Telerik стана Progress и наема още служители

До 2020 г. центърът на компанията в София ще е в нова сграда и в него ще работят над 900 души

Според Джери Рули (в средата) София е най-големият център на Progress в света и ще продължава да се разширява
Според Джери Рули (в средата) София е най-големият център на Progress в света и ще продължава да се разширява    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Според Джери Рули (в средата) София е най-големият център на Progress в света и ще продължава да се разширява
Според Джери Рули (в средата) София е най-големият център на Progress в света и ще продължава да се разширява    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Година и половина след придобиването си за 262.5 млн. долара софтуерната компания Telerik вече е част от глобалния бранд на компанията майка - американската Progress. Така вече ще бъде известен софийският център, в който работят 650 служители. След две години компанията ще има и нова сграда за над 1000 души, стана ясно на среща с журналисти в София. На нея беше представена новата стратегия и ребрандинг на обединената глобална компания от главния оперативен директор на Progress Джери Рули, маркетинг директора Мелиса Пълс и съоснователите на Telerik Васил Терзиев и Светозар Георгиев.

"Българският ни иновационен център е най-големият в цялата група", заяви Джери Рули. Той подчерта, че доказателство за сериозния ангажимент на американската компания към бизнеса й в България е проектът за нова 9-етажна сграда, чийто строеж трябва да започне през есента. Тя ще се намира до сегашния офис в София и трябва да бъде готова до 2018 г. Ще има 11 500 кв.м офисно пространство. Progress съобщи, че вече работи с местна строителна компания по проекта. Сградата ще има сертификат за екостроителство LEED и ще разполага с различни удобства за служителите, сред които зала за игри и стена за катерене. Капацитетът на отворените офисни пространства е над 1000 души.

Според Рули от придобиването на Telеrik от Progress в края на 2014 г. досега екипът на българския офис се е увеличил с над 10%. Главният оперативен директор очаква тази тенденция да се запази, като през 2020 г. служителите в София да са над 900. През следващите години ще се разширява както екипът разработчици, така и специалистите по дигитален маркетинг.

Още по-голяма академия

Джери Рули също така съобщи, че Progress ще продължи да развива Академията на "Телерик" с безплатни обучения по разработка на софтуер, дигитални технологии, а от началото на май - и по дигитален маркетинг. "В цял свят не съм виждал компания да обучи толкова много хора спрямо мащаба си, а 97% от всички завършили програмите намират работа в сектора", коментира Рули. Progress ще продължи да инвестира в академията, като удвои преподавателския екип в София до края на тази година, добави още една зала и пусне нов сайт с локализирани обучителни материали за хора извън България. Ще бъдат прибавени и нови програми по бизнес умения. Модулите ще са отворени за хора от всякакви възрасти.

"В кариерата си съм участвал в много придобивания и в нито един случай не съм бил свидетел на случай като Telerik, където основателите не само остават в компанията след сделката, но имат и основна роля при взимането на решенията за бъдещето на групата", заяви Рули. Четиримата, създали българската компания през 2002 г. - Васил Терзиев, Светозар Георгиев, Бойко Яръмов и Христо Косев, отговарят за различни направления в Progress.

"Когато създавахме компанията преди 14 години, не си представяхме, че ще сме част от такъв глобален бизнес", заяви Терзиев, който е главен директор "Иновации" в Progress. Според него е било важно българската компания да се интегрира и да възприеме идентичността на бранда Progress, за да има още по-голямо въздействие.

Нова платформа

Основна част от новата стратегия на Progress след интегрирането на Telerik е пускането на нова платформа - Progress DigitalFactory, която ще предоставя цялостно решение на фирмите, с което те да могат да разширят и разбират по-добре дигиталния си бизнес. Базираната в облака система ще включва технологии, които да свързват по-лесно каналите между разработчиците, маркетинг експертите и потребителите. Тя ще улеснява управлението на множество уеб ресурси, ще оптимизира потребителското преживяване в множество канали и ще улесни създаването на мобилни приложения за различни системи през една платформа. Така фирмите ще могат да свалят разходите си и да подобрят значително ефективността си. Платформата в момента се тества в пилотни проекти и ще е налична за клиенти от есента. "Идеята за Progress DigitalFactory идва от центъра в София и е разработвана в България", заяви при представянето Светозар Георгиев, старши вицепрезидент в Progress за отдела Application Platforms.

Още от Капитал