Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 май 2016, 17:12, 2546 прочитания

Седмични новини за ритейл

Две проверки установиха растителни мазнини в сирене; Уникредит Булбанк придоби магазина на Carrefour в The Mall; ЕП предлага да се обявява произходът на месото и в преработените храни; "Мейджи" предлага 30 вида продукти с името на България; Коментари по новия закон за храните - до 12 юни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

Две проверки установиха растителни мазнини в сирене


Практиката български производители да влагат немлечни мазнини в сиренето продължава, констатираха и от асоциация "Активни потребители", и в Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ). Проверка на неправителствената организация установи, че шест от 36 марки сирене съдържат растителни мазнини, необявени на етикета. Това са насипните сирена "Дъга", "Здравец", "Старопланинско", "Тракия", собствената марка на "ЦБА Коме" - CBA, и проба от Женския пазар с неидентифициран произход.

Асоциацията е установила и разминаване в други показатели. Ниска степен на зрялост се наблюдава при 26 марки сирене. Високо водно съдържание имат 19 марки, а три са с много високо (над 65%). Много ниско съдържание на протеин е установено при пет от марките.

Подходите за фалшифициране на сирена са няколко - палмови масла вместо животински, използване на сухо мляко. Това е установено при 9 изследвани марки. При някои от останалите има подозрение, че е прилаган нов метод за измама чрез добавянето на ензима трансбутаминаза, посочи Сергей Иванов, управител на Центъра за биология на храните, който заедно с председателя на "Активни потребители" Богомил Николов представиха резултатите от тестовете.



Ензимът уврежда протеините в продукта и го втвърдява, като дава възможност нискокачествен продукт с по-малко мляко да придобие търговски вид. Индикации, че методът може да е приложен, са повишеното водно съдържание и ниската масленост в продуктите, но в България няма лаборатория, която да го докаже, изтъкна експертът.
БАБХ също установи нерегламентирано вложени немлечни мазнини в сирене - в осем проби от 424 изследвани млечни продукти. Общото количество на засегнатите партиди е над 7 тона. Непълно етикетиране агенцията е установила при повече от половината изследвани продукти, най-вече при насипните сирена. Преобладаващият брой проби (393) са произведени в България.

Уникредит Булбанк придоби магазина на Carrefour в The Mall

Фотограф: Надежда Чипева

Уникредит Булбанк купи най-големия хипермаркет на Carrefour в България, който се намира в Тhe Mall, на бул. "Цариградско шосе" в София. Частeн съдия-изпълнител обяви за продажба обекта заедно с идеални части от мола, паркинга и парцела, върху който е изграден комплексът, в края на март, а на търга в началото на миналата седмица оферта е подала само банката. Върху предлаганите имоти има редица тежести - договорна ипотека от юли 2011 г. към Уникредит Булбанк. Очаква се процедурата да завърши до месец, ако няма обжалвания от кредиторите. Обявената цена за обекта беше 32.3 млн. лева с ДДС, срещу която е продаден хипермаркетът. По неофициална информация на "Капитал" банката ще продължи да отдава под наем магазина на длъжника и бивш собственик на имота - "КМБ България", който е 100% на гръцката Marinopoulos.

Освен магазина от 15 хил. кв.м с търговска част 9 хил. кв.м купувачът ще придобие и 9.54% от общите части на мола, половината от подземния паркинг, част от парцела на мола, както и две лаборатории, пет складови и технически помещения, офиси и др. При описа на имотите е установено, че във въпросния хипермаркет се намира електрозахранването на целия мол. Самият търговски център е собственост на друг гръцки инвеститор - фонда Assos Capital.

Carrefour в Тhe Mall беше открит преди шест години. Хипермаркетът предлагаше над 50 хил. хранителни и нехранителни стоки и в него работеха 400 души.

ЕП предлага да се обявява произходът на месото и в преработените храни

Задължително да се обозначава страната на произход на месото и млякото. Това предлага Европейският парламент в незаконодателна резолюция с аргумента, че изискването ще засили доверието на потребителите в хранителните продукти, като направи веригата на доставка по-прозрачна, съобщи пресслужбата на ЕП. Етикетите, на които са посочени страната или мястото на произход, трябва да станат задължителни за всички видове мляко за пиене, както и за млечни и месни изделия. Обозначаването на произхода трябва да бъде задължително и за месото в преработените храни, се казва в текста.

В съобщението се посочва, че 84% от гражданите на ЕС намират за необходимо обозначаването на произхода на млякото, а 88% смятат, че е необходимо и за месото. Над 90% определят това изискване за нужно и при преработените храни. Предстои ЕК да представи законодателни предложения за въвеждане на изискването.

"Мейджи" предлага 30 вида продукти с името на България

Фотограф: Капитал

Японската компания "Мейджи", която произвежда българско кисело мляко по лиценз на държавната "Ел Би Булгарикум", има общо 29 завода, които произвеждат по 700 тона кисело мляко на ден, или два пъти повече от цялото дневно производство на България. Това съобщиха от Министерството на икономиката във връзка с участието на министър Божидар Лукарски в японско-български бизнес форум, който се проведе в Токио. В рамките на посещението си министърът е посетил японската компания, която държи 49% от пазара на кисело мляко и продукти от него в Япония.

В момента "Мейджи" предлага 30 вида артикули, които носят името на България. От началото на годината компанията е пуснала на пазара два нови продукта, които определя като новаторска комбинация от вкусове като кориандър и български мед. По думите на изпълнителния директор Кадзуо Кавамура българската марка заема централно място в стратегията на компанията, като бизнесът й с кисело мляко отбелязва 10% ръст през миналата година спрямо 2014 г. Това се дължи основно на нарасналия интерес на японците към здравословните храни, обяснява Канамура. През тази година "Мейджи" планира да засили и рекламата на българско кисело мляко.

Коментари по новия закон за храните - до 12 юни

Новият проектозакон за храните е публикуван на портала за обществено обсъждане на МС на адрес strategy.bg. Предложения и възражения по него могат да се правят до 12 юни. Няколко браншови организации вече са внесли своите коментари. От Сдружението за модерна търговия (СМТ) намират за неоправдано ограничаването на търговията със стоки между държавите членки (забраната за допълнително етикетиране). Според проекта информацията за продукта, както и досега, задължително трябва да е на български език, но се забранява етикетирането да става върху оригиналния етикет. От СМТ отбелязват, че в много случаи продуктите са малки и е невъзможно етикетът да не закрива част от стария. Сдружението на органите за оценка на съответствието в България, в което членуват лабораториите за изпитване, калибриране и органите за контрол, не са съгласни взетите проби от хранителния сектор за целите на самоконтрола да могат да се изследват в неакредитирани по БДС лаборатории. От Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки акцентират върху създаването на регламент за признаване на бутилираните натурални минерални и изворни води, които в момента се предлагат на пазара.

Накратко

Lidl започна проект за здравословно хранене, насочен към деца. Целта на кампанията е да покаже, че полезните храни са и вкусни, а приготвянето им може да е забавно.

Алвидас Шустикас е новият генерален директор на Maxima Grupė, която управлява ритейл веригите на групата в Литва, Латвия, Естония, Полша и България.

Един процент от продажбитe на млечни продукти по БДС, събрани за периода от 2 до 29 юни, ще дари "Билла" за реставрирането на Паметника на свободата на връх Шипка.

"Нестле България" обяви, че оползотворява 100% от отпадъците си, които през миналата година са намалели с 16%, а от 2014 г. насам не депонира санитарен отпадък на българските сметища.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас

Зарядните станции за електромобили на компанията ще нараснат най-малко с 80

31 май 2020, 997 прочитания

ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми

Онлайн програмата покрива пет основни теми и цели да достигне до 10 хил. души

31 май 2020, 1239 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Novartis преструктурира бизнеса си

Още от Капитал
Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

Епидемията от COVID-19 в Русия е много по-тежка, отколкото Кремъл признава

Подобно на своя съветски предшественик, системата на Владимир Путин е пълна с лъжи

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10