпреки "високите" за българските условия заплати в бранша, те все още са по-ниски от заплатата на чистач на тоалетни в Германия. И съответно най-кадърните програмисти бягат на запад а останалите не чувстват никъква мотивация да се образоват. А и като добавим и надменното отношение и третиране като "ресурс", които са често срещани по фирмите мислещи се за много "успяли", "голями" и т.н. картинката става съвсем неприятна. Не случайно има много програмисти, които предпочитат да работят за себе си или в малки фирми вместо да правят богати шефчетата и собствениците на голяма фирма.

  • 8
    xyha avatar :-|
    xyha

    Продадоха се ефтино / скъпо няма значение , но за съжаление от иновационна компания , ще се превърнат в поредният затъпяващ оутсорсинг център .

  • 9
    g_nett76 avatar :-|
    g_nett

    Аз пък се чудя къде ще ги дянат тия 11 500 кв.м. РЗП. Точно този квартал е толкова нагъчкан със сгради, при това от всякакъв тип, че просто не знам с какъв акъл ще строят на същото място още една офис сграда на международна компания, в която работещите и гостите ще имат възможността да се "наслаждават" на прекрасното пране на живущите в съседните блокчета. Сещам се за ъгъла на Малинов и Сахаров, който сега е доста голям празен терен, но той не е непосредствено граничещ с парцела на Телерик, една грозна метанстанция има между тях, и тя цвъкната ей така за разкош там.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Игри без граници

Игри без граници

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK