Оборотът на "dm България" е пораснал с 23% за шест месеца
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Оборотът на "dm България" е пораснал с 23% за шест месеца

Оборотът на "dm България" е пораснал с 23% за шест месеца

Плановете на веригата предвиждат поне десет нови магазина през 2016 г.

Мара Георгиева
6756 прочитания

© Надежда Чипева


Веригата дрогерии "dm България" отчете 22.8% ръст на оборота за първото полугодие на новата финансова година, която за компанията е от октомври 2015 г. до септември 2016 г. От компанията обаче не посочиха точния размер на продажбите, но очевидно те растат доста по-бързо от средните за региона.

За подгрупата, която обхваща Австрия и 10-те държави от Централна и Източна Европа, в които dm присъства, ръстът на оборота за същия период е 7.9%, съобщиха от дружеството. За финансовата 2014/2015 "dm България" отчете 78.8 млн. лв. приходи, което е 17.6% скок спрямо предходната година.

От веригата обясняват възходящия тренд с все по-голямата познаваемост на марката dm, интересния асортимент и откриването на нови търговски обекти. През последните осем месеца компанията откри седем нови в страната. На 19 май в София отваря още един магазин, който е 60-и в България, а плановете предвиждат през 2016 г. да бъдат открити поне десет.

Какво се търси

dm възнамерява да разшири предлагането на биопродукти, които засега са над 200 и се предлагат с марките dmBio и Alnatura. Особеност на българското пазаруване е, че в дрогерийните магазини се търси основно козметика и битова химия, отчитат от компанията.

В периода октомври 2015 г. – март 2016 г. стоките за лична хигиена заемат най-голям дял в продажбите, показва проучване за основните тенденции в търсенето на дрогерийни стоки в "dm България". Най-продавани са били парфюми, бои за коса и кремове за лице. Бебешките пелени са сред 10-те най-купувани стоки по оборот, а бебешките пюрета - сред 10-те най-често купувани продукта, отчитат от дружеството.

"Все още работим върху очакването на клиентите в нашите магазини да търсят и намерят храни и напитки с екологичен произход, здравословни и за специфични хранителни потребности", заяви за "Капитал Daily" Евелина Великова, прокурист на компанията.

Веригата

dm drogeriemarkt принадлежи към най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Първият магазин е отворен през 1973 г. в Карлсруе, Германия, а първият филиал в Австрия – през 1976 г. в Линц. Централата на групата се намира в Залцбург, Австрия. Днес dm е представен в 12 страни в Европа. Асортиментът на dm обхваща над 14 000 артикула – козметични продукти, парфюмерия, стоки за дома, храна за домашни любимци, препарати за почистване, бебешки продукти и други. Веригата притежава 22 собствени, сред които са: Balea, babylove, alverde, DONTODENT, Denkmit, Profissimo.

"dm България" се присъединява към групата на 29 януари 2009 г. с първия си магазин във Видин. Засега магазините са 60 в 22 града в страната, а служителите на компанията са над 500.

Веригата дрогерии "dm България" отчете 22.8% ръст на оборота за първото полугодие на новата финансова година, която за компанията е от октомври 2015 г. до септември 2016 г. От компанията обаче не посочиха точния размер на продажбите, но очевидно те растат доста по-бързо от средните за региона.

За подгрупата, която обхваща Австрия и 10-те държави от Централна и Източна Европа, в които dm присъства, ръстът на оборота за същия период е 7.9%, съобщиха от дружеството. За финансовата 2014/2015 "dm България" отчете 78.8 млн. лв. приходи, което е 17.6% скок спрямо предходната година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK