Година и половина след придобиването си за 262.5 млн. долара софтуерната компания Telerik вече е част от глобалния бранд на компанията майка - американската Progress. Така вече ще бъде известен софийският център, в който работят 650 служители. След две години компанията ще има и нова сграда за над 1000 души, стана ясно на среща с журналисти в София. На нея беше представена новата стратегия и ребрандинг на обединената глобална компания от главния оперативен директор на Progress Джери Рули, маркетинг директора Мелиса Пълс и съоснователите на Telerik Васил Терзиев и Светозар Георгиев.
"Българският ни иновационен център е най-големият в цялата група", заяви Джери Рули. Той подчерта, че доказателство за сериозния ангажимент на американската компания към бизнеса й в България е проектът за нова 9-етажна сграда, чийто строеж трябва да започне през есента. Тя ще се намира до сегашния офис в София и трябва да бъде готова до 2018 г. Ще има 11 500 кв.м офисно пространство. Progress съобщи, че вече работи с местна строителна компания по проекта. Сградата ще има сертификат за екостроителство LEED и ще разполага с различни удобства за служителите, сред които зала за игри и стена за катерене. Капацитетът на отворените офисни пространства е над 1000 души.
Според Рули от придобиването на Telеrik от Progress в края на 2014 г. досега екипът на българския офис се е увеличил с над 10%. Главният оперативен директор очаква тази тенденция да се запази, като през 2020 г. служителите в София да са над 900. През следващите години ще се разширява както екипът разработчици, така и специалистите по дигитален маркетинг.
Още по-голяма академия
Джери Рули също така съобщи, че Progress ще продължи да развива Академията на "Телерик" с безплатни обучения по разработка на софтуер, дигитални технологии, а от началото на май - и по дигитален маркетинг. "В цял свят не съм виждал компания да обучи толкова много хора спрямо мащаба си, а 97% от всички завършили програмите намират работа в сектора", коментира Рули. Progress ще продължи да инвестира в академията, като удвои преподавателския екип в София до края на тази година, добави още една зала и пусне нов сайт с локализирани обучителни материали за хора извън България. Ще бъдат прибавени и нови програми по бизнес умения. Модулите ще са отворени за хора от всякакви възрасти.
"В кариерата си съм участвал в много придобивания и в нито един случай не съм бил свидетел на случай като Telerik, където основателите не само остават в компанията след сделката, но имат и основна роля при взимането на решенията за бъдещето на групата", заяви Рули. Четиримата, създали българската компания през 2002 г. - Васил Терзиев, Светозар Георгиев, Бойко Яръмов и Христо Косев, отговарят за различни направления в Progress.
"Когато създавахме компанията преди 14 години, не си представяхме, че ще сме част от такъв глобален бизнес", заяви Терзиев, който е главен директор "Иновации" в Progress. Според него е било важно българската компания да се интегрира и да възприеме идентичността на бранда Progress, за да има още по-голямо въздействие.
Нова платформа
Основна част от новата стратегия на Progress след интегрирането на Telerik е пускането на нова платформа - Progress DigitalFactory, която ще предоставя цялостно решение на фирмите, с което те да могат да разширят и разбират по-добре дигиталния си бизнес. Базираната в облака система ще включва технологии, които да свързват по-лесно каналите между разработчиците, маркетинг експертите и потребителите. Тя ще улеснява управлението на множество уеб ресурси, ще оптимизира потребителското преживяване в множество канали и ще улесни създаването на мобилни приложения за различни системи през една платформа. Така фирмите ще могат да свалят разходите си и да подобрят значително ефективността си. Платформата в момента се тества в пилотни проекти и ще е налична за клиенти от есента. "Идеята за Progress DigitalFactory идва от центъра в София и е разработвана в България", заяви при представянето Светозар Георгиев, старши вицепрезидент в Progress за отдела Application Platforms.
Година и половина след придобиването си за 262.5 млн. долара софтуерната компания Telerik вече е част от глобалния бранд на компанията майка - американската Progress. Така вече ще бъде известен софийският център, в който работят 650 служители. След две години компанията ще има и нова сграда за над 1000 души, стана ясно на среща с журналисти в София. На нея беше представена новата стратегия и ребрандинг на обединената глобална компания от главния оперативен директор на Progress Джери Рули, маркетинг директора Мелиса Пълс и съоснователите на Telerik Васил Терзиев и Светозар Георгиев.
"Българският ни иновационен център е най-големият в цялата група", заяви Джери Рули. Той подчерта, че доказателство за сериозния ангажимент на американската компания към бизнеса й в България е проектът за нова 9-етажна сграда, чийто строеж трябва да започне през есента. Тя ще се намира до сегашния офис в София и трябва да бъде готова до 2018 г. Ще има 11 500 кв.м офисно пространство. Progress съобщи, че вече работи с местна строителна компания по проекта. Сградата ще има сертификат за екостроителство LEED и ще разполага с различни удобства за служителите, сред които зала за игри и стена за катерене. Капацитетът на отворените офисни пространства е над 1000 души.
9 коментара
"Капацитетът на отворените офисни пространства е над 1000 души." Това не е ли вече стара концепция? При малки офиси с по десетина работни места продуктивността ще е по висока!
До коментар [#1] от "boko34":
Продуктивността няма нищо общо. Важното е акциите да хвърчат .
https://www.youtube.com/watch?v=4yG0QE9ce3U
Съоснователите много омърлушени слушат за бурния ръст на компанията...
По-скоро, слушайки го, си мислят защо толкова евтино са се продали. Затова са унили. До 2 години в България ще има 5 ИТ зони и още дузина компании, развиващи се в сферата на автомобилостроенето.
Явно е било много наложително да променят името. Жалко, беше хубаво.
До коментар [#1] от "boko34":
отворените пространства са модерни, затова го правят. Иначе изследвания са правени и оптималните пространства са от 2-3 човека в стая по 7-8кв.м. на човек и ...затварящи се врати. Идеята за съвместната работа, при която чуваш на 60 секунди телефон да звъни или хора да си говорят за техните проблеми е бошлаф. Човешкият мозък изисква време за концентрация до достигане на пълен капацитет. Това време е 15 минути. Ако нещо прекъсне процеса следват 15 минути. Телефоните и месинджърите убиват производителността на свой ред. Електронната поща е по-удобна, защото не е пуш, а пул. Т.е. избираш кога да я четеш.
Тая приказка със хилядата служители я слушахме вече и от VMware, и от CSC, и от SAP, и от много други големци за софийските им офиси. Проблема е, че въпреки "високите" за българските условия заплати в бранша, те все още са по-ниски от заплатата на чистач на тоалетни в Германия. И съответно най-кадърните програмисти бягат на запад а останалите не чувстват никъква мотивация да се образоват. А и като добавим и надменното отношение и третиране като "ресурс", които са често срещани по фирмите мислещи се за много "успяли", "голями" и т.н. картинката става съвсем неприятна. Не случайно има много програмисти, които предпочитат да работят за себе си или в малки фирми вместо да правят богати шефчетата и собствениците на голяма фирма.
Продадоха се ефтино / скъпо няма значение , но за съжаление от иновационна компания , ще се превърнат в поредният затъпяващ оутсорсинг център .
Аз пък се чудя къде ще ги дянат тия 11 500 кв.м. РЗП. Точно този квартал е толкова нагъчкан със сгради, при това от всякакъв тип, че просто не знам с какъв акъл ще строят на същото място още една офис сграда на международна компания, в която работещите и гостите ще имат възможността да се "наслаждават" на прекрасното пране на живущите в съседните блокчета. Сещам се за ъгъла на Малинов и Сахаров, който сега е доста голям празен терен, но той не е непосредствено граничещ с парцела на Телерик, една грозна метанстанция има между тях, и тя цвъкната ей така за разкош там.